Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

vad är .docx för (Word)dokument?

Permalänk
Medlem

vad är .docx för (Word)dokument?

Har fått flera xxxx.docx filer från olika håll (epost). Överraskad att jag aldrig sett detta förut.
Hur produceras dom ( program)?

Vad är det för något?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

MS införde det sista x:et när man lanserade office 2007.

I det här fallet ett word dokument som är skapat med tidigast office 2007

Permalänk
Medlem

LibreOffice hanterar docx kompatibelt med MS Office om du saknar möjlighet att öppna docx. Finns gratis på http://sv.libreoffice.org/

Permalänk
Avstängd

.docx är MS nya format för Word-dokument precis som .xlsx är för Excel och pptx för Powerpoint. Det är baserat på XML och är komprimerat. Det är standard i Office från och med 2007 men går att öppna i en del tidigare versioner om man installerar ett tillägg. De flesta moderna ordbehandlare kan också öppna/importera filerna och ganska många kan också spara i formatet. Open Office, Libre Office och Google Docs är gratisprogram som direkt kan redigera och spara .docx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

.docx är MS nya format för Word-dokument precis som .xlsx är för Excel och pptx för Powerpoint. Det är baserat på XML och är komprimerat. Det är standard i Office från och med 2007 men går att öppna i en del tidigare versioner om man installerar ett tillägg. De flesta moderna ordbehandlare kan också öppna/importera filerna och ganska många kan också spara i formatet. Open Office, Libre Office och Google Docs är gratisprogram som direkt kan redigera och spara .docx.

Jo, när jag klickade på filen så öppnade sig Word och en fråga om jag ville hämta ett tillägg..gjorde det men det blev kaos. 37 MB stor uppdatering som la sig i mappen "hämtade filer" ( det blev 100 tals filer utspritt utan mapp)

Otroligt att Microsoft förstört sitt eget program för de versioner som är äldre än 2007.

EDIT
Nu funkade det. (Jag tror jag gjorde fel igår när jag tackade ja till ytterligare uppdateringar)

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...