Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Hjälp sökes! SSD-installation

Hej! Jag äger sedan ett halvår tillbaka en Fujitsu NH532, och köpte idag en SSD. Målet är att installera Windows med recoveryskivorna på SSD och sedan använda HDD som lagring. Jag läste en guide som sade att jag efter hela processen ska starta om datorn med recoveryskivan och därefter pilla med partitioner i de avancerade inställningarna. Enligt guiden ska alla HDD-partitionerna tas bort, och SSD-partitionerna ska sparas. Jag förstår det som att SSDn är disk 0 och HDDn disk 1. När jag försökte ta bort partitionerna på HDDn så funkade det på 3/4, dvs en verkar gå att ta bort, men den syns fortfarande. Är detta normalt? Det står "disk 1 inte allokerat utrymme". Ska jag bara avbryta och starta om datorn utan skiva och sen leta upp HDDn när jag väl startat om? Hoppas att jag har gjort mig förstådd! Skrev på min iPhone:P

Mvh//Peter

Permalänk
Medlem

Om hela Disk 1 är "inte allokerat utrymme" så betyder det att du har tagit bort alla partitioner och då kan du starta Windows som finns på SSDn och därefter använda diskhanteraren för att formatera ny partiton eller flera partitioner på HDDn http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1109814-tutorial-k...

Visa signatur

janee

Permalänk