[Minecraft] FTB Ultimate server! [Whitelist]

Permalänk
Medlem

[Minecraft] FTB Ultimate server! [Whitelist]

Tjena!

Jag och en polare har hyrt en FTB server, och söker för nuvarande svenska glada spelare som gärna hjälper till att bygga upp ett community.
Servern har whitelist, och känner ni för att joina, skriv gärna ett meddelande här i tråden med lite info, eller om ni känner er blyga så funkar ett privat meddelande lika bra, gå gärna efter mallen:

Namn:
In-game namn:
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver):
Hur länge har du spelat FTB?
Delar du konto med någon?
Övrig intressant info du vill dela med dig?
Frågor?

Vi söker som sagt mogna, pålitliga spelare, grundreglerna är mer eller mindre som för de flesta andra servrar; ingen griefing, man får inte ta andras saker, och dylikt. Sunt förnuft räcker långt. Respektera varandra och bygg inte för nära andra spelare utan att säga till och få ett godkännande. Bryter man mot reglerna eller förstör på något annat sätt så blir man helt enkelt bannad. Ursäkter som "Det var inte jag, min bror satt vid datorn" tar vi tyvärr inte hänsyn till.

Nuvarande admins (ingame namn):
Dual91
Noodelmuncher

Lite annan info:
Slots: 15 (Ökar efter behov)
Svårighetsgrad: Medium (kan ökas/sänkas vid behov)
PvP: Nej. (Kan ändras vid behov/önskemål.)
Forum: Inget forum för nuvarande, men vi jobbar på det.
Version: 1.4.7

IP: 81.19.217.132:28790

Servern backupas så ofta vi kan, förhoppningsvis minst en gång per dag, händer någon form av griefing ta då gärna kontakt med mig eller Dual91, antingen via forumet eller ingame, och vi återställer då till en tidigare version. Vi började även söka spelare internationellt, så servern är alltså inte enbart svensk längre, och vi uppskattar om engelska används i chatten, för de som fortfarande är sugna på att spela.

Lite ny info: Vi har fått upp ett tillfälligt forum på freeforums.org, finns via http://trenzalore.freeforums.org/
Vi skulle uppskatta om alla som vill ansöka hädanefter registrerar sig där och skriver i ansökningsforumet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd

Coldturtle här! Aka Dual91.
Om ni aldrig testat Feed The Beast innan eller inte vet hur man kommer in så får ni gärna höra av er till mig eller Noodelmuncher så ska vi försöka hjälpa er så mycket det går.

Ser fram emot att träffa er ingame!

Permalänk
Medlem

Vad kör ni på för inställningar på gregtech, hard mode?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Vad kör ni på för inställningar på gregtech, hard mode?

Vi kör med de inställningarna vi fick med när vi installerade Feed The Beast. Jag tar gärna förslag på förbättringar/ändringar ang servern. Har hört att det är ganska populärt att avaktivera GregTech.

EDIT; Vi har faktiskt pratat om att disable GregTech, men tar såklart det som spelarna föredrar att ha.

Permalänk
Medlem

halloj!

maximillian nobes 20 iår
Nobbie93
jag har bara spelat ftb och minecraft överhuvud taget i 2månader nu. kan väl basics men jag har inte hittat den rätta servern för att verkligen bli bra på det och det hoppas jag att ni är.
nej delar inte med någon.
jag fick nicket på min senaste server "friendly" som var en 75 slots men den va för tok för stor för mig. söker en liten och tight community som man bara kan chilla och ha massor med kul.
om jag hittar den rätta servern så ska jag defenetivt sträva mot minimod/mod med tiden. hoppas jag får vara med, bra ide med en full svensk server och forum kommer behövas för server också så detta är ett plus. hare sålänge
gillar att bygga snygga hus och kreationer med mycket kreativitet även om det tar ett litet tag.

Permalänk
Medlem

och det med gregtech. det bästa vore att stänga vissa recept bara och inte allting utan bara det värsta och jobbigaste av de.
typ som matter fab etc. det gör spelet lite längre i spel timmar men alla gillar den inte som sagt.

Permalänk
Medlem

Methos91/Lunaelisabeth

Hej!
Låter lite nästan för bra för att va sant en svensk whitelist ftb server
Jag och min sambo är 22år, båda kan väldigt mycket om redpower, samt lite lagom om allt annat. Båda har studier på högskola så letar lite efter en server där man kan lämna sina saker en vecka och finna att de är kvar när man kommer tillbaks.

Övrigt spelat minecraft "ett tag nu" så hjälper gärna till med byggen ni gör. Min sambo har spelat ett år men rätt duktig hon med, båda har spelat ftb i minst 3-4 månader.

Vet inte så mycket mer att skriva , hoppas den är så bra som den verkar.

ha de bra sålänge

Methos91

Lunaelisabeth

Permalänk

Namn: Isak
IGN: apelqvist
Ålder: 13 år
Jag har spelat FTB [ultimate] i sådär 5 månader
Delar du konto med någon: Nej
Jag är bra på Foresty och Thaumcraft. Älskar att bygga stora fina hus.

Permalänk
Skrivet av apelqvist:

Har inte så mycket mer att säga...
Hoppas att få träffa er in-game snart
bye

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mehos91:

Hej!
Låter lite nästan för bra för att va sant en svensk whitelist ftb server
Jag och min sambo är 22år, båda kan väldigt mycket om redpower, samt lite lagom om allt annat. Båda har studier på högskola så letar lite efter en server där man kan lämna sina saker en vecka och finna att de är kvar när man kommer tillbaks.

Övrigt spelat minecraft "ett tag nu" så hjälper gärna till med byggen ni gör. Min sambo har spelat ett år men rätt duktig hon med, båda har spelat ftb i minst 3-4 månader.

Vet inte så mycket mer att skriva , hoppas den är så bra som den verkar.

ha de bra sålänge

Methos91

Lunaelisabeth

På väg att bli whitelistade, ni bör kunna logga in på servern inom bara 5 minuter efter denna posten.

Skrivet av apelqvist:

På väg att bli whitelistad.

Lite info: Servern backupas så ofta vi kan, förhoppningsvis minst en gång per dag, händer någon form av griefing ta då gärna kontakt med mig eller Dual91, antingen via forumet eller ingame, och vi återställer då till en tidigare version. Vi började även söka spelare internationellt, så servern är alltså inte enbart svensk längre, och vi uppskattar om engelska används i chatten, för de som fortfarande är sugna på att spela.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

man tackar.

Permalänk
Medlem

Namn: Melker
In-game namn: melle345
Ålder: 15
Hur länge har du spelat FTB? : Sen det kom ut, körde även tekkit/technic och även orginal Feed The Beast "mapen" i ca ett år innan
Delar du konto med någon? : Nej
Övrig intressant info du vill dela med dig? : Har längtat efter något liknande enda sedan förra servern jag körde på dog ut! Ska bli as kul

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Namn: Melker
In-game namn: melle345
Hur länge har du spelat FTB? : Sen det kom ut, körde även tekkit/technic och även orginal Feed The Beast "mapen" i ca ett år innan
Delar du konto med någon? : Nej
Övrig intressant info du vill dela med dig? : Har längtat efter något liknande enda sedan förra servern jag körde på dog ut! Ska bli as kul

Whitelistad inom ett par minuter. Välkommen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FTB Server

Tjenare! Skulle jätte gärna ta del av det roliga

Namn: Karl

In-game namn: Digaroo

Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 22

Hur länge har du spelat FTB?: FTB har jag inte spelat så värst länge, några månader, har plockat lite diverse mods för att göra mina egna "modpacks" i singleplayer dock, så har ganska bra kunskaper inom de flesta modsen i FTB.

Delar du konto med någon? Nope

Övrig intressant info du vill dela med dig?: Ser fram emot att ta del av en svensk minecraft community

Permalänk

namn: Jerry Sjöström
Hur länge har du spelat FTB ultimate? 1 månad
Delar du konto med någon? Nej

Jag tycker om att bygga fina hus och Maskiner
Det ska bli kul att börja på eran server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digaroo:

Tjenare! Skulle jätte gärna ta del av det roliga

Namn: Karl

In-game namn: Digaroo

Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 22

Hur länge har du spelat FTB?: FTB har jag inte spelat så värst länge, några månader, har plockat lite diverse mods för att göra mina egna "modpacks" i singleplayer dock, så har ganska bra kunskaper inom de flesta modsen i FTB.

Övrig intressant info du vill dela med dig?: Ser fram emot att ta del av en svensk minecraft community

Whitelistad inom kort.

Lite ny info: Vi har fått upp ett tillfälligt forum på freeforums.org, finns via http://trenzalore.freeforums.org/
Vi skulle uppskatta om alla som vill ansöka hädanefter registrerar sig där och skriver i ansökningsforumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FTB Server

Tackar Tackar
Undrar bara hur lång tid det brukar ta för whitelisten att gå igenom, kan inte logga in på servern
/Digaroo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digaroo:

Tackar Tackar
Undrar bara hur lång tid det brukar ta för whitelisten att gå igenom, kan inte logga in på servern
/Digaroo

Ursäkta dröjsmålet, ska fungera nu. Välkommen!

Visa signatur

Permalänk

Namn: Andreas
In-game namn: Wimwicket
Ålder: 23
Hur länge har du spelat FTB? Jag har spelat FTB sen i höstas. Dock så har jag kört med många av de större moddarna som är i långt innan dess.
Delar du konto med någon? Nej.
Övrig intressant info du vill dela med dig? Som flera tidigare sagt så ska det bli kul med en FTB-server på hemmaplan!

Permalänk
Medlem

Namn: Simon
In-game namn: Veeth
Ålder: 14
Hur länge har du spelat FTB? Några veckor
Övrigt: Hoppas ändå att jag får möjligheten att spela på servern även fast jag är ung och okunnig..-

Permalänk
Medlem

Namn: Anton
In-game namn: Flyerking
Ålder : 14
Hur länge har du spelat FTB? Till och från i några månader
Övrig intressant info du vill dela med dig? Älskar bygga med microblocks och gömma maskiner i små utrymmen
Frågor? Kör ni 100% survival? Dvs ingen tp, /sethome osv?

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wimwicket:

Namn: Andreas
In-game namn: Wimwicket
Ålder: 23
Hur länge har du spelat FTB? Jag har spelat FTB sen i höstas. Dock så har jag kört med många av de större moddarna som är i långt innan dess.
Övrig intressant info du vill dela med dig? Som flera tidigare sagt så ska det bli kul med en FTB-server på hemmaplan!

Skrivet av Seithu:

Namn: Simon
In-game namn: Veeth
Ålder: 14
Hur länge har du spelat FTB? Några veckor
Övrigt: Hoppas ändå att jag får möjligheten att spela på servern även fast jag är ung och okunnig..-

Skrivet av Droizz:

Namn: Anton
In-game namn: Flyerking
Ålder : 14
Hur länge har du spelat FTB? Till och från i några månader
Övrig intressant info du vill dela med dig? Älskar bygga med microblocks och gömma maskiner i små utrymmen
Frågor? Kör ni 100% survival? Dvs ingen tp, /sethome osv?

Ber er alla tre att skriva om era ansökningar på vårt forum, http://trenzalore.freeforums.org/, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en ansökan på ert forum alldeles nyss.

Btw, hur har ni gregtech inställt? Måste ändra på min cfg fil troligtvis så vill gärna få den alt. veta vilka ändringar som finns

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk

Namn: Oscar
In-game namn: ossemat
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 13
Hur länge har du spelat FTB? I typ ett halvår
Övrig intressant info du vill dela med dig? Ifall jag kom in skulle jag fortsätta på min Feed The beast servie på youtube:D
Frågor? Nepp Klart som korvspad xD

Permalänk
Medlem

Whitelist

Namn: Jonny
In-game namn: dippn123
Ålder: 17 (1995)
Hur länge har du spelat FTB? Jag har inte spelat mycket FTB, men jag har kollat lite på streams och det värkar intressant.

Permalänk
Avstängd

Har resetat servern och letar lite nya spelare. Var inte oroliga, kommer inte resetas igen. Det blev väldigt problematiskt med en kille som spelade och byggde allt för mycket och lyssnade inte på rekommendationer så det blev buggat på hela mappen. Hur som helst, kommer titta in här och whitelista alla som skriver, sedan bannar jag ifall någon missköter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldturtle:

Har resetat servern och letar lite nya spelare. Var inte oroliga, kommer inte resetas igen. Det blev väldigt problematiskt med en kille som spelade och byggde allt för mycket och lyssnade inte på rekommendationer så det blev buggat på hela mappen. Hur som helst, kommer titta in här och whitelista alla som skriver, sedan bannar jag ifall någon missköter sig.

Logblock med rollbacks eller backups?

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Hur ser en normal kväll ut? Är administratörerna aktiva etc?
Hur länge kommer denna server finnas, tex en monad, 2, 3 etc...
"Hyrt" vad menas med det? (Läs, vilken prestanda är det på host och är det ett företag ni har hyrt hos?)

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ipzen:

Logblock med rollbacks eller backups?

Vi har dagliga backups.

Skrivet av haapppoooo:

Hur ser en normal kväll ut? Är administratörerna aktiva etc?
Hur länge kommer denna server finnas, tex en monad, 2, 3 etc...
"Hyrt" vad menas med det? (Läs, vilken prestanda är det på host och är det ett företag ni har hyrt hos?)

Det är olika, folk kan ju inte vara inne hela tiden så det blandat mellan 2-6 svenska spelare inne varje dag. Jag försöker vara så aktiv som möjligt men jag jobbar extra kvällar och helger ibland så inte så lätt. Har en till op som hjälper till men kan nog hända att jag behöver en till.
Så länge jag känner att intresset hos mina spelare finns där kommer den vara uppe.
Jag hyr servern hos Clanslots, det är inte server för att maxa allt och ha jättemycket folk, det är för en liten community och ta det chill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldturtle:

Snackade lite med beamlight ang det och båda vi kände att det verkade väldigt oseriöst att oskarz inte ens hade läst reglerna innan han joinade en whitelistad server utan frågar vad reglerna är ingame. Sen att han ber oss whitelista sin kompis direkt så han slapp att göra application, vilket tar 2 minuter att göra? kändes väldigt oseriöst.

Detta var anledingen varför jag blev bannad jag ska svara på allt: 1. läste inte reglerna för jag visste inte vart dom fanns för att min kompis anmälde oss båda på samma gång och när han sa vart reglerna fanns hörde jag nog inte det därför frågade jag vad dom va eller om ni kunde säga vilken hemsida jag kunde hitta dom på då sa Dual91 att jag kunde hitta dom på sweclockers då gick jag in och läste dom. 2. jag frågade Dual91 om han kunde witelista min kompis direkt för det brukar ta ett tag innan ni witelistar någon.