Permalänk
Medlem

QND mITX

Hade ett gammalt mitx mobo liggande som jag tyckte behövde ett nytt hem, köpa ett chassi kändes inte akuellt så det fick bli ett snabb bygge. Ledsen att det inte blev nå byggbilder, gorde det över en kväll och inte hade kameran med tyvärr.

Innehåll:
Mobo: Zotac ionitx med en atom 330 @2ghz
Minne: 2gb Corsair XMS
HDD: 250gb WD sata

QND mITX

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Vet du faffa vart det finns och köpa det där fläktgallret eller finns det en annan medlem som vet.

Permalänk
Medlem

Lådan må vara enkel, men resultatet blev bra.
Ballaste fläktgallret ever dessutom!

Permalänk
Medlem

Vet tyvärr inte var man kan köpa dom, tillverkaren heter iaf bitspower.

Jo tanken var att det skulle vara en väldigt simpel lösning, tyckte den blev helt ok för den tiden jag la ner på projektet

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Skrivet av Faffa:

Hade ett gammalt mitx mobo liggande som jag tyckte behövde ett nytt hem, köpa ett chassi kändes inte akuellt så det fick bli ett snabb bygge. Ledsen att det inte blev nå byggbilder, gorde det över en kväll och inte hade kameran med tyvärr.

Innehåll:
Mobo: Zotac ionitx med en atom 330 @2ghz
Minne: 2gb Corsair XMS
HDD: 250gb WD sata

QND mITX

Com-port, va kul! Vad ska du ha datorn till egentligen? Man får ju lite roliga associationer av den där com-porten..

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem
Skrivet av bellasoda:

Com-port, va kul! Vad ska du ha datorn till egentligen? Man får ju lite roliga associationer av den där com-porten..

tanken är att jag ska ha den och programmera lite på, sen ska den även få husera emulator till nes och snes spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faffa:

tanken är att jag ska ha den och programmera lite på, sen ska den även få husera emulator till nes och snes spel

Aldrig förstått mer än att emulator är skitroliga grejer! Men om jag bygger en sådan och kopplar in till teven så kan jag alltså köra lite äldre spel på den? Funkar typ Super Smash Bros: Melee eller är det för nytt? Kör man med usb handkontroller eller t-bort, mus?

Såg jävligt fint ut! Såg inte ens utblåset för nätet, och CS gallret va galet snyggt! Inte sett några sådana någonstans!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Aldrig förstått mer än att emulator är skitroliga grejer! Men om jag bygger en sådan och kopplar in till teven så kan jag alltså köra lite äldre spel på den? Funkar typ Super Smash Bros: Melee eller är det för nytt? Kör man med usb handkontroller eller t-bort, mus?

Såg jävligt fint ut! Såg inte ens utblåset för nätet, och CS gallret va galet snyggt! Inte sett några sådana någonstans!

Skulle inte emulera smash på datorn om du spelar på en decent nivå, råkar vara så att man får en liten delay vilket gör spelet drygt att spela och allmänt äcklig känsla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Jo det är ju i stort sett bara en dator men kan spela gamla spel på, tex nes och snes osv
Jag har byggt en en adapter så jag kan koppla in både nes och snes doser i datorn funkar klockrent.

Tackar, jo CS gallret är lite udda det svarta gallret under är ditsatt separat för att inte få in så mycket dam.

Visa signatur