Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Under tak
Registrerad
Sep 2002

Montera iso

Hej.

Snabb fråga angående det inbyggda verktyget för att montera iso-filer i W8. Finns denna funktion endast i PRO-versionen?
Sitter med ett icke-pro och där verkar det inte funka. Ingen 'mount' i menyer, och iso-filen mountas inte heller när jag dubbelklickar på den. Får istället en fråga om vilket program jag vill öppna iso-filen med.

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av mickel:

Hej.

Snabb fråga angående det inbyggda verktyget för att montera iso-filer i W8. Finns denna funktion endast i PRO-versionen?
Sitter med ett icke-pro och där verkar det inte funka. Ingen 'mount' i menyer, och iso-filen mountas inte heller när jag dubbelklickar på den. Får istället en fråga om vilket program jag vill öppna iso-filen med.

Wiki säger att det går.

Vad är dina iso-filer associerade med för program?

Jag kan högerklicka på en iso och välja montera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av mickel:

Hej.

Högerklicka på iso-filen och välj öppna med. Välj utforskaren, sen kan du högerklicka och montera iso finns tillgängligt. Jag råkade ut för samma efter jag installerat winzip, glömde kolla filassociationerna vid installationen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Under tak
Registrerad
Sep 2002

Tack för era svar.

I mitt fall var det uppenbarligen installationen av ImgBurn som 'ställt till' det. Högerklick > Öppna med > Utforskaren ordnade det hela.

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Dubbelklicka på en iso fil eller en VHD för att få upp en ny enhet, ännu lättare