Permalänk
Medlem

Köpa Windows 8

Har tänkt på att köpa Windows 8 men vet ni om det är svårt att installera det behöver man tillexempel lägga över filer och sånt på andra ställen?...:)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur du menar.

Dock kan jag berätta hur det går till.

Antingen uppgraderar du ditt windows 7 till windows 8 och har kvar alla fin filer precis som de är.

Eller, som jag skulle gjort, köper du det och tar ett usb och lägger operativsystemet på för att göra en clean installation.

För att göra det senare använder du ett program som heter något i stil med "Windows 7 usb downloader".

Det fungerar med W8, jag har själv gjort det.

Permalänk
Medlem

Jag kopte just Windows 8a har, http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Det var super smidigt och billigt. Betalade 279kr, sedan laddade den automatiskt ner Windows 8 och upgraderade det at mig. Alla filer, program osv sparas sa du behover knappt gora nagot.

Permalänk

Har en laptop, som faktiskt dog häromdagen....googlade omkring lite, och bestämde mig att testa att baka moderkortet i ugn som jag sett på vissa youtube klipp..funkade prima. Har en grafikkrets på moderkortet som är en erkänd defekt krets av nvidia, 8600m GT. Har redan fått den lagad en gång, när bilden blev helt flippad. Nu försvann bilden helt, men bestämde mig att testa själv, istället för att skicka iväg på reparation, som skulle kosta skjortan, om de fortfarande kan göra det med en dator som har över 5 år på nacken.

Problemet var ju att grafikkretsen lätt blir överhettad, och Vista (kom med datorn) arbetar frenetiskt hela tiden i bakgrunden, och inte bidrar med ngt positivt. Tänkte då att det skulle vara värt att kolla vad en uppdatering till Win 8 kostar. Blev erbjuden uppgraderingen Win 8 Pro från min Vista Ultimate för ett pris av 279 riksdaler. Visserligen kunde man inte porta program etc, som en uppgradering från Win 7, men det funkade prima för mig ändå. Jäkligt billigt, med tanke på att mina Win 7 Ultimate licenser (retail-amazon) kostat mellan 1600-1800 riksdaler.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flink97:

Har tänkt på att köpa Windows 8 men vet ni om det är svårt att installera det behöver man tillexempel lägga över filer och sånt på andra ställen?...:)

Hej

Jag skulle göra en ny installation av Windows 8, och innan det ska ta backup på mina viktiga filer

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

drygt 500kr för full pro om du köper inne i windows 8

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

drygt 500kr för full pro om du köper inne i windows 8

Jag kopte upgradering fran Windows 7 Home till Windows 8 Pro pa Microsoft hemsida for 279kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag kopte upgradering fran Windows 7 Home till Windows 8 Pro pa Microsoft hemsida for 279kr.

uppgradering ja.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hejsan

Hittar inte länken för full version av Win 8.
Var jag kan hitta den?

Visa signatur

Server

Permalänk
Medlem

vadå? kan man inte göra en clean install med 279kr versionen?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

Jo då inga problem, gjorde själv en.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

Det räcker om du har windows 7 installerat någonstans på datorn, det behöver inte vara på samma hårddisk eller partition som du tänker installera windows 8 på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Det räcker om du har windows 7 installerat någonstans på datorn, det behöver inte vara på samma hårddisk eller partition som du tänker installera windows 8 på.

Hej

Det betyder att det är inte ren installation.
En ren installation betyder att du behöver inta han Win7 förinstallerat eller på en annan partition.

mvh
njanja

Visa signatur

Server

Permalänk
Medlem

Du kan göra en clean installation med uppgraderings versionen på annan dator.
Det är ingen skillnad mellan Windows 8 pro OEM system builder och Windows 8 pro OEM uppgraderings versionen.
Jag har testat och det fungerar utmärkt. Dessutom så är de båda retail och inte OEM.
Rätt information finns i anda trådar och i FAQ.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer