Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Blev en Istick 60w tc efter mycket ångest och betänkande.
Nöjd över hur smidig och lätt den är.
Tänkte lägga en beställning från fasttech(medveten om att det kan ta ett par veckor).
Finns det någon nyare tank som man kan köpa coils till och ni kan rekommendera en nybörjare?
Vill inte ha en Sub-ohm, inte såld på det än. Plus att jag fick med Melo2 tanken i istick paketet.

Vad har ni för rekommendationer?
Kört XXX Hardcore juicerna från facebook hittills, MILF och RU4REAL.
Bägge på 10-11w i Nautilus mini, Ru4 gillar jag men Milf var alldeles för sliskig för min smak(gillar inte sötsaker och desserter och liknande).
Har beställt den nya Minty Backo(menthol cigg) och Capone.
Gillar vanilj och den ska tydligen vara minst "sliskig".

Valhalla från Fuzion om du gillar vanlij

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Blev en Istick 60w tc efter mycket ångest och betänkande.
Nöjd över hur smidig och lätt den är.
Tänkte lägga en beställning från fasttech(medveten om att det kan ta ett par veckor).
Finns det någon nyare tank som man kan köpa coils till och ni kan rekommendera en nybörjare?
Vill inte ha en Sub-ohm, inte såld på det än. Plus att jag fick med Melo2 tanken i istick paketet.

Vad har ni för rekommendationer?
Kört XXX Hardcore juicerna från facebook hittills, MILF och RU4REAL.
Bägge på 10-11w i Nautilus mini, Ru4 gillar jag men Milf var alldeles för sliskig för min smak(gillar inte sötsaker och desserter och liknande).
Har beställt den nya Minty Backo(menthol cigg) och Capone.
Gillar vanilj och den ska tydligen vara minst "sliskig".

Lägg ett medd./Pm om du kan tänka dig o sälja melo2

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Authentic Mandala box, Lite bredare och lite kortare än Nielsen boxen men väger väl 3-4ggr så mycket

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Genesis är i princip så långt bort ifrån en subtank som det är möjligt att komma. Detta är en genesis atty dvs inte ett spår av bomull utan SS Mesh. Genesis är byggda enbart för smak och har tight airflow man kan köra subohm om man inte går nuts för mig ligger sweetspot mellan 1,2 ner till ca 0,6. Skillnaden i byggkvaliten är natt och dag funktion typ samma.

Jag skulle dock inte rekomendera en nybörjare att ens bry sig om en genesis då inlärningskurvan kan vara rätt brutal samt att de gamla genesis har en del egenheter tex du kan inte lägga en gammal genesis ner för då rinner all juicen ut omedelbart. Detta är en gentlemns vape som hör hemma på skrivbordet och inte i fickan

Är ute efter en mtl rebuildable tank där man kan köra 1.5ohm single coil eller så med tight airflow då jag vill ha båda alternativen, subohmtanks och drippers har jag tillräckligt av för tillfället - 10 st . Är rose v2 ett bättre alternativ? Tänkt som en enhet som man ska kunna ha med sig på språng så att den läcker allt för mycket låter inte bra. Inte alltid det passar sig att blåsa enorma moln i vardagen..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Är ute efter en mtl rebuildable tank där man kan köra 1.5ohm eller så med tight airflow då jag vill ha båda alternativen, subohmtanks och drippers har jag nog av för tillfället. Är rose v2 ett bättre alternativ?

Det enkla svaret är JA FÖR HELVETE!! observera att jag är en total Rose V2 fanboy har 2st Orginal och 2 kloner och jag ÄLSKAR dom kör mina runt 1,3-1,5 ohm och 18watt och smaken mmmmmmmmm i mitt tycke är rose v2 den absolut bästa smaktanken ever.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!

Authentic Mandala box, Lite bredare och lite kortare än Nielsen boxen men väger väl 3-4ggr så mycket

http://i.imgur.com/L81gyxA.jpg

Vilken skönhet!

Permalänk
Avstängd

Det enkla svaret är JA FÖR HELVETE!! observera att jag är en total Rose V2 fanboy har 2st Orginal och 2 kloner och jag ÄLSKAR dom kör mina runt 1,3-1,5 ohm och 18watt och smaken mmmmmmmmm

Låter super, blir nog en klon då, hoppas den fungerar ok också.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Låter super, blir nog en klon då, hoppas den fungerar ok också.

Mina 2 kloner har körts dagligen i ca 7 månader innan jag köpte mitt första orginal och dom har fungerat 100% flawless. Rose v2 är lite annorlunda att bygga och veka än vad de flesta är vana vid. Det är dock inte svårt att bygga och man vänjer sig snabbt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Mina 2 kloner har körts dagligen i ca 7 månader innan jag köpte mitt första orginal och dom har fungerat 100% flawless. Rose v2 är lite annorlunda att bygga och veka än vad de flesta är vana vid. Det är dock inte svårt att bygga och man vänjer sig snabbt

Blev en Tobeco - Rose V2 clone från esmokes.se, återkommer nog med frågor när den kommer fram! Har kollat lite youtube videos på byggen med den, yes lite annorlunda än vad man är van med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vilken skönhet!

Oh yes, "Slår" nog hårdare än Nielsen boxen också Bara vikten som den får ett minus på

Väger nog fan mer än både nielsen och x cube II.(Båda med batterier i)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Oh yes, "Slår" nog hårdare än Nielsen boxen också Bara vikten som den får ett minus på

Väger nog fan mer än både nielsen och x cube II.(Båda med batterier i)

hmm hårdare än nielsen? en nielsen mosfet har ju noll voltdrop ger denna extra volt eller???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm hårdare än nielsen? en nielsen mosfet har ju noll voltdrop ger denna extra volt eller???

Vet ej känns bara som att den gör det av någon anledning

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

"Behöver" en mod till, skulle gärna köpt en sigelei 150 tc till då jag är sjukt nöjd med den men roligare att upptäcka något annat. Minst 100W och två 18650. Att den känns skön att hålla i handen = inga skarpa kanter är viktigt. Ska man skaffa en med DNA 200 och i så fall vilken? Eller något annat förslag? Max 2000:- eller så.
Fortfarande nöjd med din Efusion DNA200 Wolverine? Hur är länge räcker en laddning jämfört med två 18650? Går den snabbare att ladda än två 18650?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Ser bra ut! Antar det blir en fin smak med den.

Det blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

"Behöver" en mod till, skulle gärna köpt en sigelei 150 tc till då jag är sjukt nöjd med den men roligare att upptäcka något annat. Minst 100W och två 18650. Att den känns skön att hålla i handen = inga skarpa kanter är viktigt. Ska man skaffa en med DNA 200 och i så fall vilken? Eller något annat förslag? Max 2000:- eller så.
Fortfarande nöjd med din Efusion DNA200 Wolverine? Hur är länge räcker en laddning jämfört med två 18650? Går den snabbare att ladda än två 18650?

Har ingen erfarenhet av Wismec Reuleaux DNA200 men den kanske vore någonting? Den har precis kommit ut till försäljning och verkar vara riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Kvällens bygge, Staple Staggerton (typ).
Specs: Core: 6x.5KA1, clapton: 36N80, 2x.5KA1, 2x26KA1, clapton: 40N80.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Jag är galet nöjd med min efusion jag klarar en hel dag utan problem om jag ligger runt 70-80watt. Chipet har ju en 1amp laddkrets så laddningen går snabbt om man har en 1amp usb laddare. Jag använder en gammall iphone laddare till min och det funkar kanon.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Har ingen erfarenhet av Wismec Reuleaux DNA200 men den kanske vore någonting? Den har precis kommit ut till försäljning och verkar vara riktigt bra.

Jo den verkar helt ok och bör ju ha superbra batteritid med tre 18650. Ser även ergonomisk ut och skön att hålla i. Tycker bara den är riktigt ful. Jo designen spelar roll för mig.. Även om det så klart är en smaksak.

Jag är galet nöjd med min efusion jag klarar en hel dag utan problem om jag ligger runt 70-80watt. Chipet har ju en 1amp laddkrets så laddningen går snabbt om man har en 1amp usb laddare. Jag använder en gammall iphone laddare till min och det funkar kanon.

Får se vad det blir, den är lockande..finns ju så mycket att välja på.. Fler DNA 200 enheter är ju på gång dessutom.. men tack för tipsen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Kvällens bygge, Staple Staggerton (typ).
Specs: Core: 6x.5KA1, clapton: 36N80, 2x.5KA1, 2x26KA1, clapton: 40N80.

http://i.imgur.com/5Q9LzNE.jpg

Jäklar, ser riktigt komplicerat ut, snyggt!

Permalänk
Medlem

Upptäckte nyligen detta hos Gearbest och e cigg verkar intressant.
Iallafall tänker jag testa på det och ser hur det funkar.
Så kan nån rekommendera nån billig "starter kit" med allting inkluderat och man kan börja direkt?
Ju mer jag läser om det, ju krångligare verkar det vara. ohm/watt/atomizer/e juice.
Vill ha nåt billigt och enkelt, så kan börja direkt och testa. Sen får se om ska fortsätta.

Är nån av dessa nåt att ha?

Eleaf iJust 2 Stainless Steel E-Cigarette Kit with 2600mAh Battery 5.5ml Atomizer - SILVER
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_197998.html

Original Eleaf iStick TC 60W E Cigaratte Starter Kit
http://www.gearbest.com/starter-kits/pp_241763.html

Original Joyetech EVic Mini Express Kit
http://www.gearbest.com/starter-kits/pp_232175.html?wid=3

Original Kamry Tech X6 Plus 304 Stainless Steel E
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_211739.html?wid=3

Sen e-juice skall man också ha för smakens skull? Vilka och var ska man beställa ifrån?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Så kan nån rekommendera nån billig "starter kit" med allting inkluderat och man kan börja direkt?
Ju mer jag läser om det, ju krångligare verkar det vara. ohm/watt/atomizer/e juice.
Vill ha nåt billigt och enkelt, så kan börja direkt och testa. Sen får se om ska fortsätta.

Eleaf iJust 2 Stainless Steel E-Cigarette Kit with 2600mAh Battery 5.5ml Atomizer - SILVER

Sen e-juice skall man också ha för smakens skull? Vilka och var ska man beställa ifrån?

hela högen du nämner är väl bra, den sistnämde har ja ingen koll på, ta den billigaste, annars kolla FB köpsälj såg nån la upp säljes där igår som passat, aspire cf med nautilus mini, typ samma grej ung.

och, ja, juicer får man köpa själv i valfri

Permalänk
Medlem

18mg bör vara bra å börja med, OM du är rökare vsa, och vid subohm bör man nog halvera den nic. styrkan iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ijust2 är väldigt enkel att hantera och billig i inköp, och den presterar riktigt bra. Om du köper den så bli inte avskräckt om den smakar dåligt i början, den dåliga smaken försvinner när coilen är "inkörd".

Annars kan jag rekommendera Subox Mini-kitet som är väldigt populärt. Modden (batteridelen) är reglerbar så man kan hitta en strömstyrka som passar, den tar lösa batterier så man kan ha laddade batterier i reserv så man slipper vänta mellan laddningarna, och det medföljer saker så du kan bygga en egen förångare om du vill gå den vägen. Batteri köps separat.

Med dom är det "direct lung"-bloss som gäller, tänk vattenpipa. Det finns dock coils för mun till lunga också till Subox-kitet.
Vill du istället ha något som påminner mer om cigaretter, alltså mun till lunga, så kan du kika på Aspire Premium Kit.

Liquidvoyage är baserade i Sverige och gör riktigt bra juicer. Annars är Yaelic ganska populärt också.
Något du ska tänka på är att nikotinhalten inte kan jämföras med nikotinet i cigaretter, e-cigaretter är mycket mer effektiva på att leverera nikotinet.
Kör du med Sub-ohm tankar som de jag rekommenderade så behöver du väldigt låg nikotinhalt, de flesta kör med 3-6mg.
Köper du något med högre motstånd som Aspire Premium Kit så brukar man köra högre nikotinhalt, runt 12-18mg.

Och kolla gärna på videos på youtube som visar hur man hanterar en e-cigarett, sätter i ny coil osv. Lätt hänt att man gör fel och sen bara ger upp Bara att fråga om du undrar något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jäklar, ser riktigt komplicerat ut, snyggt!

Tack! Det är inte så komplicerat faktiskt, det är lite som IKEA, bara man vet hur man ska göra så är det ganska lätt att plocka ihop. Kan vara väldigt pilligt ibland men det handlar bara om tålamod.

Permalänk

Känner mig sugen på att ge mig in i temp control men har lite frågor som jag hoppas någon/några kan svara på innan jag kör på med något.

1. Är det svårare eller enklare att göra coils med titanium än kanthal?
2. Går det åt mer eller mindre juice med TC än med VW?
3. Känner man av på samma sätt med TC som med VW om det är för varmt? (hoppas jag gjorde mig förstådd)
4. Finns det några andra större fördelar/nackdelar med TC över VW?
5. Vad är största skillnaden i prestanda/smak mellan Ti och Ni?

Funderar på att köra på med en iStick 60w TC med ett Efest IMR 18650 High Drain Flat top (3000mAh, 35A) med titanium grade 1 wire.
Låter detta bra eller något som bör ändras?
Tanken är att ligga på runt 0.2-0.5 ohm med coilsen om inte Ni200 skulle vara ett bättre alternativ med lägre motstånd.

Edit: Kör just nu med MVP 3 Pro och Goblin Mini.
Goblin Mini fungerar riktigt bra så den får följa med ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ijust2 är riktigt prisvärd och lätt att hantera köpte en 60w tc åt frugan men hon gillade ijusten mer så vi bytte. Ijust är väldigt simpel och vill man ha mer inställningar och temp kontroll kan jag helt klart rekommendera isticken kör 0.15ohm runt 285c och nikotin mellan 10-18mg hjälper riktigt bra för sluta mitt snusande från en dosa lös om dagen till 2 portions snusar om dagen på en månads tid hjälpt även mitt destruktiva sltsug som förstört min diabetes så jag knappt äter godis längre så bara posetivt med dessa små uppfinningar :]

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Får nog bli Eleaf iJust 2 för börja med.
Själv röker jag ett paket om dan och sambon detsamma. Så hur många mg nikotin på e juice skall man välja för motsvara ett paket om dan? Förstår inte skillnaden mellan ejuice nikotin mängd och cigg nikotin.
På cigg så står det 0.5 mg nikotin (Prince Menthol) och e-juice finns det 5-15 mg nikotin att välja emellan.

Sen om jag läser reviews på iJust2 så bränns det med 0.3ohm coilen och rekommenderas använda 0.5ohm coil istället.
Så skall man beställa dessa 0.5ohm till iJust2?
http://www.gearbest.com/action-cameras-sport-dv-accessories/pp_226365.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tack för alla svar. Får nog bli Eleaf iJust 2 för börja med.
Själv röker jag ett paket om dan och sambon detsamma. Så hur många mg nikotin på e juice skall man välja för motsvara ett paket om dan? Förstår inte skillnaden mellan ejuice nikotin mängd och cigg nikotin.
På cigg så står det 0.5 mg nikotin (Prince Menthol) och e-juice finns det 5-15 mg nikotin att välja emellan.

Sen om jag läser reviews på iJust2 så bränns det med 0.3ohm coilen och rekommenderas använda 0.5ohm coil istället.
Så skall man beställa dessa 0.5ohm till iJust2?
http://www.gearbest.com/action-cameras-sport-dv-accessories/pp_226365.html

Det är väldigt svårt att jämföra nikotinhalten i cigaretter och e-juice, men du kommer inte behöva mycket till en Ijust2 då den är så kraftfull. Mitt tips är att börja lågt, är det för lågt så går det iaf att puffa på. Köper du för starkt så är det oanvändbart i princip.
Köp en flaska 3mg eller 6mg nikotin och se hur det funkar.

Jag har aldrig haft problem med 0.3ohm coilsen och jag har gått igenom 15 stycken snart. Det enda är som sagt att det smakar dåligt i början tills dom körts in och sedan fungerar den perfekt.
Du kommer få mindre ånga med 0.5ohm iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

prima alltid coilen en god stund innan den sätts i, så blir det inte så bränt el. faddigt ibörjan