Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Ja det är inga problem.

Sitter på 0.10 omh, 140W just nu på min X cube II med 2st R25.

nu hoppar jag in här:P
har också en xcube påväg hem, och även jag har köpt samsungs r25 batterier. i vilka banor bör man hålla sig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Har hört mycket bra om MuffinMan juicen faktiskt, borde prova den.

Den var riktigt bra, passade i stort sett mina smaklökar, smakar verkligen som en god äppelmuffins med kanel, skulle nog föredragit en aningens mindre sötma dock.
edit: i velocity klonen så smakade den helt underbart!
Vapemail idag, nu ska det byggas coils och drippas som aldrig förr :

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

nu hoppar jag in här:P
har också en xcube påväg hem, och även jag har köpt samsungs r25 batterier. i vilka banor bör man hålla sig?

Den går bara ner till 0.10 i watt mode så du kan köra vad du vill

Har nog aldrig längtat så efter måndag så mycket som jag gjort under denna helg..

Vapemail!!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av lejon74:

haha ok. säkert så, -men följfråga... -varför halverar dom då nästan mah om det är en kopia/wrap, vilka super high drain har 1800mah som du kommer på, eller är det nåt dom bara hittat på för att verka trovärdiga med 40A(sen står det inget om det är pulse 40A heller ju)

Jag har köpt 6xchoklad LG, dvs dom bruna HG2, samma spec som dom andra LG(som verkar vara för powertools iofs...) men högre mah, är rätt nöjd, och i digitala mods ska man bara köra på välkända batt. så är det lugnt, modden har skydd för rubbet i sig, men mech mod utan kick(dåd det var vanligare) är det superviktigt med pulse o peak osv. dom flesta säger att det inte är nåt man behöver tänka på med digitala mods alls på samma sätt, där är ju skydd för allt sånt i modden, snarare viktigare med laddare o sånt vid passtrough osv. Twisted420 kör bl.a på dom bruna LG och mena dom va bra iaf. Dom har aldrig blivit varma eller nåt för mig, men är dom rewrap så vet man väl inte om man har original där heller iofs, skulle va förbjudet o wrapa om utan att ange det.

Du svarade i princip på din egen fråga.
Kan ju vara så att det är 40A pulse.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har nog aldrig längtat så efter måndag så mycket som jag gjort under denna helg..

Vapemail!!

http://i.imgur.com/ULx9SMk.jpg
http://i.imgur.com/1kQlbsc.jpg

Naajs! Wolverines gamla va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Naajs! Wolverines gamla va?

Stämmer bra

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Är det när man går under 0.1 som batterier har "extra" viktig betydelse, eller hur man ska säga?

Sant, det finns ju ett bra kinesiskt ordspråk "Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.".

Jag har bara min m80 och jag antar att det fungerar på följande sätt, modden har två inbyggda batterier som tillverkaren vet amperen på och begränsar då chipet till minst 0.1ohm och max 80watt. Då känner chipet av motstånd och watt och reglerar volten där efter. Är det rätt uppfattat?

Hur fungerar dna200 chipet, eller hur känner det av amperen på batterierna?

Det finns en funktion i Escribe programmet till dna200 som du kan köra en Battery Analyzer denna tar iofs 3-4 timmar att köra men den gör att din modd ställer in sig exakt efter dina batteriers kapacitet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!!

Min gamla älskling!!!!! Hoppas att du behandlar henne väl!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Min gamla älskling!!!!! Hoppas att du behandlar henne väl!!

Oops.. hon har redan fått hamna i golvet 1 gång..

Nej då skoja bara med dig!

Gillar formatet enormt! Trodde den skulle vara bredare och gillar även knappen var lite skeptisk till den men den är väldigt trevlig

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Oops.. hon har redan fått hamna i golvet 1 gång..

Nej då skoja bara med dig!

Gillar formatet enormt! Trodde den skulle vara bredare och gillar även knappen var lite skeptisk till den men den är väldigt trevlig

Ja jag gillar med den knappen som fan och POWERN som den levererar tamefan ingen voltdrop där inte bara full sula

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja jag gillar med den knappen som fan och POWERN som den levererar tamefan ingen voltdrop där inte bara full sula

Har ett 0.05 bygge i min velocity som jag vill köra igång men vette fan alltså.. 74A på 3.7V känns nästan lite väl

Jag vet att det går utan att spränga batterierna men man vill ju ändå vara på den säkra sidan

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Har ett 0.05 bygge i min velocity som jag vill köra igång men vette fan alltså.. 74A på 3.7V känns nästan lite väl

Jag vet att det går utan att spränga batterierna men man vill ju ändå vara på den säkra sidan

jag har vapat 0,09 på den men normalt håller jag mig mellan 0,12-0.18 och där funkar den sjukt bra 0,05 skulle jag personligen inte rekomendera oavsett vad box eller batterier klarar mest för att det är poänglöst värmen och ångproduktion är redan top notch vid 0,12

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

.05...hehe vad är meningen med det? Känns en "aningen" överdrivet, men vill du vara den första i Sverige (vad jag känner till) som hamnar på nyheterna med batterier som inte bara ventilerar utan exploderar be my guest. Vore tråkigt för vapecommunityn i det hela dock då det inte är bra reklam med bortsprängda käkar (i bästa fall) eller nedbrunna hem..

Permalänk
Medlem

jag har vapat 0,09 på den men normalt håller jag mig mellan 0,12-0.18 och där funkar den sjukt bra 0,05 skulle jag personligen inte rekomendera oavsett vad box eller batterier klarar mest för att det är poänglöst värmen och ångproduktion är redan top notch vid 0,12

Sitter på 0.1 just nu med staggerd clapton så den har lite ramp up men funkar fint! Har inga direkt planer på att vapea på0.05 var mer för test.

Däremot så tycker jag nästan det var bättre fart i X cube II om jag ska "räkna" kraft även med ny laddade R25 men nielsen boxen kommer vara min go to box beroende på hur mandala boxen fungerar (dock väger mandala boxen runt 0.5kg redan utan batterier)

Skrivet av retro123:

.05...hehe vad är meningen med det? Känns en "aningen" överdrivet, men vill du vara den första i Sverige (vad jag känner till) som hamnar på nyheterna med batterier som inte bara ventilerar utan exploderar be my guest. Vore tråkigt för vapecommunityn i det hela dock då det inte är bra reklam med bortsprängda käkar (i bästa fall) eller nedbrunna hem..

Absolut så är det överdrivet och som jag sa till Wolv så är det inget jag tänker att vapea på utan var mer som test.
Däremot så kan jag vapea 0.05 och fortfarande vara "safe" så länge jag inte kjedje vapear och tar korta hits. (Så länge det inte är fel på mina batterier)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Absolut så är det överdrivet och som jag sa till Wolv så är det inget jag tänker att vapea på utan var mer som test.
Däremot så kan jag vapea 0.05 och fortfarande vara "safe" så länge jag inte kjedje vapear och tar korta hits. (Så länge det inte är fel på mina batterier)

Bra! pustar ut.. Kan förstå att man bygger sådana coils om man är intresserad men att använda dem..nja..nej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Bra! pustar ut.. Kan förstå att man bygger sådana coils om man är intresserad men att använda dem..nja..nej..

ADV coilsen:

0.05 test coilsen:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!!

Nielsen Semi är nog den lådan jag har kört mest med. Gillar allt med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Nielsen Semi är nog den lådan jag har kört mest med. Gillar allt med den.

Gillar den starkt! Formatet och vikten är helt underbart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

wow, snyggt som bara den, fattar skickligheten som ligger bakom ett sånt jobb, har inte kommit längre än twisted coils själv..;)
kallas de här parallell fused claptons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

wow, snyggt som bara den, fattar skickligheten som ligger bakom ett sånt jobb, har inte kommit längre än twisted coils själv..;)
kallas de här parallell fused claptons?

Skicklighet eller tålamod you choose
Det är staggerd clapton

Ett tips är att börja med clapton sen när du börjar få kontroll över clapton/fused clapton så är det bara gå vidare Jag har dock fortfarande lite halv problem med fused clapton.

Några hjälp videos har du här, https://www.youtube.com/channel/UCmxeyMcRET7s3I3TLKRsc0Q

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Skicklighet eller tålamod you choose
Det är staggerd clapton

Ett tips är att börja med clapton sen när du börjar få kontroll över clapton/fused clapton så är det bara gå vidare Jag har dock fortfarande lite halv problem med fused clapton.

Några hjälp videos har du här, https://www.youtube.com/channel/UCmxeyMcRET7s3I3TLKRsc0Q

Tackar, måste bara skaffa en borrmaskin för claptons då min brunnit, tänkte här om dan att prova med en elvisp..;) Har inte provat än och kanske ska ge upp den iden..;) Twisted kör jag med "penntricket"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tackar, måste bara skaffa en borrmaskin för claptons då min brunnit, tänkte här om dan att prova med en elvisp..;) Har inte provat än och kanske ska ge upp den iden..;)

Haha ja testa går ju Själv köpte jag nån skit på IKEA för 200kr Ångrar mig lite när jag var in på clas ohlson sist dock när jag hittade denna: http://www.clasohlson.com/se/Skruvdragare-10,8-V/40-9711

Bra mycket bättre "fot" på den är på ikeas.( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50214206/#/5021420... )

Visa signatur

Permalänk

Någon som har tips på en bra juice som inte är söt sliskig.
Finns det kanske någon Whiskey smak eller liknande?
Spelar ingen roll om det är en online säljare på tex facebook.
(Gärna inom Sverige med tanke på lev tiden)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Haha ja testa går ju Själv köpte jag nån skit på IKEA för 200kr Ångrar mig lite när jag var in på clas ohlson sist dock när jag hittade denna: http://www.clasohlson.com/se/Skruvdragare-10,8-V/40-9711

Bra mycket bättre "fot" på den är på ikeas.( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50214206/#/5021420... )

Tackar, bra tips! Trodde jag skulle få ge bra mycket mer än så. Blir nog en från clas o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, det verkar som ett kanonbatteri. Vid 4.2 volt så får du ut 47.6 Ampere vid 200W (0.08 ohm) Där är limiten på modden. Man kan ju köra 0.05 ohm, men du får inte ut watten som krävs för 0.05 ohm, då vid 0.05 ohm får man ut 352.8W. (Om man nu kan köra 0.05 ohm på Kanthal vet jag dock inte)
4.2 volt är föressten det volten är när ett batteri är fulladdat.
Jag räknar med Ohms Lag Kalkylator.

ΩHMEN

Ja jag hänger inte riktigt med.
Tror inte jag greppar ohm's lag eller ampere. Låt säga jag har en coil på 0.08 ohm och kör på 150watt hur räknar jag ut hur många ampere som dras från batteriet? För när jag använder en kalkylator så får jag siffror jag inte fattar.
Om jag använder denna: http://www.steam-engine.org/ohm.asp
Jag ställer in 0.08ohm och 150watt så får jag 43.3A vilket är mer dubbelt så mycket som batteriet klarar?
Det är något som jag inte greppar känns det som.

Det finns en funktion i Escribe programmet till dna200 som du kan köra en Battery Analyzer denna tar iofs 3-4 timmar att köra men den gör att din modd ställer in sig exakt efter dina batteriers kapacitet.

Det är ju smart! Har du testat det på din efusion?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inter_1908:

Någon som har tips på en bra juice som inte är söt sliskig.
Finns det kanske någon Whiskey smak eller liknande?
Spelar ingen roll om det är en online säljare på tex facebook.
(Gärna inom Sverige med tanke på lev tiden)

Kanske signature från Liquid Voyage? Inte whisky men definitivt inte sliskig, mer likt RY4 enligt mig. Inget jag skulle köpt själv dock.
Vanskligt att rekommendera smaker dock då alla har olika preferenser och uppfattar smaker olika. Bäst att du smakar dig fram själv, no pun intended..

Permalänk
Medlem

Flag ship killer(FSK) kommer ju gå 0.01 i Q4 updaten, är väl rätt bra för digital mod...

Permalänk
Medlem

Började vejpa förra månaden och kikar på grejjerna i den här tråden, känns som man ska lära sig nått man aldrig provat på förut Men alltid härligt läsa lite överkurs då jag hoppas jag kommer dit en dag Slutade min 16års 24/7 snusning på 1 månad med dessa underbara aparater! Nu är det fruns tur xD

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

Flag ship killer(FSK) kommer ju gå 0.01 i Q4 updaten, är väl rätt bra för digital mod...

Vi snackar Kanthal nu inte tempcontrol

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Ja jag hänger inte riktigt med.
Tror inte jag greppar ohm's lag eller ampere. Låt säga jag har en coil på 0.08 ohm och kör på 150watt hur räknar jag ut hur många ampere som dras från batteriet? För när jag använder en kalkylator så får jag siffror jag inte fattar.
Om jag använder denna: http://www.steam-engine.org/ohm.asp
Jag ställer in 0.08ohm och 150watt så får jag 43.3A vilket är mer dubbelt så mycket som batteriet klarar?
Det är något som jag inte greppar känns det som.

Det är ju smart! Har du testat det på din efusion?

Batteriet klarar det, men det är inte optimalt, kör du 2 batteri i paralell får du dubbel Ampere men samma mAh (Högre Ampere), kör du i serie får du samma ampere som för 1 batteri men dubbla mAh (Längre batteritid)
Samsung 25r har nämligen 20A continuous, som gör att du egentligen kan trycka på knappen med ett bygge som pungar ut 20A ett bra tag, men den pulsar i 1 sekund på 100A och 50A max i 5 sekunder.
Man räknar dock alltid efter continues discharge och inte pulse.