TV Guide (Gridlayout) Färdig mall?

Permalänk
Medlem

TV Guide (Gridlayout) Färdig mall?

Håller på med lite webbprogrammering på fritiden i HTML och PHP. Sitter just nu och filar på en egen programguide till TV kanaler. En liten fortsättning från detta inlägg jag gjorde för ett tag sedan. (Länk).

Just nu så är allt fixat med hur jag hämtar kanalinformationen och till nästa steg i detta projektet är nu att visa denna data på ett bra sätt. Det jag skulle vilja göra är en tablå som ser ut som denna på Sky.com (Sky.com.

Har kollat runt lite men inte blivit riktigt klok på hur de fått till det. Någon som har lite tips på antingen färdig kod som man kan använda för att importera data för att visa, eller peka mig åt rätt håll hur jag skulle kunna gå tillväga för att få till något liknande.

//Andi

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andi2k11:

Håller på med lite webbprogrammering på fritiden i HTML och PHP. Sitter just nu och filar på en egen programguide till TV kanaler. En liten fortsättning från detta inlägg jag gjorde för ett tag sedan. (Länk).

Just nu så är allt fixat med hur jag hämtar kanalinformationen och till nästa steg i detta projektet är nu att visa denna data på ett bra sätt. Det jag skulle vilja göra är en tablå som ser ut som denna på Sky.com (Sky.com.

Har kollat runt lite men inte blivit riktigt klok på hur de fått till det. Någon som har lite tips på antingen färdig kod som man kan använda för att importera data för att visa, eller peka mig åt rätt håll hur jag skulle kunna gå tillväga för att få till något liknande.

//Andi

Sky.com är uppbyggt av a-taggar som de har deklarerat till block och sedan positionerat dem med absolut positionering i förhållande till en ram.
Då de vet egenskaper för varje program exempelvis börjar, längd/slut,kanal så kan man sätta bredden på a-taggen, placera korrekt tidsmässigt efter starttiden samt höjd med hjälp av kanalen.

Jag har ingen aning om det finns något färdigt verktyg för detta. Skulle väl vara kul att göra en egen? Annars är det väl bara att låna lite kod för att få till det som du vill.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Ska börja kolla lite på det.

Kom gärna med fler tips.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013