Sony Xperia Z 5" full HD, Vattentålig

Permalänk
Medlem

jag har beställt en, damm-/vattentålig va dealbreaker för mej.
ang dåliga betrakningsvinklar så tycker jag det är positivt att det blir svårt att läsa från sidan.. inga smyggluttare här inte! + att luren jag har nu, 4s, oxå ser dålig ut fr konstiga vinklar. men ärligt, jag har den framför näsan när jag läser/skriver.

sen hoppas jag på att det kommer en laddare (förutom dockan) som kan ladda utan att man tar bort luckan, någon magnethistoria kanske - typ Mac book/riskokare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Är det plastig plast på Z, eller känns den bra?

Man vill ju inte ha en mobil som till exempel Galaxy SIII som känns som en riktig budgettelefon på grund av det extremt plastiga skalet.

Sony är värdelösa med uppdateringar så du vet.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Red Beaver:

Äh, nån gång lär de sig väl.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Såna genomtänkta och informativa trollkommentarer gillar jag, det är så givande.

Jasså, enligheten me please. Jämför du med HTC och Samsung då eller hur tänkte du?

Ontopic:nej den känns inte 'plastig' i den bemärkelsen. Den känns 100 ggr bättre än tex Samsung S3 som är en grym telefon.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Skrivet av Aure:

Såna genomtänkta och informativa trollkommentarer gillar jag, det är så givande.

Jasså, enligheten me please. Jämför du med HTC och Samsung då eller hur tänkte du?

Har gått över ett halvår sen Jelly Bean släpptes, Sony har fortfarande inte uppdaterat sitt senaste flaggskepp, Xperia S. De har själva gått ut med att deras förra flaggskepp Arc, inte kommer få Jelly Bean. Både HTC och Samsung har släppt 4.1 till sina flaggskepp åtminstone, Samsung har även släppt Jelly Bean till S2an. Nu kan du försöka förklara för mig hur bra Sony är på att uppdatera sina telefoner, lille vän.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Xperia Z släpps på fredag om jag inte har fel?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Xperia Z släpps på fredag om jag inte har fel?

Ja, det verkar väl som att de flesta butiker får in telefonen i lager runt den 7-8 mars.

Permalänk
Medlem

Ang betraktningsvinkeln förstår jag absolut inte problemet.
Har aldrig funderat över detta dilemma men när nu frågan kom upp, så testade jag med referenstelefonen nr 1 (flamer hehe)
Min Lumia måste vinklas så det blir nästan löjligt innan jag upplever att jag inte längre ser vad jag gör
Men så skulle jag ju aldrig drömma om att faktiskt använda min lur då ju högtalaren tex går bäst att lyssna i när luren är tryckt mot örat
Måste mer vara tänkt som ett problem för dom som assisteras av någon annan med själva handhavandet under tiden man själv skall titta på vad som sker på luren, då kan ju betraktningsvinkeln bli ett bekymmer.
Och Sony' n är väl inte sämre än Lumian så betraktningsvinkeln torde ju vara liknande då skall det inte va nåt som kan avskräcka en ENSAM användare av denna lur.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det plastig plast på Z, eller känns den bra?

Man vill ju inte ha en mobil som till exempel Galaxy SIII som känns som en riktig budgettelefon på grund av det extremt plastiga skalet.

Citat:

Kvalitetsmässigt känns den som en monolit med, inte en tillstymmelse till nåt gnek och knarr, det känns nästan som om det vore glas hela vägen genom.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=91204

Swedroid har en förhandsrecension
http://www.swedroid.se/tva-veckor-med-sony-xperia-z-kronika/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Samma kille XilFire skrev ju så mycket gott om den mobilen? Hade han blivit lurad med en annan typ av telefon då?

Som sagt så är det lite konstig ordning på det som skrivs, men det är inget konstigt med att han samtidigt har mycket positivt att säga om telefonen.
Till skillnad för vad bland annat användare motvikt här i tråden tror så kan man ju faktiskt tycka om vissa sidor och tycka illa om andra sidor hos en och samma produkt. Man behöver inte hata ett företag och alla egenskaper en telefon har bara för att man tycker skärmen är dålig. Och man behöver inte envisas med att en dålig skärm är bra bara för att man tycker att andra saker är bra.

Jag var hos kompisen i fredags och lekte lite med hennes Xperia V. Hemska betraktningsvinklar vilket jag också filmade snabbt. Så fort min flickvän kommer hem kan jag lägga upp klippet då det ligger på hennes telefon. Men i övrigt mycket trevlig. Ligger riktigt fint i handen, ger ett kvalitativt intryck i övrigt, verkar ha mycket bättre kamera än Xperia S som jag använde när jag filmade. Xperia S lägger alltid en glow kring ljusa objekt i mörka miljöer, optik eller mjukvarugrej för att trimma ljuskänsligheten enligt min teori, det kommer synas i klippet sedan. Tittade inte på gränssnittet så mycket utan blev mest en snabb hårdvarukoll, men gränsnitt är ändå mest en smaksak. Grymt skönt att Sony övergav de dåliga knapparna från S.
Sammanfattningsvis måste jag säga att Sonys nyare telefoner ger ett mycket bra intryck, de har åtgärdat många av irritationsmomenten med Xperia S, det enda som verkligen kvarstår är faktiskt den dåliga betraktningsvinkeln.

Min kompis förövrigt var helnöjd, hon ville inte ha bra betraktningsvinklar då hon vill ha privacy. Personligen så passar det inte mitt mera avslappnade användningssätt att man hela tiden måste ha telefonen precis rätt för att svart inte ska bli grått, eller i värsta fall riktigt ljusgrått.

Så till er som vill ha mindre insyn på vad ni gör med telefonerna, eller inte besväras av dåliga betraktningsvinklar, så är Sonys nyare lineup mycket intressant, bortsett skärmen så klår de andra konkurrenter på många punkter i min mening.

Skrivet av leafbranch:

Hade själv en Xperia S, håller med den hade inga bra betraktningsvinklar som motsvarande IPS skärmar som på de flesta high-end har idag.
Men skärmen erbjuder en fin och krispig bild rakt fram ifrån. Men jag undrar varför Sony valt TFT istället för IPS på nästa alla deras telefoner.

Rent utseendemässigt är Sony Xperia Z den snyggare än HTC One.

Alla LCD-skärmar använder sig av TFT. Är det inte TFT så är det primitiv LCD-teknik som i siffrorna på 80-tals klockradios, eller gamla miniräknardisplayer. Är det pixlar i olika färger så är det definitivt TFT.
Det är också IPS, men det är e-IPS. Lite billigare, oftare med sämre svärta. Framförallt backlightbleed är påtagligt vid vinkling. Andra tillverkare använder ofta "riktig" IPS eller VA.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ingen av de verkar dock nämna kvalitén på plasten...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ytterligare en anledning till varför man alltid ska titta på telefoner IRL innan köp. Men man kan ju alltid pejla in vilka modeller som är intressanta om de också nämner sådant vid recensionerna så klart. Med det sagt så har jag nog aldrig varit med om en Sony/Sony Ericsson som har dålig hållbarhet eller dålig plast. Otroligt robusta brukar de vara/kännas. Och vad jag läst har Xperia Z fått beröm för plasten.
Min flickväns S är ju ganska misshandlad, inte lika misshandlad som min Samsung, men har klarat sig utmärkt, det enda som hänt är lite sämre bakgrundsbelysning på ett litet område efter ett toadopp. (Ej marknadsförd som vattentålig modell. )

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Man köper väl telefonen på grund av egenskaper den har vid köpet. Inte om man kanske ska få par nya grejer och ändringar under loppet av nästa 18-24 månader.
När det gäller Z så är det mest just bygge, designen, hårdvaran som tilltalar, inte nåt som man kan ändra med mjukvarulösningar.
Android som Android, det är bara att roota och lägga vilken version/mod du vill ha på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är väl glas som verkar tåla mycket stryk.
Vet inte om nån har postat det här länken men värt att kolla om man undrar hur stryktålig den är.
http://www.youtube.com/watch?v=o3yMw2L3tJA

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dallaboo:

Det är väl glas som verkar tåla mycket stryk.
Vet inte om nån har postat det här länken men värt att kolla om man undrar hur stryktålig den är.
http://www.youtube.com/watch?v=o3yMw2L3tJA

Jo, fast den videon var hyffsat intetsägande... De där småsmällarna klarar till och med min Blade för en tusenlapp utan några som helst problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som sagt så är det lite konstig ordning på det som skrivs, men det är inget konstigt med att han samtidigt har mycket positivt att säga om telefonen.
Till skillnad för vad bland annat användare motvikt här i tråden tror så kan man ju faktiskt tycka om vissa sidor och tycka illa om andra sidor hos en och samma produkt. Man behöver inte hata ett företag och alla egenskaper en telefon har bara för att man tycker skärmen är dålig. Och man behöver inte envisas med att en dålig skärm är bra bara för att man tycker att andra saker är bra.

Jag var hos kompisen i fredags och lekte lite med hennes Xperia V. Hemska betraktningsvinklar vilket jag också filmade snabbt. Så fort min flickvän kommer hem kan jag lägga upp klippet då det ligger på hennes telefon. Men i övrigt mycket trevlig. Ligger riktigt fint i handen, ger ett kvalitativt intryck i övrigt, verkar ha mycket bättre kamera än Xperia S som jag använde när jag filmade. Xperia S lägger alltid en glow kring ljusa objekt i mörka miljöer, optik eller mjukvarugrej för att trimma ljuskänsligheten enligt min teori, det kommer synas i klippet sedan. Tittade inte på gränssnittet så mycket utan blev mest en snabb hårdvarukoll, men gränsnitt är ändå mest en smaksak. Grymt skönt att Sony övergav de dåliga knapparna från S.
Sammanfattningsvis måste jag säga att Sonys nyare telefoner ger ett mycket bra intryck, de har åtgärdat många av irritationsmomenten med Xperia S, det enda som verkligen kvarstår är faktiskt den dåliga betraktningsvinkeln.

Min kompis förövrigt var helnöjd, hon ville inte ha bra betraktningsvinklar då hon vill ha privacy. Personligen så passar det inte mitt mera avslappnade användningssätt att man hela tiden måste ha telefonen precis rätt för att svart inte ska bli grått, eller i värsta fall riktigt ljusgrått.

Så till er som vill ha mindre insyn på vad ni gör med telefonerna, eller inte besväras av dåliga betraktningsvinklar, så är Sonys nyare lineup mycket intressant, bortsett skärmen så klår de andra konkurrenter på många punkter i min mening.

Alla LCD-skärmar använder sig av TFT. Är det inte TFT så är det primitiv LCD-teknik som i siffrorna på 80-tals klockradios, eller gamla miniräknardisplayer. Är det pixlar i olika färger så är det definitivt TFT.
Det är också IPS, men det är e-IPS. Lite billigare, oftare med sämre svärta. Framförallt backlightbleed är påtagligt vid vinkling. Andra tillverkare använder ofta "riktig" IPS eller VA.

Det visste jag redan, säger vi.

Men tex på GSMarena skriver dom ju i specifikationerna "TFT capacitive touchscreen" på Xperia Z och på tex Lumia 920 står det motsvarande "IPS LCD capacitive touchscreen". Kanske har med rättigheter av märkning att göra? Har du källa på att det är IPS i Xperia Z?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det visste jag redan, säger vi.

Men tex på GSMarena skriver dom ju i specifikationerna "TFT capacitive touchscreen" på Xperia Z och på tex Lumia 920 står det motsvarande "IPS LCD capacitive touchscreen". Kanske har med rättigheter av märkning att göra? Har du källa på att det är IPS i Xperia Z?

De brukar köra e-IPS. Det framgår också i tråden som postats ovan. Vet inte varför de skrivit olika på olika ställen. Men ofta kallar man LCD-skärm för TFT-skärm, beror på vilken del av tekniken man pratar om, båda är dock sant.
Men det är ungefär som att vissa skärmar beskrivs som LED-skärm, det är fortfarande LCD då också, och TFT med för den delen. Det beror på om man tittar på kristallerna, matrisen eller belysningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Har gått över ett halvår sen Jelly Bean släpptes, Sony har fortfarande inte uppdaterat sitt senaste flaggskepp, Xperia S. De har själva gått ut med att deras förra flaggskepp Arc, inte kommer få Jelly Bean. Både HTC och Samsung har släppt 4.1 till sina flaggskepp åtminstone, Samsung har även släppt Jelly Bean till S2an. Nu kan du försöka förklara för mig hur bra Sony är på att uppdatera sina telefoner, lille vän.

Lille vän? Är det det som gäller nu?

Låt oss titta i backspegeln lite grann över antalet uppdaterade telefoner inom respektive segment så ser man ganska snabbt att Sony uppdaterar flest av sina modeller av ALLA tillverkare. Du har helt rätt i att man är lite senare med uppdateringarna, vilket är fog för kritik, dock skall man ha i åtanke att Sony hela tiden har angett ett datum som gäller för resp telefon och om några telefoner lämnats utanför. Man har vara väldigt öppna med Xperia S (Jag har en liggandes i en låda här nånstans) skall få JB i slutet Q1, sen kan man ha åsikter om att det är skit, bläh och bök osv.

Man bidrar med överlägset mest till AOSP, man lovordas av developers och communities för deras öppenhet och deras bidragande vilka trots allt ändå är riktiga hardcore-användare och som borde ses som mycket positivt.

Vad jag vet så har Xperia T, Xperia TX, Xperia V haft JB ett tag och S, P, Ion, Acro S & XJ i slutet Q1 början Q2.

Jag skulle säga att Sony ligger i framkant vad gäller uppdateringarna men efter tidsmässigt - det betyder dock inte att man på något sätt är sämst.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Yey fick min vita Z idag!!! Dock e jag i norge så kan inte pilla på den förens om 2 veckor Dohh

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * Gigabyte B650 Aorus Elite AX Ice* Amd Ryzen 7800x3d+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Kingston Fury Beast 64gb DDR5 CL36 6000Mhz* Asus Prime RTX5070 OC * Samsung 980 PRO M2* Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Samsung 27" * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Yey fick min vita Z idag!!! Dock e jag i norge så kan inte pilla på den förens om 2 veckor Dohh

Attans. Men du får säga vad du tycker sedan. Hoppas du blir nöjd.

Permalänk
Medlem

Yepp!! En sak är säker å de e att jag ska blanda grogg me telen å filma sammtidigt ett måste helt enkelt!!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * Gigabyte B650 Aorus Elite AX Ice* Amd Ryzen 7800x3d+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Kingston Fury Beast 64gb DDR5 CL36 6000Mhz* Asus Prime RTX5070 OC * Samsung 980 PRO M2* Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Samsung 27" * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Vit!? Vart beställde du den? finns ju inte i lager nånstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av someuser:

Vit!? Vart beställde du den? finns ju inte i lager nånstans

nee till min förvåning och frustration så va den svart beställde vit å lillbrossan hämtade ut den idag åt mej. SUCK

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det står black vid streckkåden på sidan så antar detta..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men alltså. Varför ska jag behöva förklara mig för att jag varnar om Sonys skärmar? Man ska väl för helvete kunna få berätta om att din favorit har nackdelar utan att behöva försvara sig? Om något är dåligt ska man väl varna för det? Jag uppmanar folk att titta på telefonen ordentligt innan de köper den. Det är inte så att jag hittar på saker här. Och det är väl inte meningen att man ska sitta och titta på när folk rekommenderar produkter man vet har stora nackdelar eller? Eller får man bara säga positiva saker? Ska jag hålla tyst för att jag redan varnat en kille? Är det en kvot som säger att jag bara får varna en person och sedan hålla tyst och titta på när andra gör potentiellt dåliga köp?

Som sagt, jag säger inte att man inte ska köpa Sony-telefon. Jag säger att man ska titta på dem IRL så att man vet att man blir nöjd med skärmen och gränssnittet innan man ger sig in i en affär man annars kan få ångra.

Kan man bli mer bitter än vad du är haha när man läst en par kommentarer du gjort i en del trådar så man kan inte mer än gråta tills man kiknar haha we get it du gillar inte sony. Jag älskade sony tills den dagen att jag fick ett måndagsex som gick sönder hela tiden och hade diverse fel jag köpte därför inte en sony igen utan gick över till Huawei (sämsta skiten ever behöver nog inte ens förklara varför) Gick därefter till HTC wildfire s inte heller det bästa jag varit med om och sen nu senast hade ja en Galaxy s2 som också hade diverse problem. Detta hindrar mig dock inte från att nu köpa en Xperia Z för allt pekar på att det borde vara en toppenmobil. Men samtidigt är jag intresserad av HTC One efter man sett och läst om den trots det faktum att jag ej gillade min HTC, det ja säger är döm inte ut allt på grund av en dålig produkt herregud... Har du ens sett Xperia Z IRL? Om inte så kan du ju sluta kasta skit på den på en gång För att kolla på en film som filmats av en kamera kan omöjligt ge samma upplevelse som att kolla på en irl för din datorskärm m.m har nog inte 100% perfekt betraktningsvinkel heller skulle ja tro. Så döm inte ut Xperia Z isåfall för att en annan Xperia haft dålig skärm enligt dig. Puss på dig

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Kan man bli mer bitter än vad du är haha när man läst en par kommentarer du gjort i en del trådar så man kan inte mer än gråta tills man kiknar haha we get it du gillar inte sony. Jag älskade sony tills den dagen att jag fick ett måndagsex som gick sönder hela tiden och hade diverse fel jag köpte därför inte en sony igen utan gick över till Huawei (sämsta skiten ever behöver nog inte ens förklara varför) Gick därefter till HTC wildfire s inte heller det bästa jag varit med om och sen nu senast hade ja en Galaxy s2 som också hade diverse problem. Detta hindrar mig dock inte från att nu köpa en Xperia Z för allt pekar på att det borde vara en toppenmobil. Men samtidigt är jag intresserad av HTC One efter man sett och läst om den trots det faktum att jag ej gillade min HTC, det ja säger är döm inte ut allt på grund av en dålig produkt herregud... Har du ens sett Xperia Z IRL? Om inte så kan du ju sluta kasta skit på den på en gång För att kolla på en film som filmats av en kamera kan omöjligt ge samma upplevelse som att kolla på en irl för din datorskärm m.m har nog inte 100% perfekt betraktningsvinkel heller skulle ja tro. Så döm inte ut Xperia Z isåfall för att en annan Xperia haft dålig skärm enligt dig. Puss på dig

Xperia Z är generellt sämre än de flesta 1080p skärmarna på marknaden. Det är officellt , kolla bara youtube och och hitta jämförelser.

Likadant med andra Sony modeller, då har haft sämre betrakningsvinklar etc än motsvarande konkurrenter.

Skärmen är ju dock inte dålig utan bildkvaliteten är ju fortfarande ögongodis, sen är det ju mycket annat som spelar roll i köp av telefon så de flesta kring går att skärmen är lite sämre än andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Suck! Jag säger bara att Sony har haft riktigt usla betraktningsvinklar ett tag nu. Och att de som sett Xperia Z bekräftar att det fortfarande är samma typ av betraktningsvinklar. Därför säger jag att man inte ska köpa på postorder utan att ha tittat ordentligt i butik först. Är det något fel med det?
Sony har massa annat fint, men just betraktningsvinklar på deras mobiler är uselt. Ska jag hålla tyst om denna nackdel bara för att de har andra fördelar?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aleshi:

Ska jag hålla tyst om denna nackdel bara för att de har andra fördelar?

Nej, denna tråd måste väl ändå vara till för att diskutera både för- och nackdelar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lekt med min i ett dygn nu. Gick fr en 4S så d e en liten omställning både size o OS.
Bara att slippa iTunes är värt en del
Stör mej inte på betrakningvinklarna men vinklar man den så blir d vita gult o d svarta grått.
Flytet i menyerna är lika bra som iOS (6.1.1) på min 4S o den känns allmänt rapp.
har inte någon platta och kommer nog inte behöva skaffa en på ett tag, slösurf i soffa/säng, xbmc och youtube funkar kanon.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Lekt med min i ett dygn nu. Gick fr en 4S så d e en liten omställning både size o OS.
Bara att slippa iTunes är värt en del
Stör mej inte på betrakningvinklarna men vinklar man den så blir d vita gult o d svarta grått.
Flytet i menyerna är lika bra som iOS (6.1.1) på min 4S o den känns allmänt rapp.
har inte någon platta och kommer nog inte behöva skaffa en på ett tag, slösurf i soffa/säng, xbmc och youtube funkar kanon.

Låter väldigt trevligt! Ska försöka bilda mig en uppfattning på Media Markt någon dag

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080