Spel : skjuta sönder väggar

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Battlefield har ju urkass destruction, husen är ju bara uppbyggda av solids i princip, vars lim släpper och de blir till smulor och försvinner genom marken via modelswap

Jo, det vet jag, men där är de inte lika uppenbart uppbyggda av kvadrater, och de har även lagt lite effekter över för att försöka gömma det, vilket i mina ögon inte får det att se lika pinsamt ut som i Crysis, i Battlefield kan man även förstöra betong, inte bara knuffa omkull rutor av metall. Hur som helst är båda två urkassa när det gäller destruction, även om båda ska ha lite cred för att de i alla fall har lite destruction.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Worms 2 kammar ju lätt hem priset. Där kan man förstöra 100% av banan om man så vill!

Permalänk
Medlem

Fanns det inte lite sådant i Frontlines: Fuel of War också?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det vet jag, men där är de inte lika uppenbart uppbyggda av kvadrater, och de har även lagt lite effekter över för att försöka gömma det, vilket i mina ögon inte får det att se lika pinsamt ut som i Crysis, i Battlefield kan man även förstöra betong, inte bara knuffa omkull rutor av metall. Hur som helst är båda två urkassa när det gäller destruction, även om båda ska ha lite cred för att de i alla fall har lite destruction.

Fast Crysis är smarta nog att faktiskt ha dåligt byggda plåtskjul istället för välkonstruerade bunkrar iallafall. Håller med om att allt hålls ihop med lim men fysiken är ganska skön iaf, allt flyger runt ganska kul. Och när det buggar (vilket det ofta gör) är det nästan roligare

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Kungen när det kommer till din önskemål.
Red Faction 1 och 2

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Hahah, ha sönder saker o ting?

Klart Red Faction spelen är något för dig

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk

Efter att ha spelat Red Faction 1 idag för första gången på år måste jag säga att Guerilla ligger långt före, i RF1 har man inte alls samma tillgång till sprängmedel i RF1, vilket är det enda som kan förstöra saker, och saker går inte att förstöra till alls samma grad, i Guerilla kan jag inte minnas något som inte gått att ta sönder förutom själva marken, även om golv oftast går att förstöra.

I RF1 kan man visserligen gräva tunnlar genom golv och väggar genom att spränga sig igen, men ställerna man kan göra detta på är också ganska begränsade, känns mer som ett half life i början, där man vid vissa tillfällen kan spränga sönder allt runt sig, för att sen få springa runt i korridorer där man inte kan förstöra något alls längre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Fast Crysis är smarta nog att faktiskt ha dåligt byggda plåtskjul istället för välkonstruerade bunkrar iallafall. Håller med om att allt hålls ihop med lim men fysiken är ganska skön iaf, allt flyger runt ganska kul. Och när det buggar (vilket det ofta gör) är det nästan roligare

Vet inte i vilket universum det skulle kallas smart, och problemet är väl att de har både och, där bara den förstnämnda är den enda som går att förstöra överhuvudtaget. Visst kan man ha kul med fysiken i Crysis, men skulle aldrig säga att det hade bra destruction, där brilljerar Red Faction Guerilla, som i sammanhanget ligger på en helt annan nivå.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |