Raspberry Pi, MPEG-2 och VC-1 problem.

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi, MPEG-2 och VC-1 problem.

Hej

Jag har testat att installera både Raspbmc och Xbian på min Pi. När jag ska lägga in mina codec, som jag har köpt, så hänger sig Pien sedan vid uppstart. Samma sak med både Xbian och Raspbmc. På Raspbmc fyller man i det direkt i XBMC och sedan startar om medans på Xbian väljer man att man vill göra det vid nästa uppstart.
Med Xbian kan jag lägga in codecen vid uppstart när den sedan startar om så kommer jag tillbaka till där man lägger in dom. Väljer jag då "Nej" (att jag inte vill lägga till dom) får jag bara upp en ny ruta att välja om jag vill lägga in dom, osv. Kan alltså inte start upp den.
Någon som har en gissning på varför det blir så? Är det ett känt problem?
Hade ju vart bra om det fungerade när man ändå har betalat för det

Tack
// Martin

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache

Permalänk
Medlem

Går det inte lägga in manuelt istället då?

Smacka in SD-kortet i datorn och editera config.txt med korrekta nycklar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Går det inte lägga in manuelt istället då?

Smacka in SD-kortet i datorn och editera config.txt med korrekta nycklar.

Hmm.. Kanske det. Klart värt ett försök. Jag är kass på linux överlag men antar att jag bara behöver hitta rätt rad och lägga till dom.
Jag lyckades efter några försök lägga till dom i Raspbmc men det hade vart gött att få igång Xbian då det flyter bättre, tycker jag iaf.
Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache

Permalänk
Medlem

Går editera den filen i windows. Bara du har en SD till usb dongle/adapter eller dylikt. Vilket jag antar du använde vid instalation av Raspmc

Skrivet av mwc:

Hmm.. Kanske det. Klart värt ett försök. Jag är kass på linux överlag men antar att jag bara behöver hitta rätt rad och lägga till dom.
Jag lyckades efter några försök lägga till dom i Raspbmc men det hade vart gött att få igång Xbian då det flyter bättre, tycker jag iaf.
Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Går editera den filen i windows. Bara du har en SD till usb dongle/adapter eller dylikt. Vilket jag antar du använde vid instalation av Raspmc

Japp precis så som ni beskrev funkade jätte bra. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Server ↴