Logitech g930/g35 - Frågetråd

Permalänk

Logitech g930/g35 - Frågetråd

Tja!

Öppnade mina Logitech g930 (kvalitet out of the box) igår och är inte annat än nöjd även fast jag har lite problem.
De är riktigt sköna och har riktigt bra ljud men reviews på dem finns överallt på nätet så kolla lite där om ni är intresserade av det.

Fråga 1:
Jag hade Siberia v2 innan, då kunde jag bara sätta i min 3.5mm sladd så att jag får ljud i mina högtalare men nu när det är USB så får jag inget ljud i högtalarna om jag kopplar i dem samtidigt och det tar flera år att ta ut USB'et och sedan vänta på datorn för att koppla om det (+vise versa). What to do here?

Fråga 2:
Visst behöver jag inte stoppa i "USB-dongeln" i hubben som följde med och ladda headsetet med hubb-sladden medans dongeln sitter i annan USB-port på datorn?

Ni som har frågor om dessa headsets kan ju skriva dem här också, kan inte annat än rekommendera dem trots mina "små" problem.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej!

Har också ett par g930. Jag råder dig redan nu att byta ut dom och köpa ett par andra lurar. Dom är riktigt bra, fantastiskt ljud och det är alltid kul att kunna gå och pissa och fortfarande kunna snacka med polarna på skype. Men tyvärr är produktens mjukvara behäftad med fel. Vissa upplever inga problem alls, andra måste testa olika versioner av drivrutinerna. Tyvärr uppstår dessa problem oftast efter ett tag.
För mig brusar dom ibland, ibland inte. Ibland klickar dom, ibland inte. Jag har haft tur och upplever aldrig att dom tappar kontakt med dongeln. Men det finns dom som haft mindre tur. Hur som helst...detta va inte svar på någon av dina frågor:

1. På grund av den dåliga mjukvaran så är enda lösningen att ta ur usb-dongeln. Jag har mina högtalare inkopplade i datorn hela tiden och när jag måste byta så kopplar jag bara ur usb-dongeln. Funkar varje gång. Något man dock måste tänka på är att (iaf för mig) starta programmet/filmen/låten EFTER man kopplat ur usb-dongeln. Vill jag t.ex. byta ljudkälla mitt i en film så måste jag stänga av VLC, ta ut usb-stickan och sedan sätta på VLC och filmen igen.

2. Nej, stoppa in den vart du vill. Det enda hubben gör är att agera förlägningssladd för din usb-kontakt, samt dela usb-kontakten till en vanlig usb (där du kan stoppa in stickan) och en mini-usb som du kan plugga in i hörlurarna för att ladda dom.

Permalänk
Medlem

Snor din tråd lite då jag också har en fråga om G930.

Min fråga är om någon vet några bra settings till den "Avancerade Equalizern" ljudet blir ju sjukt mycket bättre med den. Men jag är ju helt kass på att ställa in den. Så har någon några bra settings till den får ni gärna dela med er!

Permalänk
Skrivet av Toobbbbee:

Snor din tråd lite då jag också har en fråga om G930.

Min fråga är om någon vet några bra settings till den "Avancerade Equalizern" ljudet blir ju sjukt mycket bättre med den. Men jag är ju helt kass på att ställa in den. Så har någon några bra settings till den får ni gärna dela med er!

Såg att den fanns först nu när du nämnde den, jag bugar och bockar för att du "snodde" min tråd där..
Undrar även jag om optimala inställningar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Tja!

Öppnade mina Logitech g930 (kvalitet out of the box) igår och är inte annat än nöjd även fast jag har lite problem.
De är riktigt sköna och har riktigt bra ljud men reviews på dem finns överallt på nätet så kolla lite där om ni är intresserade av det.

Fråga 1:
Jag hade Siberia v2 innan, då kunde jag bara sätta i min 3.5mm sladd så att jag får ljud i mina högtalare men nu när det är USB så får jag inget ljud i högtalarna om jag kopplar i dem samtidigt och det tar flera år att ta ut USB'et och sedan vänta på datorn för att koppla om det (+vise versa). What to do here?

Fråga 2:
Visst behöver jag inte stoppa i "USB-dongeln" i hubben som följde med och ladda headsetet med hubb-sladden medans dongeln sitter i annan USB-port på datorn?

Ni som har frågor om dessa headsets kan ju skriva dem här också, kan inte annat än rekommendera dem trots mina "små" problem.

Tack på förhand!

Svar på fråga 3: Kontrollpanelen -> hårdvara och ljud -> Ändra system ljud -> höger klicka på headset sätt som primärt kommunikations val? sedan högtalare som standard ljud? (har på engelska så inte helt 100 på vad det heter. men så kör jag lätt och enkelt att bara höger klicka när jag ska använda högtalarna till film lr musik så slipper man koppla in/ur headsetet hela tiden.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit