Permalänk
Medlem

Little Devil pc-v8 vattenkyld

Tja sweclockers
här kommer ett litet album på min ny byggda dator.
Ville göra ett mer avanserat bygge så det blev vattenkylnig på allt denna gången men fick inte plats med hälften av delarna i mitt gamla chassi så blev att köpa ett littel devil chassi.
är väldigt nöjd med detta chassi, är lätt att bygga i och finns plats nog för det mesta.

Specs:
Chassi: Ld cooling pc-v8
Moderkort: Asus chrosshair V formula
Cpu: Amd fx-8350
Ram: Corsair Dominator GT 2133MHz
Gpu: 2 x Evga Gtx 670
Psu: Corsair AX 1200 Mdpc-x sleeve
SSD: 2 x samsung 830 128 gb i raid 0
Lagring: 4 TB av blandade hhd's
Fläktar: Phobya

Vattenkylningen:
Cpu: Ekwb supreme hf
Gpu: watercool gtx 680 block med backplate
MB: Ekwb fullcover
Ram: Ekwb dominator x4
Radiatorer: 2x alphacool ut60 480
Pumpar: 2 x D5 med alpacool plexitoppar
Reservoar: Aquatuning aquatube
Fläktkontroll: Lamptron fc5 V2
Ekwb fittings och böjar

Little Devil pc-v8 vattenkyld

Permalänk
Medlem

Trevilg färgcombo!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt. Vad får du för temps?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Väldigt fint bygge. Blev av någon anledning väldigt sugen på en speciell isglass :). Hur upplevde du servicen från LD? Funderar själv på att beställa ett PC-V7 i mitt kommande bygge.

Permalänk

Jag gillar inte att du har grön färg i vattnet. Men annars ett väldigt snyggt bygge, och eftersom vattnets färg bara är en liten detalj i själva bygget får du 4 av 5 möjliga

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Mycket snyggt. Vad får du för temps?

cpu idle 32 load 41
gpu idle 29 load cirka 40
tempen droppar extremt snabbt efter man går från load till idel så skulle tro det är blocken som sätter gränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Väldigt fint bygge. Blev av någon anledning väldigt sugen på en speciell isglass :). Hur upplevde du servicen från LD? Funderar själv på att beställa ett PC-V7 i mitt kommande bygge.

mycket bra byggkvalite lite drygt med alla skruvarna för sidan på v8n men det slipper du ju på v7 kan inte annat än rekomendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Jag gillar inte att du har grön färg i vattnet. Men annars ett väldigt snyggt bygge, och eftersom vattnets färg bara är en liten detalj i själva bygget får du 4 av 5 möjliga

är ju inte så svårt att byta vatten så det var lika bra att testa, tror det blir rött vatten och vita catoder när det är dags för underhåll.

Permalänk
Medlem

Fucking awesome! 5p! Helst stört bygge! Det ser ut som någon dratt i sig radioaktiv syra och spytt! AWESOME!

Permalänk
Entusiast

Ofantligt fint... dock kan jag inte påstå att jag är så förtjust i det gröna inslaget

Permalänk

Trodde aldrig att det kunde bli snyggt med rosa anti kink coil på gröna slangar... där ser man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fucking awesome! 5p! Helst stört bygge! Det ser ut som någon dratt i sig radioaktiv syra och spytt! AWESOME!

tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Trodde aldrig att det kunde bli snyggt med rosa anti kink coil på gröna slangar... där ser man

haters gonna hate

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Enda jag tycker är lite mindre snyggt är det synliga uv-röret men annars... 5p

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Riktigt snyggt. Enda jag tycker är lite mindre snyggt är det synliga uv-röret men annars... 5p

när sidan är på syns inte uv röret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

när sidan är på syns inte uv röret

Ja isåfall

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Mums! Snyggt bygge. Det enda jag sätter ett frågetecken på är den lila led:en

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Datorn är ju nästan sexig

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Mums! Snyggt bygge. Det enda jag sätter ett frågetecken på är den lila led:en

det är uv belysnig för vattnet

Permalänk

Tycker det gröna inslaget var extremt snyggt, får en liten feeling att datorn är radioaktiv. Låter kanske lite p12.
Men jävligt snyggt. 5/5!

EDIT: ska förövrig bygga vattenkylt i vinter 2013 åt min amd rigg.
Ska testa på 900D, den ser så extremt sexig ut!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem
Skrivet av olfertfriberg:

Tycker det gröna inslaget var extremt snyggt, får en liten feeling att datorn är radioaktiv. Låter kanske lite p12.
Men jävligt snyggt. 5/5!

EDIT: ska förövrig bygga vattenkylt i vinter 2013 åt min amd rigg.
Ska testa på 900D, den ser så extremt sexig ut!

ja 900D är nice det ända jag inte gillar är locken för 5,25" platserna

Permalänk

Jävligt snyggt

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Jävligt snyggt, emn får man fråga hur mycket chassit gick på?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Jävligt snyggt, emn får man fråga hur mycket chassit gick på?

cirka 4500 vad jag minns

Permalänk
Medlem

Men, den kommer jag aldrig få plats med under skrivbordet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Jorvin:

cirka 4500 vad jag minns

Verkligen värt det?:o

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Verkligen värt det?:o

det är vad man får betala för ett chassi i den storleken kolla på silverstone tj11 caselab's eller mountain mods så får du se. och det är helt i alu

Permalänk

Har du testat att överklocka processorn? Skulle vara nice och se vad du får för temps då

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Väldigt fint och faktiskt annorlunda vattenkylning inga vanliga EK vattenblock och fin färgkombination! Riktigt lyckat må jag säga

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Frän dator!