Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Crown på 0,5ohm ger helt okay moln @ 40W

Glömde bort att det fanns 0.5ohm coils till Crown
Beställde precis en Crown själv, ska bli spännande!

Skrivet av GFriberg:

Ok, tack så mkt för tipsen.

vad borde man köpa för batteri om man vill få ut full kraft då?

Du menar mod va?
Jag har en Smok X-Cube 2 som jag är riktigt nöjd med, annars är iStick 100W ett bra billigare alternativ.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

det var jag som skrev fel, jag tänkte fråga vad det var för mod som gällde..

har kollat in SMOK TFV4 nu och den verkar ju riktigt mysig,
så om det går bra med en till fråga undrar jag vad för mod som skulle passa ihop med
förångaren TFV4!?

såklart också bra att veta vad för batterier som gäller, tack!

Kikade själv på TFV4 innan men bestämde mig för Crown istället då TFV4 verkar dra i sig oändliga mängder juice Annars verkar den vara riktigt nice.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Aaah efter strulet med fedex har jag fått hem min vapor giant mini nano.. (yepp meckigt jävla namn).. fan riktigt trevlig enkel att bygga och wickar fan 99% VG utan problem..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Jag brukar köra med 2.5-3mm coils i ubertooten och använder de 2 stora vickningshålen vilket funkar perfekt. Se till bara att bomullen verkligen fyller hela wickningshålen annars brukar den tömma hela tanken över modet på nolltid.

Japp där var en tank tom utan en ända puff

Sen kan man ju tappa "decket" golvet också och göra det oanvändbart.. Får se om jag lyckas böja tillbaka det..(Fixat)

Har tydligen glömt bort hur fan man tar vanliga "hals bloss" också

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Japp där var en tank tom utan en ända puff

Sen kan man ju tappa "decket" golvet också och göra det oanvändbart.. Får se om jag lyckas böja tillbaka det..(Fixat)

Har tydligen glömt bort hur fan man tar vanliga "hals bloss" också

Lyckades få en tanktömning på ubertooten när jag hade den i fickan på stan, var ingen trevlig upplevelse kan jag säga Nu kollar jag alltid noga att bomullen fyller wickningshålen.

Den har blivit den tank jag uteslutande använder, wickar som en dröm och är galet mycket smak från den. Ska försöka få tag på en till men är inte det lättaste precis.

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att köpa Kangertech Subox Mini som uppgradering från Aspire Premium Kit, som det skrivits lite om tidigare. Har dock ett par funderingar:

Vad för ohm ska jag köra med den, 0.5 eller 1.5 ? Med min Aspire kör jag 1.8ohm @ 4.8V. Vad blir skillnaden?

Vad ska jag köra med för batteri? Och bör jag köpa en laddare också, eller räcker det att ladda direkt via modden?

Något annat jag bör tänka på?

Mvh

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

Har bestämt mig för att köpa Kangertech Subox Mini som uppgradering från Aspire Premium Kit, som det skrivits lite om tidigare. Har dock ett par funderingar:

Vad för ohm ska jag köra med den, 0.5 eller 1.5 ? Med min Aspire kör jag 1.8ohm @ 4.8V. Vad blir skillnaden?

Vad ska jag köra med för batteri? Och bör jag köpa en laddare också, eller räcker det att ladda direkt via modden?

Något annat jag bör tänka på?

Mvh

Precis så jag startade också, bra val. Använder fortfarande både subox och subtank mini då och då.
Använder du 0.5 ohm (så kallat subohm) coilsen så bör du dra ner ångan direkt i lungorna och skulle inte rekommendera att köra med högre nikotinhalt än 6mg även om det finns de som kör högre. Kör på ungefär 25-30W.
Använder du 1.5ohm coilsen så kan du istort sett använda samma teknik som nu. 15-18W skulle nog vara lagom, ställ in tanken för ett restriktivare luftflöde och rök som halsbloss med cigaretter.

Sony VTC4 eller VTC5, Samsung 25R, LG HG2 är bra val av batterier. Går bra att ladda genom USB men kan vara skönt att ha en laddare och reservbatteri. Nitecore D2 är en bra laddare.

Permalänk

Vilka byggen kör ni på era rda's när ni vill chucka Clouds? Har byggt sleeper, dual tiger, dual micro, och twisted 24g, på min velo. Sistnämnda funkade nog bäst, vad har ni för egna uppfattningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Vilka byggen kör ni på era rda's när ni vill chucka Clouds? Har byggt sleeper, dual tiger, dual micro, och twisted 24g, på min velo. Sistnämnda funkade nog bäst, vad har ni för egna uppfattningar?

just nu kör jag staggerd clapton, bra smak och bra clouds

Däremot så ska väl nano dragon coils ge stora clouds så kör i en quad nano dragon i velocity så är du nog good to go!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Har ett problem med min jävla xcube 2.... Jag kopplar upp den på telefonen, sätter vatten på 100w men när jag vapear och får upp watten på telefonen så säger den att det bara är 64w, höjer jag vatten på moden till 150w så visar appen fortfarande samma, diffar endast några decimaler.. Nån som vet vad felet kan va?

Permalänk

Nu bytte jag rda+coils och nu får jag ut som Max 96w. Är det så att ohmen och volten är vad watten blir? Första bygget va på 0,66 nu är det på 0,36 om jag skulle bygga ett på 0,10 så får jag ut ännu högre watt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Nu bytte jag rda+coils och nu får jag ut som Max 96w. Är det så att ohmen och volten är vad watten blir? Första bygget va på 0,66 nu är det på 0,36 om jag skulle bygga ett på 0,10 så får jag ut ännu högre watt?

kör du i temp mode?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

kör du i temp mode?

Nej watt mode..... Fattar inte vad felet är?!

Permalänk

Nu byggde jag en quad setup på velon med 6varv 24g per spole, landade på 0.12 och nu visar den 180w som den ska vettifan va felet va eller om appen bara strular..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Nu byggde jag en quad setup på velon med 6varv 24g per spole, landade på 0.12 och nu visar den 180w som den ska vettifan va felet va eller om appen bara strular..

180? Trodde 160 var max

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Bra artikel om de nya minst sagt idiotiska EU-reglerna för e-cigg som snart är över oss, borde uppmärksammas mer i svenska medier också men det är nog att hoppas på för mycket..

Permalänk
Skrivet av KKay:

180? Trodde 160 var max

Inte efter senaste firmware updaten. 180 nu. Peaka till och med 182.26 på ett hit

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Inte efter senaste firmware updaten. 180 nu. Peaka till och med 182.26 på ett hit

Där ser man, då får jag ta och uppdatera då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, Har börjat röka så himla mycket.
Så tänkte har ni några tips på någotbra startpaket för en nybörjare? kan väl tänka mig betala 1k.
Kom gärna med tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Lånar tråden lite, Har börjat röka så himla mycket.
Så tänkte har ni några tips på någotbra startpaket för en nybörjare? kan väl tänka mig betala 1k.
Kom gärna med tips

Beror på vad du vill ta för bloss, som med vattenpipa eller som med cigaretter.

Aspire Premium kit är populärt när det gäller mun-till-lunga.
Annars kan du kika på Ijust2 och Subox mini. Med sistnämnda har du ett bra kit om du vill testa på båda inandningsteknikerna och dessutom en förbrännare där du själv kan byta coil och bomull, men den tar även färdiga coils såklart. Batteri till Subox köpes separat, rekommenderar Samsung 25r.

Och som vanligt rekommenderar jag juice från Liquidvoyage alternativt Yaeliq

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Beror på vad du vill ta för bloss, som med vattenpipa eller som med cigaretter.

Aspire Premium kit är populärt när det gäller mun-till-lunga.
Annars kan du kika på Ijust2 och Subox mini. Med sistnämnda har du ett bra kit om du vill testa på båda inandningsteknikerna och dessutom en förbrännare där du själv kan byta coil och bomull, men den tar även färdiga coils såklart. Batteri till Subox köpes separat, rekommenderar Samsung 25r.

Och som vanligt rekommenderar jag juice från Liquidvoyage alternativt Yaeliq

Är väl "halsbloss" jag är ute efter då jag röker vanliga cigaretter just nu.
Fast planen är att trappa ner, så börjar med Nikotin och trappar ner

Har tittat lite på Aspire premium kit och det lutar lite emot den.
har även tittat lite på juice, Men är väldigt osäker vad man ska använda för PG VG i Apsire premium.

Edit:
Trodde det var först hur trögflytande det var, men märker att det är 2 olika vätskor, Så får helt enkelt testa mig fram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WareZ:

Är väl "halsbloss" jag är ute efter då jag röker vanliga cigaretter just nu.
Fast planen är att trappa ner, så börjar med Nikotin och trappar ner

Har tittat lite på Aspire premium kit och det lutar lite emot den.
har även tittat lite på juice, Men är väldigt osäker vad man ska använda för PG VG i Apsire premium.

Edit:
Trodde det var först hur trögflytande det var, men märker att det är 2 olika vätskor, Så får helt enkelt testa mig fram

Juice är oftast en blandning mellan PG, VG och nikotin och smakämnen. Finns även 100%VG juicer, inte att rekommendera för aspire kittet utan funkar bättre med drippers och subohm.
Juice med högre VG halt är mer trögflytande, stämmer. Kan gegga ihop brännarna snabbare. 50/50 eller 70/30 VG/PG funkar båda bra med aspire kittet. Högre VG halt känns ofta mildare för halsen. Rekommenderar att du kör på 12 eller 18mg nikotin till att börja med då du är rökare.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för all hjälp
Blir en Aspire Premium, 50/50 juice från ecigg.se och en 70/30 juice från liquidvoyage som rekommenderades tidigare. Så ser jag ju vilken blandning jag tycker är bäst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WareZ:

Tack så mycket för all hjälp
Blir en Aspire Premium, 50/50 juice från ecigg.se och en 70/30 juice från liquidvoyage som rekommenderades tidigare. Så ser jag ju vilken blandning jag tycker är bäst.

Lycka till! Dagen jag fick hem mitt aspire premium kit var sista dagen jag tog ett bloss på en "analog" cigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Lycka till! Dagen jag fick hem mitt aspire premium kit var sista dagen jag tog ett bloss på en "analog" cigg.

Tackar! nu är det beställt får se om jag klarar utav att lägga bort dom "analoga" ciggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Tackar! nu är det beställt får se om jag klarar utav att lägga bort dom "analoga" ciggen

Jag har aldrig lyckats sluta tidigare då röksuget alltid funnits där, men sen jag började vejpa så har jag aldrig haft det suget längre. Det är barnsligt enkelt att lägga av med ciggen med e-cigg

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har aldrig lyckats sluta tidigare då röksuget alltid funnits där, men sen jag började vejpa så har jag aldrig haft det suget längre. Det är barnsligt enkelt att lägga av med ciggen med e-cigg

Verkligen sant! Även efter man "slutat" så har man fortfarande sug efter cigg, känns som man lämnar ifrån sig något man verkligen gillar typ, hela tiden. Med vapeande har man ju i princip alla bra saker som de analoga ciggen ger, utan att dö vid 60 och ha kass lungfunktion tills dess :D. Kan inte ens gå tillbaka till cigg igen, smaken av ciggen är faktiskt riktigt äcklig när smaklökarna funkar som de ska.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Just ja, fick ju vapemail igår!

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet om hes röst bli värre av vaping? (nästan tappat rösten helt)
Det är alltså inte första veckans halsont när flimmerhåren växer ut igen.
Utan detta kom ganska precis en vecka efter det gåt över.
Jag har varit förkyld med halsont samtidigt som jag hållit i utbildning och pratat konstant hela veckan.
Med andra ord "relativivt" säker på att det är vanlig förkylnings heshet, kommer vaping under helgen förvärra problemet?

Permalänk
Avstängd

@Inter_1908: Har aldrig upplevt att jag blivit hes av vaping. Som du själv sa så hade jag lite halsont första veckan när jag slutade röka.