Permalänk
Medlem

Problem med Minecraft Server

Hej!
Jag har ett problem med min Minecraft server!
Jag har öppnat portarna och det extra kollade jag att dem verkligen var öppna på www.canyouseeme.org!
Det visade att den var öppen! ( 25565 )
Jag får ingen anslutning till servern! Testat att inaktiverat Hamachi men ingen skillnad.
Hur fixar jag detta?

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk

Har du öppnat porten i både routern och windows brandvägg?

/Larsson152

Permalänk
Medlem

Försöker du ansluta till servern själv från samma nätverk eller dator som servern finns på? För det mesta går det att från sitt eget nätverk ansluta till en server på samma nätverk genom ens publika ip (som finns på whatismyip.com). Dock finns det vissa routrar som inte tycker om detta och i dessa fall så måste man använda serverns lokaka ip (från ipconfig i cmd) då man ansluter från samma nätverk som servern ligger på, och ens publika ip då man ansluter från ett annat nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsson152:

Har du öppnat porten i både routern och windows brandvägg?

/Larsson152

Tack!
Nu funkar det!
Hade inte öppnat porten i brandväggen!

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Försöker du ansluta till servern själv från samma nätverk eller dator som servern finns på? För det mesta går det att från sitt eget nätverk ansluta till en server på samma nätverk genom ens publika ip (som finns på whatismyip.com). Dock finns det vissa routrar som inte tycker om detta och i dessa fall så måste man använda serverns lokaka ip (från ipconfig i cmd) då man ansluter från samma nätverk som servern ligger på, och ens publika ip då man ansluter från ett annat nätverk.

Tack ändå!
Problemet var min Windows Brandvägg! Porten var inte öppen där.

Visa signatur

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JojjeNFTW:

Tack ändå!
Problemet var min Windows Brandvägg! Porten var inte öppen där.

Konstigt då att canyouseeme.org rapporterade att porten var öppen.