Raspberry Pi. Behöver inspiration!

Permalänk

Raspberry Pi. Behöver inspiration!

Tjääna!

Jag går direkt på sak. Jag har köpt en Raspberry Pi V.2. Jag har installerat Raspbmc på den för att streama med AirPlay till den från min iMac, men det fungerar inte installera MAC OSX Snowlepoard (10.6) på den så den idén var jag tvungen att släppa.

Men i alla fall. Nu vet jag inte vad jag ska göra med Pi'n och jag kan inte hitta inspiration heller. jag hade uppskattat lite hjälp!

Så vad gör ni med era Raspberrys? Och vad tycker ni jag borde göra med min?

Jag vet att det finns flera trådar om det här redan men jag vill gärna ha lite mer personlig respons.

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

Sjukt häftig! Men det känns som att den kommer kosta en hel del och den lär inte komma till Sverige på ett bra tag. Jag tänkte mer vad jag kan göra med den i dagsläget

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk

Jag gjorde en budget version av en nas av min, funkar klockrent. Sen har jag kopplat in webkameror som jag kan remotea och kolla vad kärringens kattjävlar håller på med när jag inte är hemma (plus en remotead siren om dom gör jävelskap) fast det ska väl egenligen användas som security cams.
Polarn använder sin till ett helautomatiserat odlingstält med bevattning, bevakning och allt.
Så om du gillar orkideer el röker weed är det bara att börja bygga:)

Visa signatur

ASRock Z390 Taichi Ultimate
i9 9900K
G.Skill 2x8G 4000 mhz
ASUS RTX 2080 Ti

Permalänk
Skrivet av Anorexianervosa:

Jag gjorde en budget version av en nas av min, funkar klockrent. Sen har jag kopplat in webkameror som jag kan remotea och kolla vad kärringens kattjävlar håller på med när jag inte är hemma (plus en remotead siren om dom gör jävelskap) fast det ska väl egenligen användas som security cams.
Polarn använder sin till ett helautomatiserat odlingstält med bevattning, bevakning och allt.
Så om du gillar orkideer el röker weed är det bara att börja bygga:)

Hmm.. Varken orkidéer eller weed är min grej så det går inte på talan Men jag vet inte riktigt om jag behöver en NAS i dagsläget för jag har inte så stort behov av lagring.

Visa signatur

#Framtiden