WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

Den saken jag tror de flesta undrar över är nog hur "business modellen" kommer se ut. Om det blir f2p, subscription eller bara betala en gång och sedan har man allt. Vad tror ni de kommer göra?

Permalänk
Skrivet av Wquad:

Den saken jag tror de flesta undrar över är nog hur "business modellen" kommer se ut. Om det blir f2p, subscription eller bara betala en gång och sedan har man allt. Vad tror ni de kommer göra?

Jag föredrar subs. Tycker WoW's modell funkar klockrent.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Jag föredrar subs. Tycker WoW's modell funkar klockrent.

Bara de inte går free 2 play så är det lugnt för mig.

Permalänk
Medlem

undrar hur långt bort releasen är av detta. Låter som ett "ev. 2013", så man får väl hålla alla tummar att det landar till hösten.

Blir väl fruktsallad av allt om de kör med EA:s affärsmodell dvs. släpp i typ Alfastadie ;/

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd

Lär nog bli P2P just som B&S blir.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant då man tröttnat på allt annat just för stunden. Får hoppas man får en invite och kan hoppa in o kolla vad dom har att erbjuda.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Ser ju lite sött ut! Signade för betan för ett tag sen, någon som hört ifrån dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Ser ju lite sött ut! Signade för betan för ett tag sen, någon som hört ifrån dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Att säga att man är med i betan är emot NDA om man ska vara petig Men jag har inte hörttalas om nån från europa som har fått iaf.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Detta blir mycket intressant. Detta spel kan locka många casuals, men som jag har läst och förstått så kommer dem locka med sig många hardcore-gamers.

Det kommer finnas instanser, 5-man. Det kommer finnas 20-manna raids, men även 40 man som jag själv kan tycka vara lite väl.. " er som spelade WOW vanilla kanske instämmer".

PvP´n låter helt underbar, Battlegrounds och även större PvP där du kan skapa din guild/klan och bygga upp en större borg/fästning för att sedan försvara den. Men bäst utav allt som dem releasade för några månader sedan, Arena PvP, 2v2,3v3,5v5.

Grafiken är helt underbar, lite cartoony. Påminner även om WoW grafiken. Och alla dem olika vägarna du kan välja, tex explorer, soldier och SCIENTIST. Detta gör spelet ännu roligare, tänk er att explorera en massa gråttor, hitta skatter, jumping puzzles mm.

Jag gillar humorm, voiceactingen. Klasserna, faktionerna samt raserna verka jättespännande. Verkar finnas en djup story i spelet.

För er som vill läsa på lite Lore: http://wildstar-central.com/index.php?threads/wildstar-lore-l...

Detta låter som en wow-kopia helt klart, men jag älskar det.

Jag hoppas att dem lyckas med detta, och jag ser fram emot att spela betan och releasen. Men kom ihåg, överhypa det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

NCsoft (Guild Wars, Blade & Soul) lanserar ett nytt mmo. WildeStar.

Ett mmo av klassiskt snitt med två fraktioner. Ett antal raser och en massa klasser.

Det som skiljer från tex wow är "Telegraph" utrymmet i combat. Dvs. de flesta mobs gör aeo skada. Man måste alltså röra sig hela tiden... vilket man ju i praktiken kan strunta i de flesta mmo mot normala mobs. Man kan lura in mobs i områdena och på så sätt få dem att skada varandra.

Site: http://www.wildstar-online.com/uk/?__utma=25938722.723306798....

Beta sign up : http://www.wildstar-online.com/uk/beta/

Kan bli ett "tidsfördrivsspel" i klass med W101 tex.

Ta bort din ref-länk. http://www.wildstar-online.com/uk/ fungerar lika bra

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Detta blir mycket intressant. Detta spel kan locka många casuals, men som jag har läst och förstått så kommer dem locka med sig många hardcore-gamers.

Det kommer finnas instanser, 5-man. Det kommer finnas 20-manna raids, men även 40 man som jag själv kan tycka vara lite väl.. " er som spelade WOW vanilla kanske instämmer".

PvP´n låter helt underbar, Battlegrounds och även större PvP där du kan skapa din guild/klan och bygga upp en större borg/fästning för att sedan försvara den. Men bäst utav allt som dem releasade för några månader sedan, Arena PvP, 2v2,3v3,5v5.

Grafiken är helt underbar, lite cartoony. Påminner även om WoW grafiken. Och alla dem olika vägarna du kan välja, tex explorer, soldier och SCIENTIST. Detta gör spelet ännu roligare, tänk er att explorera en massa gråttor, hitta skatter, jumping puzzles mm.

Jag gillar humorm, voiceactingen. Klasserna, faktionerna samt raserna verka jättespännande. Verkar finnas en djup story i spelet.

För er som vill läsa på lite Lore: http://wildstar-central.com/index.php?threads/wildstar-lore-l...

Detta låter som en wow-kopia helt klart, men jag älskar det.

Jag hoppas att dem lyckas med detta, och jag ser fram emot att spela betan och releasen. Men kom ihåg, överhypa det inte!

De har ju också pratat om "crossing-paths" (jag tror det kallas så) och det verkar mycket intressant om en Soldier går med en explorer och de får olika uppdrag för olika paths, den som spelar exsplorern kan hitta en grotta och soldiern går in och försöker döda allt medan exsplorern forsätter att titta efter mer
coola genvägar.

Jag gillar det här med de båda faktionerna (exile och dominon) men jag tror inte jag kommer kunna spela med min vän om han är exile och jag är med i dominon. Det är lite tråkigt men men.

Permalänk

Jag är sjukt taggad... Jag slängde upp en sida där jag tänkte lägga upp alla videos, ni får gärna hjälpa till.

Fler idéer för sidan tas också tacksamt emot.

http://wildstarvideos.com

Permalänk
Medlem

Någon som fått invite till Betan?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

I senaste EU Arkship som ägde rum i england för ett par dagar sedan sa de att inom de närmsta veckorna kommer EU att få beta. Det är över 200k som reggat sig för beta och intresset för detta spel växer så enormt att det knakar. Själv som lirat WoW och alla andra MMOs håller jag med föregående talare att man tröttnat rätt så snabbt dock måste jag säga jag kört swtor rätt mkt men efter att läst lite om de tekniker som wildstar gänget inför så har jag helt enkelt tröttnat på alla mmo och väntar spänt för wildstar.

Nu, de som får beta kommer inte få lov att säga att de har beta då det är strikt på NDA fronten men men som alltid nu förtiden är informationsspridning relativ lätt och vi lär se videos på nätet, hittills finns det inte mkt trots att jänkarna fått betan för ett par veckor sedan.

Jag följer Wildstar rätt så flitigt genom olika communities och twitter samt att jag startat ett eget guild med fokus på pvp då det är det jag gillar mest men kommer även göra raids. Om intresset finns kommer jag att göra om guildet till ett Svenskt/Nordiskt guild där folk som delar samma mentalitet som mig kan joina. Inget hardcore, mest skoj. Guildet är idag mer eller mindre tomt på användare men jag söker o söker dock lägger jag upp en hel del på forumet med videos , artiklar. de som är sugna att joina kan hoppa över till:
http://denied-guild.guildlaunch.com/

kommer lägga upp en ts server etc. Har sökt efter svenska wildstar communities men inte hittat något, någon som vet något om några svenska communities.

/F

Permalänk
Skrivet av Frakko:

I senaste EU Arkship som ägde rum i england för ett par dagar sedan sa de att inom de närmsta veckorna kommer EU att få beta. Det är över 200k som reggat sig för beta och intresset för detta spel växer så enormt att det knakar. Själv som lirat WoW och alla andra MMOs håller jag med föregående talare att man tröttnat rätt så snabbt dock måste jag säga jag kört swtor rätt mkt men efter att läst lite om de tekniker som wildstar gänget inför så har jag helt enkelt tröttnat på alla mmo och väntar spänt för wildstar.

Nu, de som får beta kommer inte få lov att säga att de har beta då det är strikt på NDA fronten men men som alltid nu förtiden är informationsspridning relativ lätt och vi lär se videos på nätet, hittills finns det inte mkt trots att jänkarna fått betan för ett par veckor sedan.

Jag följer Wildstar rätt så flitigt genom olika communities och twitter samt att jag startat ett eget guild med fokus på pvp då det är det jag gillar mest men kommer även göra raids. Om intresset finns kommer jag att göra om guildet till ett Svenskt/Nordiskt guild där folk som delar samma mentalitet som mig kan joina. Inget hardcore, mest skoj. Guildet är idag mer eller mindre tomt på användare men jag söker o söker dock lägger jag upp en hel del på forumet med videos , artiklar. de som är sugna att joina kan hoppa över till:

kommer lägga upp en ts server etc. Har sökt efter svenska wildstar communities men inte hittat något, någon som vet något om några svenska communities.

/F

Tror inte några svenska communitys hunnit formas ännu. De som utvecklar Wildstar kommer från Blizzard.... så mmo är dom experter på vilket märks av det vi sett. Tror att man lugnt kan berätta här på sc om man lyckats få en betanyckel... vi är ju trots allt anonyma här.

Tror på fullaste allvar att vi här kan se en konkurent till WoW... äntligen! Ska man lira themepark så vill man ha mycket humor, vilket är något jag saknat i de senaste årens wow-kloner. Kan bero på att jag trots min ålder tycker det är barnsligt kul med pruttande troll i Wizard 101.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Yep håller med. Det var en som även sa " ja man får inte tala om att man fått invite - men man kan säga att jag fått invite till ett spel och det är kanonbra" samt sitta på ts med dem som är inne i beta..
jag känner lite som du oxå, jag gillar dessa "barnsliga" animeringar och humor som wildstar verkar ha. det som intresserar mig mest är grejerna de implementerar så som, circles, housing, warplots, paths.

Permalänk

Hoppas jag får beta. Vore skoj och testa och se om vi har en konkurrent till WOW

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag tror inte p2p är någon bra idé. B2p tror jag mer för detta spel, men såklart är framtiden nu i f2p. Finns så många bra f2p-spel där ute att man börjar bli bekväm modellen... varför då betala för andra? Sen betalar man i f2p-spel för det man känner för att betala för, om man gillar spelen så de får in kosing ändå. Jag tror många som är allergiska mot f2p-spel antagligen är såna som bara spelat wow eller på något sätt inbillar sig att man får mer kvalitet och updates med priset, men så är inte fallet på dagens marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

/F

Jag har gjort en application till din guild på sidan Heter antzzo där.

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Jag har gjort en application till din guild på sidan Heter antzzo där.

Yep såg det, jobbar framför datorn så när det blinkade till då hoppade jag till

Welcome. Som jag skrev innan är guildet inte så stort, hoppas att ha en 20st innan launch, tror det kommer blir mer folk som blir intresserade när de testat betan.

till er som vill läsa mer så finns en komplett tråd här som innehåller mkt som redan blivit sakt.
http://wildstar.junkiesnation.com/2013/04/18/wildstar-a-guide...

även en "hype" video:
http://www.youtube.com/watch?v=NQJ5XbOixAA&feature=youtu.be&a

Permalänk
Medlem

Gällande betalningsmodellen så vet jag ej, jag gillar ej F2P för att ena månaden har man många spelare och nästa har man inte, jag har alltid gillat månadsvis betalning för det drar mig in i spelet lite, inte att man är snål och vill försöka få valuta för pengarna men det är någon mekanism i hjärnan som säger " Hey du betalar för detta, spela dåååå" men just nu finns det fina F2P med ingame purchase och dessa spel slutar med att jag inte spenderar 120kr / månad utan betydligt mer. När SWTOR släppte sina cartel coins då gick jag loss och slösade 600-700kr + sub kostnaden på en månad för bara lite nya kläder o gadgets.. ej bra svårt att förklara för frugan bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

Yep såg det, jobbar framför datorn så när det blinkade till då hoppade jag till

Welcome. Som jag skrev innan är guildet inte så stort, hoppas att ha en 20st innan launch, tror det kommer blir mer folk som blir intresserade när de testat betan.

till er som vill läsa mer så finns en komplett tråd här som innehåller mkt som redan blivit sakt.
http://wildstar.junkiesnation.com/2013/04/18/wildstar-a-guide...

även en "hype" video:
http://www.youtube.com/watch?v=NQJ5XbOixAA&feature=youtu.be&a

Jobbigt att kolla på sådana typer av videos då man bara blir ännu mer "hypead" och man får adrenalin som fan av att börja spela.. och sen vet man att de säkerligen inte kommer launchas förrän i slutet på det här året... grrr

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Jobbigt att kolla på sådana typer av videos då man bara blir ännu mer "hypead" och man får adrenalin som fan av att börja spela.. och sen vet man att de säkerligen inte kommer launchas förrän i slutet på det här året... grrr

Håller med, de har sagt att det kommer i år, det som är positivt är att betan kommer vara en riktig beta och inte sånt beta-weekend.
level cap har de sagt är 22 för beta. pvp finns även i det, ska bli skoj.. om man får det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

Håller med, de har sagt att det kommer i år, det som är positivt är att betan kommer vara en riktig beta och inte sånt beta-weekend.
level cap har de sagt är 22 för beta. pvp finns även i det, ska bli skoj.. om man får det

Tänkte göra en ny application for beta på wildstars hemsida med ett annat email konto jag har och min fråga till dig är om jag kan skriva med i application att jag är med i guilden och ha dig som guild leader? Tror det ökar markant chansen för oss att spela beta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Tänkte göra en ny application for beta på wildstars hemsida med ett annat email konto jag har och min fråga till dig är om jag kan skriva med i application att jag är med i guilden och ha dig som guild leader? Tror det ökar markant chansen för oss att spela beta

Yes det kan du göra, tanken med det är rätt coolt för de kommer invita guilds för att testa dungeons/raids och då får alla i guildet en beta.
Gillar Wildstar gänget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frakko:

Yes det kan du göra, tanken med det är rätt coolt för de kommer invita guilds för att testa dungeons/raids och då får alla i guildet en beta.
Gillar Wildstar gänget.

Låter sjukt bra. skickade iväg den precis. Hoppas fasiken att Betan kommer igång snart!! OTÅLIG
Ska hjälpa till så gott jag kan med feedbacks om guilden (såg ditt meddelande)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Låter sjukt bra. skickade iväg den precis. Hoppas fasiken att Betan kommer igång snart!! OTÅLIG
Ska hjälpa till så gott jag kan med feedbacks om guilden (såg ditt meddelande)

Tack, just nu är jag med ett multigaming community och jag har 5 pers där som kommer joina mig. återstår att se hur det blir.
Fråga till de andra, gillar ni att de inför 20/40 manna raids?

Permalänk
Medlem

Frakko, jag signa upp på sidan och guilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wquad:

Frakko, jag signa upp på sidan och guilden.

Yep såg det, har accepterat tack.

Permalänk

Gjorde en liten slideshow med nya screenshots från Stormtalon's Lair som dom släppte häromdagen.

http://wildstarvideos.com/wildstar-stormtalons-lair-screensho...