Permalänk
Medlem

[BF3] wingman

Letar efter någon person som vill lära sig flyga lite jet tillsammans med en wingman.
Allt blir lättare när man har någon som vaktar ens rygg, eller när man går mot en tank.
Har själv inte så jätte mycket erfarenhet i speedcontrol/manövrar men letar efter någon som vill lära sig med mig.
Jag jobbar mycket och kan oftast spela mellan 20-22, lite mer på helger om familjen tillåter
Ser gärna att flyga med någon i ålder 25+.
Skype blir väl lättast o kommunicera ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej, älskar att flyga här med men behöver även lite mer erfarenhet och hade varit riktigt coolt med en wingman att lära sig tillsammans med. Dock är jag endast 17 år om detta är ett problem för dig. Skype hade passat bra.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/MOGGEv2/stats/83...
Lägg till mig på Origin om du vill snacka lite mera!

Permalänk

tjenare.

jag älskar att flyga, men är dock inte så jätte bra, spec på jet.
skulle gärna vilja lära mig att flyga, och bli bra
men är bara 16, gör det nått?

här kan du adda mig på loggen
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/BattleBeast1111/

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

Shotguns finns inte på jets tror jag

Permalänk
Medlem

Tips från coachen; skaffa en sjyst joystick för några hundringar. Sen flyg flyg flyg. Och afterburna inte i kurvor, kolla YT-videos. Synd som fan att jets är nerfade som fan jämfört med hur man totalt kunde vända matchen som pilot i Bf2..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ca 4700 kills i jets fast är inget vidare på att dogfighta de bättre men ett tips som kommer göra även den sämste flygare bättre är att först låsa bakåt pitch till en dedikerad tangent men detta vet de flesta men nu till tricket. När man använder pitch knappen svänger flygplanet men den accelererar också och man kommer snart över den optimala farten för att svänga snävt och för att hindra detta så skall man samtidigt pumpa på bromsen med en jämn rytm.

Inifrån hytten ser man hur det hela gungar men att det går fortare och fortare i svängen och det blir lätt att fånga motståndaren i siktet. Får man en bra rytmkänsla så kan man använda tekniken även i den externa vyn och det gör det hela bra mycket enklare att följa fienden och wingman.

Det skiljer dock mellan de olika jetsen och fungerar bäst med F18 då Flanken är tyngre och tappar lättare farten i svängar. Vill man bara få en så snabb sväng som möjligt så kan man ha en accelererande broms rytm och sista delen av svängen blir då brutalt snäv men man tappar mycket fart och är bäst i nödläge eller när man vill skjuta mot ett markmål så fort som möjligt.

Man vill ha en fart på mellan 300-310 i svängarna så testa fram rätt rytm som du sedan kan göra utan att titta på hastighetsmätaren hela tiden.

Jag rekommenderar att ni köper ett mekaniskt tangentbord då själva nedtryckningen av tangenterna har en mekanisk rytm som gör det lättare att få till det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

305-317 i hastighet, använd AirRadar, ECM och rocketpods.
Joystick i BF3 är totalt värdelöst, bättre köra med ett bra tangentbord.
Jag flyger på ganska hög nivå och har nu gått över från joystick/tangentbord till enbart tangentbord just för att det är bättre i 1v1.
Ska du sikta på typ helikoptrar eller andra fordon/infanteri använd musen då.

Träna på tom server att lära dig reglera hastigheten med afterburner och broms, först i cockpit-vy så du kan se hastigheten för att sedan få in känslan att kunna köra enbart 3epersons-vy och ändå hålla optimal hastighet.

Att krossa en pubserver i jet är så lätt i detta spelet om det inte finns en bra jetpilot i andra laget då blir man mer upptagen med denna.

Lycka till

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Radeon 9070