Permalänk
Medlem

SSD Laptop 6000kr

först tänkte jag vänta till Haswell med datorköp, och de vanliga "Back to school" kampanjerna som kommer i Augusti. Men jag påbörjar B-Uppsats i veckan och inser att jag aldrig kommer kunna klara mig på min Eeepad Transformer (Android). således köper jag laptop nu i veckan.

Kraven i sig är inte så höga: jag vill ha en SSD på 128Gb (alt 250 - inte så viktigt) och minst 4GB RAM. i övrig finns inga direkt krav. HDMI vill jag ha men det är i princip standard redan. Gärna 13,3 - 15" skärm. upplösning inte jätteviktigt, inget krav på Full HD. Win 7/8 spelar ingen större roll.

AMD/Intel spelar ingen roll. klarar mig på en i3:a eller motsvarande. gärna inte Celeron dock.

Prisklass: 6000kr - som sagt, student

lappisar med mina krav verkar börja runt 5990kr hos de stora återförsäljarna

De flesta är ganska liknande i specifikationer. Några direkta invändningar mot någon av dem, eller andra rekommendationer?

Permalänk

Köp en laptop för 5000spänn och köp en SSD, problem solved!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

HP ProBook 4540s

+

128GB SSD

Dom tar den gamla hårddisken som suttit i datorn och monterar den i ett svart USB 2.0 kabinett.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."