Permalänk

Kan nog tycka att man tröttnar rätt fort på spelet.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Control Wizard build?

Jag har lirat en massa och vi körde nån instance igår där vi wipade på 5 manna (nån drake av nått slag)
vi gjorde för lite dps helt enkelt, tror jag är level 34-35-36 nånstans där

Vad ska en control wizard köra? Armor Pen & Power?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Det låter som Lair of the mad dragon, slutbossen Chartilifax eller vad han heter, har många problem med pga stora mängder adds. Har själv bara kört den en gång med en pug och vi hade inga problem. Se bara till att kontrollera/fokusera ner addsen ASAP, och skydda healern!!

Min CW har fokuserat mest på Crit / Power och en del recovery. Kika på officiella forumet, där finns flertalet guider för CW's.

Kolla denna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag har lirat en massa och vi körde nån instance igår där vi wipade på 5 manna (nån drake av nått slag)
vi gjorde för lite dps helt enkelt, tror jag är level 34-35-36 nånstans där

Vad ska en control wizard köra? Armor Pen & Power?

Förmodligen mad dragon, skulle gissa på att ni bara gjorde fel faktiskt, krävs att man dödar addsen medan en rogue typ solar draken.

Anyhow, Power>recovery>critt>armor pen för CW, bäsa speccen i paragon träden är det i mitten.

Standard spells är
Chill Strike på tabb
Encounters- ray of enfeebelment, shield, cunduite of ice
At-will - Magic missles och w/e
Dailys: Singuliarty och ice knife
Passiva: den som shockar target och den som ger critt (får båda senare)

Permalänk
Medlem

Tack för info, jag ska specca om när jag kommer hem, jag har i princip kört basic gear (founder) tills level 30 ungefär där jag bytte ut lite delar men gissar att gearmässigt är jag kanske level 25-26

vi gjorde faktiskt allt rätt fast det gick åt helvete endå på bossen

En stod och vevade på draken medans alla andra försökte döda adds och hålla healern vid liv, jag höll på säkert 5-10 minuter på att döda adds men tillslut blev det för många

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Tack för info, jag ska specca om när jag kommer hem, jag har i princip kört basic gear (founder) tills level 30 ungefär där jag bytte ut lite delar men gissar att gearmässigt är jag kanske level 25-26

vi gjorde faktiskt allt rätt fast det gick åt helvete endå på bossen

En stod och vevade på draken medans alla andra försökte döda adds och hålla healern vid liv, jag höll på säkert 5-10 minuter på att döda adds men tillslut blev det för många

Tycker inte du borde specca om förens 60 Om man vill spara lite pengar dvs, sen kan man även lyckas tjäna lite AD och köpa Zen för att respecca gratis om man vill det!

Permalänk
Medlem

Har precis börjat, det är mitt första MMO förutom maplestory

när jag har allt på absolut högsta så är CPU på 40-50% (oklockad) och graffet på 40-50%
kan inte heller välja 120hz i options som jag gärna skulle vilja

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Level 10 i går level 2 i dag? Någon mer som har problem med att gårdagens spelande ej sparats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazk0:

Level 10 i går level 2 i dag? Någon mer som har problem med att gårdagens spelande ej sparats?

Allt som spelades igår är rollbackat pga av fet explot av hela servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har precis börjat, det är mitt första MMO förutom maplestory

när jag har allt på absolut högsta så är CPU på 40-50% (oklockad) och graffet på 40-50%
kan inte heller välja 120hz i options som jag gärna skulle vilja

120 hz går inte att ha än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazk0:

Level 10 i går level 2 i dag? Någon mer som har problem med att gårdagens spelande ej sparats?

http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?266921-FAQ-AD-AH-Exploit-Follow-Up

Och för att summera det: En bugg gjorde så att man kunde få hundratals miljoner astral diamonds, dom stängde då ner servrarna, löste problemet och gjorde en rollback av servrarna.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

120 hz går inte att ha än.

Ok, men i staden man är i först så får jag även dålig fps :/
Lite surt när CPU och GPU bara används ca 50%

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Ok, men i staden man är i först så får jag även dålig fps :/
Lite surt när CPU och GPU bara används ca 50%

Samma som i alla andra mmos tyvärr. För mycket folk på samma ställe ställer till det. Det finns en del trådar om det här på swec.

En annan sak jag märk är att ljudet inte hänger med ibland när man har 20+ mobs på sig och spells kastas hej vilt. Inte så att det blir helt tyst eller att ljudet kommer senare utan bara enstaka ljud försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag har lirat en massa och vi körde nån instance igår där vi wipade på 5 manna (nån drake av nått slag)
vi gjorde för lite dps helt enkelt, tror jag är level 34-35-36 nånstans där

Vad ska en control wizard köra? Armor Pen & Power?

För mig finns det bara en sak - Recovery, recovery, recovery och sen lite mera recovery. Varför då? Jo för att i dungeons är din roll CC (Crowd Control). Det är Arcane Singularity, Pushbacks (Repel, Shield), Steal time (slow/stun) etc. Ditt jobb är inte att göra dps, många kör dock sina CW's som dps vilket inte är fel då det finns flera sätt att spela på. Med recovery får du kortare CD's, snabbare AP dvs kan kasta din CC oftare. Om man vill köra en DPS caster hade jag nog kört CW'n som en men bytt till Scourge Warlock när/om den kommer då det är en striker precis som Trickster Rogue.

Skrivet av Relive:

Tycker inte du borde specca om förens 60 Om man vill spara lite pengar dvs, sen kan man även lyckas tjäna lite AD och köpa Zen för att respecca gratis om man vill det!

Kan respeca feats för AD, och om man tänkt göra det är det en väldigt dumt att vänta på level 60 då det kostar mer för varje level du har. Så vill du bara köra feats och inte skills. Gör det så fort du vet vad du vill speca.

Permalänk
Medlem

RIKTIGT störigt!

jag är ju en sån person som har i princip NOLL tid att spela spel (småbarnsförälder) jag spenderar pengar och köper saker ibland för att spara tid och just i... förrgår så hade jag MÅNGA timmar fritt att spela så jag tänkte levla som en galning

levlade upp massor och körde i princip bara quests rakt av, sen när jag väl lyckades logga på igår för att slänga igång mina professions så är jag level 30...

:BITCHSLAP TO THE FACE:

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

RIKTIGT störigt!

jag är ju en sån person som har i princip NOLL tid att spela spel (småbarnsförälder) jag spenderar pengar och köper saker ibland för att spara tid och just i... förrgår så hade jag MÅNGA timmar fritt att spela så jag tänkte levla som en galning

levlade upp massor och körde i princip bara quests rakt av, sen när jag väl lyckades logga på igår för att slänga igång mina professions så är jag level 30...

:BITCHSLAP TO THE FACE:

Låter ganska surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Kan respeca feats för AD, och om man tänkt göra det är det en väldigt dumt att vänta på level 60 då det kostar mer för varje level du har. Så vill du bara köra feats och inte skills. Gör det så fort du vet vad du vill speca.

Visste faktiskt inte att det kostade mindre på lägre lvlar Men om man inte ens är över 30 så lär man ej behöva specca om featsen.

Permalänk

Fy fan, levla blir verkligen tråkigare och tråkigare hela tiden. Samma quest genom hela spelet, nu är man iaf snart 60 och kan börja med dungeons på "allvar"

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara passa på att kolla om det är flera som spelar på Mindflayer-servern här? Jag och en kompis börjar tröttna lite på att få spela dungeons och PvPs med nytt folk hela tiden. Vi är båda galet aktiva, CWs och LvL 60. Ta en titt här för mer info:

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/12136...

Jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp i tråden, jag har sökt men ej funnit svar

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Jag och en till söker personer att spela med på Beholder servern. Vi är en GWF och CW på just nu lvl 58. (troligen 60 när du läser)

maila dann3@live.se om ni är intresserade då jag kollar mailen oftare än jag tänker dyka in här och titta! =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av insanecow:

Jag och en till söker personer att spela med på Beholder servern. Vi är en GWF och CW på just nu lvl 58. (troligen 60 när du läser)

maila dann3@live.se om ni är intresserade då jag kollar mailen oftare än jag tänker dyka in här och titta! =P

Isåfall var ni ganska snabba!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Jag tänkte bara passa på att kolla om det är flera som spelar på Mindflayer-servern här? Jag och en kompis börjar tröttna lite på att få spela dungeons och PvPs med nytt folk hela tiden. Vi är båda galet aktiva, CWs och LvL 60. Ta en titt här för mer info:

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/12136...

Jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp i tråden, jag har sökt men ej funnit svar

Kör på Dragon servern, @Skuggan, är dock inte med i svensk guild utan en internationell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon har en bild eller vet var jag kan hitta en på Nightmare Shield och Nightmare Longsword för jag har vad jag vet inte sett någon ha dessa.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kr0owe:

Någon har en bild eller vet var jag kan hitta en på Nightmare Shield och Nightmare Longsword för jag har vad jag vet inte sett någon ha dessa.

Du kanse hittar det här http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?303401-GF-Uni... ?

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd, ja den fanns med där.

Köpte dock skölden, tyvärr. Den går nämligen inte att använda som vapen "skin" längre, den går inte heller att använda som skin till skölden så 500 bars åt helvete... :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Spelar på Dragon Servern och är med i Friskyttarna. Bästa svenska gillet ever i alla spel

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet till server transfer ännu? Trivs inte på min server :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Finns det möjlighet till server transfer ännu? Trivs inte på min server :S

Nej, men dom har tänkt slå ihop servrarna vid "release", frågan är bara när det kan tänkas bli.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Nej, men dom har tänkt slå ihop servrarna vid "release", frågan är bara när det kan tänkas bli.

Ah, okey