Permalänk

HTPC i trä II

Då var det dags att bygga en ny HTPC i trä.

Datorn består av:
Asus P8Z77-I DELUXE mITX
Intel Core i3 3225 3,3GHz
Streacom ST-NANO150, 150W
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz
Noctua NH-U9B SE2
64GB SSD
4TB hårddisk (2x2TB)

Materialet som jag använde är 6mm MDF-skiva, 15mm parkettgolv 2-stav ek och 3mm blomsterpinnar.

HTPC i trä II

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Tyckte dock att ditt förra chassi var snyggare, det har inspirerat mig så mycket att jag till och med håller på med ett eget liknande!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Kan vara svårt att få till det snyggt när man ska göra chassi i trä, men tycker faktiskt att du lyckades sjukt bra Kort och gott: Suveränt bygge!
Nu är det detta chassi som är i fokus, men jag måste bara säga att ditt andra trächassi vart snäppet stiligare

Permalänk
Medlem

snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Snyggt som sagt. svårt att se dendär leden, riktigt cleant.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var du tvungen att sätta processorkylaren så? Kunde du inte vända den 90 grader så att den tillsammans med de två chassifläktarna bildar en vindtunnel typ?

Om kylaren inte går att fästa på andra hålet kanske du kan ta loss fläktarna å fästa dem med buntband i heatpipesen eller nått?

Lär bli lite bättre tempraturer då, även om de är bra nu ^^

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

fräscht

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Trächassin brukar inte vara en favorit här men detta var kanon!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)