Får man göra såhär? [Dyr dator på Blocket — mod]

Permalänk
Avstängd

Får lite skuldkänslor av detta har själv försökt sälja dator som ung för troligen mer än den var värd med annons text som extrem spel dator finns nog trådar med mina annonser från 2008 2009

Problemet då var att jag inte hade koll alls hur värdet fungerar pch trodde inte värdet gick ner så mycket men skäms lite över det

Första datorn hqde ett 8800gtx ttor 2009 något dånt andra datorn hade ett gtx 285 tror detta var 2010 2011

Priset jqg hade var över 10 000 tror 8800gtx datorn 8000

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Superlight:

Hade jag haft den datorn skulle jag lätt sälja den för lite överpris. Det är ju fan köparens ansvar att kolla upp dagens priser. Får man inte svar så sänker man priset. Däremot tycker jag att du borde köpa den datorn för att du lurade honom.

Du verkar inte ha läst hela historien. Jag frågade specifikt om den klarar BF3 och han sa att den gör det utan problem, alltså en ren lögn. Och man måste vara VÄLDIGT intresserad av datorer för att veta hur bra ett 8600 GTS är. Det är för en vanlig person svårt att ta reda på om den aktuella datorn klarar BF3, så man måste kunna lita på köparens ord. I det här fallet ljög han.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Finns en lirare i stan som lurar folk på sina gamla system för överpris, sen när man påpekar att det är lågt somfan så säger han ''jag vill fan tjäna lite på affären!''

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Verkar finnas enorma pengar att tjäna i detta om det är så här enkelt. Man kan ju till och med lägga ut datorn utan att ha den och köpa delarna först om den blir såld.

Om vi utgår från att allt är som det ska så luras han ju inte lika mycket som de som säljer en sju år gammal dator för 10000 kr och påstår att den maxar allt.

Det är vad företag gör hela dagarna. Kolla vissa varor på Ebay och delarna från Kina, sen jämför mot deras. Finns många klädesbutiker som gör exakt så och även t ex Polardesign som gör likadant med förstärkare.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=8192&art=13416803
vs
http://viewitem.eim.ebay.se/MUSE-DT50-2x50W-TK2050-tamp-Ampli...

Leveranstid på en förstärkare skrivs ut som kanske 1-3 veckor (tiden det tar för att få förstärkaren från Kina till Sverige) beroende hur det går med tull osv.

Hela konsumentvärlden går ju i princip ut på att lura kunder, så jag förstår inte varför ni reagerar så mycket på den här annonsen (den är borttagen och såg inte hans pris, men spela roll, han får gärna sätta 1 miljon kr om han vill, det är ju folk som är korkade att inte kolla upp som köper).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du verkar inte ha läst hela historien. Jag frågade specifikt om den klarar BF3 och han sa att den gör det utan problem, alltså en ren lögn. Och man måste vara VÄLDIGT intresserad av datorer för att veta hur bra ett 8600 GTS är. Det är för en vanlig person svårt att ta reda på om den aktuella datorn klarar BF3, så man måste kunna lita på köparens ord. I det här fallet ljög han.

Det är självklart att datorn klarar BF3 men givetvis inte på några höga inställningar typ i 800x600 Allt på low. (se skillnaden mellan klarar och inställningar). Isåfall ljög han inte.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Superlight:

Det är självklart att datorn klarar BF3 men givetvis inte på några höga inställningar typ i 800x600 Allt på low. (se skillnaden mellan klarar och inställningar). Isåfall ljög han inte.

Läs igen. Han påstod att – jag citerar ordagrant – "Det går att köra bf3 utan problem." Att tvingas sänka till 800x600 kan omöjligen falla under kategorin "utan problem", eftersom man får MINST ETT problem: Bilden blir usel eftersom ingen skärm har 800x600. Vidare kan jag slå vad om att man inte får 60 fps ens i 800x600, alltså är vi uppe i minst två problem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers