trasig mobil, möjlighet att byta telefon?

Permalänk
Medlem

trasig mobil, möjlighet att byta telefon?

Hej, jag har garanti plus försäkring på en HTC X One som för ett tag sedan dessvärre gick sönder.
Glaset sprack konstigt nog (faktiskt ingen aning om hur det gick till), och detta märkte jag efter att jag varit ute i kylan och kom hem och la fram telefonen på köksbordet.

Tänkte nu höra med min operatör ifall jag kan få en ny eftersom garantin fortfarande gäller samt att jag försäkrat den sedan start.

Men min fråga är nu, ska jag byta till någon annat märke/modell om detta är möjligt? Tex iPhone 4?

Jag har haft en Iphone förut och var väldigt nöjd med den men dessutom fungerade Iphonen bättre med min Macbook.

Enda positiva jag kan finna med min HTC X one är faktiskt kameran, det är den funktionen jag använder mest, då den är bra och det går att fota samtidigt som man filmar.

Men som mobil? nja, då var nog Iphone mer för mig. Dessvärre är kameran inte lika bra på den men kamera i mobilen i all ära, jag kan ju faktiskt köpa en Systemkamera/digitalkamera om jag nu vill fota fina bilder.

Vad rekommenderar ni? Behöver verkligen råd då jag har svårt att bestämma mig.

Tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Moderator
Moderator

Garantin täcker inte åverkan vilket sprucket glas definitivt räknas som. För att försäkringen skall gälla måste du troligtvis veta hur skadan uppstod, kolla försäkringsvillkoren.

Visa signatur