Permalänk
Medlem

Hjälp med hopplock 7000:-

Hejsan!

Dags för nyinförskaffning av dator, då min nuvarande Packard Bell iMedia inte riktigt händer med längre.
Den kommer primärt att användas för gaming, men skulle vara användbart om jag skulle kunna använda den för rendering (inte så väldigt viktigt).
Min budget är 7000 och behöver ej OS eller ihoplock. Dock inklusive frakt. Jag kan EJ överskrida 7000 då det är det jag baserat min budgetplan på.
Har inget krav alls på att kunna maximera grafik i spel, men vill gärna ej ha FPS under 24 då jag spelar first-persons såsom Planetside 2, Far Cry 3 mfl på low (något jag har nu).

Jag har ingen som helst erfarenhet av att välja delar och jag hoppades till oskyldigt att någon kunde hjälpa mig med det. Har alltid under mina tidigare dagar valt en färdigbyggd dator där delarna redan var valda. Nu vill dock min kära granne hjälpa mig att bygga den, så det problemet är löst.

Vad är era rekommendationer? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om SLI och överklockning..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3111943/cheapgamer

6 162 kr, vill du fylla ut budgeten så kan du ju lyxa till med en Samsung 840 120GB SSD. Summa 7001kr, fraktfritt för sweclockare.

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Medlem

16 gb minne känns rätt så bra för att förbereda lite för framtida år, hur ändrar man i en kundvagn? Vad är skillnaden mellan en SSD och en SATAhårddisk?

Permalänk
Medlem

AMD FX-8350 och Radeon HD 7870 är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kommer ge dig rejält med flyt! Processorn och grafikkortet klarar av ALLA spel på rekommenderade system krav!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3114215/cheapgamer

Skulle allt detta matcha alltså? Jag har som sagt noll koll på vad som passar med vad Kom på att jag behöver 16gb minne och då blir det för dyrt. Rekommendationer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kambodja:

16 gb minne känns rätt så bra för att förbereda lite för framtida år, hur ändrar man i en kundvagn? Vad är skillnaden mellan en SSD och en SATAhårddisk?

Både SSD och Hårddiskar kör på SATA men SSD jobbar mycket mycket snabbare. Man kör SSD som systemdisk och sen HDD för lagring av filer, SSD kostar mycket mer per gigabyte.
8GB RAM kommer räcka tills nästa datorbyte. Om det inte skulle räcka köp till 8GB senare när du märker att minnet inte räcker för dig, det blir ev billigare att köpa det senare också.. win win..

Skrivet av Kambodja:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3114215/cheapgamer
Skulle allt detta matcha alltså? Jag har som sagt noll koll på vad som passar med vad Kom på att jag behöver 16gb minne och då blir det för dyrt. Rekommendationer?

Nej det där passar inte, moderkort och processor matchar inte. 16GB kostar ca 400kr mer, men vad får dig att säga att du behöver 16GB minne? Min rekommendation om att vänta kvarstår. Minnet är väldigt enkelt att uppgradera senare.

Jag gjorde en ny kundvagn åt dig och bytte till AMD processorn, den är inte bättre i spel men den kan komma till användning när det gäller din rendering.

Här är en jämförelse mellan 7870 och 660 i Far Cry 3.

Kundvagn: 6 655:- Jag la in en SSD eftersom det får plats i din budget och verkligen kommer snabba upp din dator. Panta lite burkar så kan du få 16GB minne också om du vet säkert att du använder så mycket. Eller en 2TB HDD om du behöver mer lagring.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3115837/kambodja

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Medlem

Det verkar perfekt! tack så jättemycket! Finns det verkligen ett så stort behov av en extra fläkt? Hur mycket kommer en sådan att väsnas?

Permalänk
Medlem

Ja du måste ha en fläkt bak i chassit som trycker ut luften. Den kommer låta rätt mycket, men det finns tystare fläktar, ditt system är inte direkt konfigurerat för att vara tyst dock, tyst dator kostar mer.

En bättre fläkt som du kan ställa i 3 lägen beroende på temperaturnivån. Den låter inte mer än resten av datorn.
http://www.inet.se/produkt/6901466/antec-tricool-120mm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NU har man fyllt år så att jag har pengar för allt. Är delarna i blz- kassa fortfarande de mest prisvärda eller har det skett någon skillnad det senaste?