Kan inte logga in på Skype!

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Skype!

Hej!

Har fått problem med Skype. När jag försöker logga in så kommer felmeddelandet
"Det gick inte och montera en Skype- databas. Den används förmodligen av en annan Skype- instans" upp.

Har provat att avinstallera Skype och installerade det igen men problemet kvarstår.
Provade sedan och göra ett nytt konto och det fungerade 1 dag och sedan blev det samma sak.

När jag öppnar aktivitetshanteraren så finns det tre Skype processer igång (Skype.exe) och dom går inte och stänga ner (åtkomst nekad).

Har även prövat att gå in på %appdata% och ta bort kontoinformationen där men då står det att mappen eller en fil är öppen i ett annat program.

Någon som har några ideér om vad det kan vara?
Tacksam för svar.

Mvh Jonny

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, och det var att en session av Skype hade låst sig. Jag kunde dock avsluta allt som hade med Skype att göra i aktivitetshanteraren i fliken processer.
Hoppas du får det till att fungera annars testa att starta om datorn, och funkar inte det så kanske en ominstallation av Skype funkar.

/sledde

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sledde:

Hade samma problem, och det var att en session av Skype hade låst sig. Jag kunde dock avsluta allt som hade med Skype att göra i aktivitetshanteraren i fliken processer.
Hoppas du får det till att fungera annars testa att starta om datorn, och funkar inte det så kanske en ominstallation av Skype funkar.

/sledde

Skickades från m.sweclockers.com

Har redan ominstallerat och det löste inte problemet, det kanske är någon uppdatering som inte fungerar riktigt. Har senaste versionen dock.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med att starta om datorn då?

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Hur get det med att starta om datorn då?

Gjorde ingen skillnad heller.

Permalänk
Medlem

Hjälper förmodligen inte men var lösningen när jag inte kunde logga in, öppna egenskaper på skypegenvägen och lägg till /legacylogin på mål, så här ser mitt ut
"C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /legacylogin

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

När du avinstallerar så blir det ofta mappar kvar som du måste leta upp och ta bort själv innan man testa att installerar igen. Minns inte hur många skyp mappar jag hittade men det var flera. Några var i osynliga användar mappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

När du avinstallerar så blir det ofta mappar kvar som du måste leta upp och ta bort själv innan man testa att installerar igen. Minns inte hur många skyp mappar jag hittade men det var flera. Några var i osynliga användar mappar.

Ok ska kolla upp det!

Permalänk
Medlem

Har nu avinstallerat Skype igen och letat efter dolda filer men hittade inga, men likt förbannat finns det 3st "Skype.exe" som ligger i bakgrunden!?

Någon som vet hur man letar efter filer eller dolda filer mer avancerat är inte så insatt:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny91:

Har nu avinstallerat Skype igen och letat efter dolda filer men hittade inga, men likt förbannat finns det 3st "Skype.exe" som ligger i bakgrunden!?

Någon som vet hur man letar efter filer eller dolda filer mer avancerat är inte så insatt:D

Vet inte om detta fungerar men det kan väl vara värt et försök?
Skriv in %appdata% i sökfältet under start. Radera/flytta Skype-filen från den mappen.

EDIT: Då det inte finns en Skypemapp där så kommer skype att göra en ny när du loggar in.

OBS Filen innehåller dina konversationer samt profilbilder och annan som kan vara lite kul att ha kvar. så jag rekommenderar att inte radera filerna.

Permalänk
Medlem

Nu har jag nog fått bort all skit som har att göra med Skype! Ska prova installera det igen imorgon och se om det går att logga in.

Tack för alla förslag på lösningar:D

Permalänk

Har också detta problem, försöker avsluta skype i aktivitetshanteraren men det händer inget, försökt ta bort mappen inne i "%appdata%" men det står att den används så det går inte, byta namn går inte heller.. Avinstallerat den 3gånger men hjälper som inte heller, vad ska man göra?
Har windows 8.

Permalänk
Skrivet av Jonny91:

Nu har jag nog fått bort all skit som har att göra med Skype! Ska prova installera det igen imorgon och se om det går att logga in.

Tack för alla förslag på lösningar:D

Eftersom det inte försvann när du startade om datorn så kanske du har Skype på auto-start?

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Eftersom det inte försvann när du startade om datorn så kanske du har Skype på auto-start?

Mycket troligt, ska kika på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Mycket troligt, ska kika på det

Kanske radera processen i aktivitetshanteraren kan ändra på saker och ting?

Permalänk
Skrivet av Kureen:

Kanske radera processen i aktivitetshanteraren kan ändra på saker och ting?

Skrev ju att jag hade gjort det

Och det hjälpte inte att ta bort den från autostart.