Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

R25 eller VTC4.

Tack för tipset!

Skrivet av Spelaspel:

Tror inte det finns en enda regulated som klarar .05 utanför temp control

Trodde DNA200 gjorde det, men jag har kanske fattat fel.

Skrivet av Zippeer:

Alla DNA200 egentligen? Dem kommer inte köra på full styrka men den kan "firea" det utan problem.

Vilken är begränsningen på styrkan?

Skrivet av [WP@]Wolverine:

Hoppas att du snackar 0.05 i tempcontrol för att köra 0,05 med kanthal är absolut inte safe med några batterier och mig veterligen existerar det inga reglerade boxar som kan göra det.

Jag kommer aldrig köra så lågt, vill inte riskera något. Trodde bara dna200 gick så lågt och tänkte att man skulle ha batterier som klarade det. Normalt kör jag sällan under 0.12, bara att ibland när jag bygger framed staple coil så kan det hamna på 0.08-0.09 och önskar kunna vejpa det. Fast jag kanske går bet på det om det är så att inga reglerade boxar gå så lågt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Tack för tipset!

Trodde DNA200 gjorde det, men jag har kanske fattat fel.

Vilken är begränsningen på styrkan?

Jag kommer aldrig köra så lågt, vill inte riskera något. Trodde bara dna200 gick så lågt och tänkte att man skulle ha batterier som klarade det. Normalt kör jag sällan under 0.12, bara att ibland när jag bygger framed staple coil så kan det hamna på 0.08-0.09 och önskar kunna vejpa det. Fast jag kanske går bet på det om det är så att inga reglerade boxar gå så lågt.

Dna200 kör iallafall 0,09 utan problem alls jag kör själv en dual fused clapton på 0,09 på 130watt just nu så det är inga problem och köper du dna200 kommer du förmodligen ha lipocell ändå så vilka 18650 som klarar det är ett non issue. Min dna200 är en Efusion från lost vape med ett 3cell 1300mah lipo från fullymax och vid 0,09 och 130 watt blir boxen inte ens ljummen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Dna200 kör iallafall 0,09 utan problem alls jag kör själv en dual fused clapton på 0,09 på 130watt just nu så det är inga problem och köper du dna200 kommer du förmodligen ha lipocell ändå så vilka 18650 som klarar det är ett non issue. Min dna200 är en Efusion från lost vape med ett 3cell 1300mah lipo från fullymax och vid 0,09 och 130 watt blir boxen inte ens ljummen

Ja men då verkar det ju lugnt. Jag tänkte köpa en mod som har 3st 18650.
Har fått dessa som tips och jag tycker det verkar vettigt.
http://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc5a-f...

Jag greppar inte riktigt det där med high drain, mer än att högre ampere ger mer flöde. Men hur blir det med tre batterier? Blir det som han i videon säger?
Så om vi följer hans regel efter VTC5A 35A så blir 2st 18650 1.5x35=52.5A, blir då 3st 2.25x35=78.75A?

Permalänk
Proffsmoddare

@Locnox:

Personligen hade jag valt Sony Vtc4 eller samsung 25r

Kolla testerna som Mooch gjort på ECF vtc5 är ett bra 20amp batteri men vtc4 är ett 20amp som klarar 30amp

https://www.e-cigarette-forum.com/forum/blog-entry/list-of-ba...

och NEJ dom delar inte lasten som sägs i videon det gör dom endast om dom körs i paralell. Dna200 med 3st 18650 körs i serie eftersom chipet behöver den högre volten. Så det är amplimit på den enskiljda cellen som gäller.

Paralell=Batterierna får samma volt som ett batteri har men delar lasten så att det klarar högre amps

Seriell=Mera volt men samma amp limit som ett batteri

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

@Locnox:

Personligen hade jag valt Sony Vtc4 eller samsung 25r

Kolla testerna som Mooch gjort på ECF vtc5 är ett bra 20amp batteri men vtc4 är ett 20amp som klarar 30amp

https://www.e-cigarette-forum.com/forum/blog-entry/list-of-ba...

och NEJ dom delar inte lasten som sägs i videon det gör dom endast om dom körs i paralell. Dna200 med 3st 18650 körs i serie eftersom chipet behöver den högre volten. Så det är amplimit på den enskiljda cellen som gäller.

Paralell=Batterierna får samma volt som ett batteri har men delar lasten så att det klarar högre amps

Seriell=Mera volt men samma amp limit som ett batteri

Tack för hjälpen!
Men batteriet jag länkade till heter VTC5A och det står 35A, stämmer inte det eller fattar jag fel?
Tack för länken ska läsa den ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tack för hjälpen!
Men batteriet jag länkade till heter VTC5A och det står 35A, stämmer inte det eller fattar jag fel?

Stämmer inte, finns inga 35A contingious discharge vad jag vet?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av retro123:

heh, får se om den håller måttet, tror det
http://i.imgur.com/b2Hi2ek.jpg

Har hört mycket bra om MuffinMan juicen faktiskt, borde prova den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det har du rätt i, har också hört i alla möjliga videos att sony, samsung och lg inte gör något batteri över 30A.
Det är dock videos som är några månader gamla.
Hmm, ska klura vidare på detta för nkon verkar ju vara en vettig sida ändå.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Sant. Dock är det ju Sony som släppt det, så det kan ju kanske vara sant iofs, men med största sannolikhet är det en rewrap.

Vad jag vet är att Samsung 25r har:

20A max continues discharge
100A max i 1 sekund
50A max i 5 sekunder

Står på nkon's hemsida.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Tack för hjälpen!

Ja den länken är awesome Mooch testar och redovisar vad batterierna faktiskt levererar och inte vad som står på etiketten som i 99% av fallen är rent önsketänkande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men hur mycket behöver jag oroa mig när det kommer till dna200 och batterier? Kan jag slänga i vtc4 och känna mig lugn och vejpa 60watt och uppått på en coil på 0.1?
Förlåt om jag ställer dumma frågor, men håller på och försöker lära mig detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Men hur mycket behöver jag oroa mig när det kommer till dna200 och batterier? Kan jag slänga i vtc4 och känna mig lugn och vejpa 60watt och uppått på en coil på 0.1?

Ja det är inga problem.

Sitter på 0.10 omh, 140W just nu på min X cube II med 2st R25.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Hey! Inga frågor är dumma frågor! Vet man inte så frågar man det är så det fungerar Svaret är enkelt du behöver absolut inte oroa dig. Med dna 200 kan du vapa 0.1 på 160watt och fortfarande vara safe Dna 200 är ett extremt säkert chip som håller enormt bra koll på dina batteriers hälsa.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Hey! Inga frågor är dumma frågor! Vet man inte så frågar man det är så det fungerar Svaret är enkelt du behöver absolut inte oroa dig. Med dna 200 kan du vapa 0.1 på 160watt och fortfarande vara safe Dna 200 är ett extremt säkert chip som håller enormt bra koll på dina batteriers hälsa.

Nu är det jag som kommer vara dum lite tror jag.. Men man kan väl bara använda det inbyggda batterier i DNA200?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Nu är det jag som kommer vara dum lite tror jag.. Men man kan väl bara använda det inbyggda batterier i DNA200?

Finns med 3x18650 också.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Nope finns ett par andra moddar med som kör 3x18650 men triplebatteri är ett krav för att chipet ska få den volten som krävs

https://originvape.com/product/reuleaux-by-jaybo-designs-dna2...

Visa signatur

Permalänk

Vet att jag frågat förut men frågar igen, och tycker ni att jag tjatar så säg till.
Nån som vet några sjysta High VG juicer här i Sverige? Helst 20/80pgvg eller högre. Har handlat the cloud company arise på esmokes men tycker det är lite blodigt med 389kr för 60ml. Älskar custard och bakelser, tipsa på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad skulle ni rekommendera för grejer för att få så stor rök som möjligt och med hyfsad smak?

Permalänk
Skrivet av RavenBlue:

Vad skulle ni rekommendera för grejer för att få så stor rök som möjligt och med hyfsad smak?

TFV4 eller Crown med Sigelei 150w eller liknande box. Ånga. Ånga ånga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ja det är inga problem.

Sitter på 0.10 omh, 140W just nu på min X cube II med 2st R25.

Är det när man går under 0.1 som batterier har "extra" viktig betydelse, eller hur man ska säga?

Sant, det finns ju ett bra kinesiskt ordspråk "Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.".

Jag har bara min m80 och jag antar att det fungerar på följande sätt, modden har två inbyggda batterier som tillverkaren vet amperen på och begränsar då chipet till minst 0.1ohm och max 80watt. Då känner chipet av motstånd och watt och reglerar volten där efter. Är det rätt uppfattat?

Hur fungerar dna200 chipet, eller hur känner det av amperen på batterierna?

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Är det när man går under 0.1 som batterier har "extra" viktig betydelse, eller hur man ska säga?

Sant, det finns ju ett bra kinesiskt ordspråk "Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.".

Jag har bara min m80 och jag antar att det fungerar på följande sätt, modden har två inbyggda batterier som tillverkaren vet amperen på och begränsar då chipet till minst 0.1ohm och max 80watt. Då känner chipet av motstånd och watt och reglerar volten där efter. Är det rätt uppfattat?

Hur fungerar dna200 chipet, eller hur känner det av amperen på batterierna?

Batterier är superviktigt att ha det bästa på marknaden. Inte värt att riskera o spränga skallen av sig med dåliga batterier. Så mycket mer kostar inte de bästa batterierna på marknaden nämligen.
Du har uppfattat det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Batterier är superviktigt att ha det bästa på marknaden. Inte värt att riskera o spränga skallen av sig med dåliga batterier. Så mycket mer kostar inte de bästa batterierna på marknaden nämligen.

Håller med. Aldrig förstått varför folk snålar när det gäller batterier, när alla ligger i samma prisklass

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Så har jag förstått det också och att Sony, Samsung och LG är ledande inom batterier och det är dessa tillverkare som levererar det bästa.
Vet faktiskt inte riktigt vad jag ville säga när jag skrev,

Citat:

Hade någon tanke som kom ut luddigt.

Vad bra att jag uppfattat det rätt. Det är lite därför jag blir så förvirrad över hur dna200 fungerar när tillverkaren inte vet ampere på batterier man stoppar i, det måste ju vara så att chipet kan känna av det?

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Så har jag förstått det också och att Sony, Samsung och LG är ledande inom batterier och det är dessa tillverkare som levererar det bästa.
Vet faktiskt inte riktigt vad jag ville säga när jag skrev,
Hade någon tanke som kom ut luddigt.

Vad bra att jag uppfattat det rätt. Det är lite därför jag blir så förvirrad över hur dna200 fungerar när tillverkaren inte vet ampere på batterier man stoppar i, det måste ju vara så att chipet kan känna av det?

Chippet kan inte känna av vilken ampere dina batterier är, det hade dock varit väldigt smart om det kunde det..
Du har helt rätt att Sony, Samsung och LG är ledande i 18650 batterier. Sony VTC4 och Samsung 25r är det man ska ha, i mitt tycke, finns ett LG batteri också som har blivit mer och mer populärt, men har inte testat det själv. (LG HE2, heter det så?)
Där folk ofta gör fel är att de kanske köper en DNA200 eller kanske en Sigelei 150w, och usla batterier, typ Ultrafire och spränger skallen av sig, och klagar på tillverkaren. Information och kunskap är viktigt när man håller på med avancerade elcigg saker.

Permalänk
Medlem

ska ut och resa snart någon som har tips på bra förvaring min "e-cigg"? har en MVP 3.0 pro kommer nog ha shorts och den är lite för stor för att ha i fickor... på vintern har man ju jacka så där går det ju bra men utomlands blir det knepigare

drygt 17cm hög med tank och ca 2,5x5 cm bred

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Chippet kan inte känna av vilken ampere dina batterier är, det hade dock varit väldigt smart om det kunde det..
Du har helt rätt att Sony, Samsung och LG är ledande i 18650 batterier. Sony VTC4 och Samsung 25r är det man ska ha, i mitt tycke, finns ett LG batteri också som har blivit mer och mer populärt, men har inte testat det själv. (LG HE2, heter det så?)
Där folk ofta gör fel är att de kanske köper en DNA200 eller kanske en Sigelei 150w, och usla batterier, typ Ultrafire och spränger skallen av sig, och klagar på tillverkaren. Information och kunskap är viktigt när man håller på med avancerade elcigg saker.

Ja det hade varit en väldigt smidig funktion, då hade man varit hel safe då modden hade reglerat allt efter vad batteriet har för maximal kontinuerlig urladdning.
Som jag förstår det så drar dna200 max 23A, men är det när man kör 200W? För det kommer man ju förmodligen aldrig att göra så jag funderar på om man kan klara sig på ett 20A batteri, för jag tycker LG HG2 2900mAh 20A verkar riktigt bra. Både Mooch, Batterybro och pegasus vapor academy talar gott om det batteriet, som jag förstår det iaf.
HE2 och HE4 verkar vara populära också och enligt Mooch tester så är de hyfsat likvärdiga 25r, de är lite varmare än 25r vid 20A.

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Ja det hade varit en väldigt smidig funktion, då hade man varit hel safe då modden hade reglerat allt efter vad batteriet har för maximal kontinuerlig urladdning.
Som jag förstår det så drar dna200 max 23A, men är det när man kör 200W? För det kommer man ju förmodligen aldrig att göra så jag funderar på om man kan klara sig på ett 20A batteri, för jag tycker LG HG2 2900mAh 20A verkar riktigt bra. Både Mooch, Batterybro och pegasus vapor academy talar gott om det batteriet, som jag förstår det iaf.
HE2 och HE4 verkar vara populära också och enligt Mooch tester så är de hyfsat likvärdiga 25r, de är lite varmare än 25r vid 20A.

Ja, det verkar som ett kanonbatteri. Vid 4.2 volt så får du ut 47.6 Ampere vid 200W (0.08 ohm) Där är limiten på modden. Man kan ju köra 0.05 ohm, men du får inte ut watten som krävs för 0.05 ohm, då vid 0.05 ohm får man ut 352.8W. (Om man nu kan köra 0.05 ohm på Kanthal vet jag dock inte)
4.2 volt är föressten det volten är när ett batteri är fulladdat.
Jag räknar med Ohms Lag Kalkylator.

ΩHMEN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av lejon74:

Det är en rewrap tyvärr. Det är inte 40A, det finns inte. Sen är det ICR, IMR ska det ju vara!
Sen vad det är för rewrap vet jag inte, men Aspire brukar vara ganska pålitligt så det är nog något bra, typ Samsung 25r, VTC4 kanske.

Permalänk
Medlem

haha ok. säkert så, -men följfråga... -varför halverar dom då nästan mah om det är en kopia/wrap, vilka super high drain har 1800mah som du kommer på, eller är det nåt dom bara hittat på för att verka trovärdiga med 40A(sen står det inget om det är pulse 40A heller ju)

Jag har köpt 6xchoklad LG, dvs dom bruna HG2, samma spec som dom andra LG(som verkar vara för powertools iofs...) men högre mah, är rätt nöjd, och i digitala mods ska man bara köra på välkända batt. så är det lugnt, modden har skydd för rubbet i sig, men mech mod utan kick(dåd det var vanligare) är det superviktigt med pulse o peak osv. dom flesta säger att det inte är nåt man behöver tänka på med digitala mods alls på samma sätt, där är ju skydd för allt sånt i modden, snarare viktigare med laddare o sånt vid passtrough osv. Twisted420 kör bl.a på dom bruna LG och mena dom va bra iaf. Dom har aldrig blivit varma eller nåt för mig, men är dom rewrap så vet man väl inte om man har original där heller iofs, skulle va förbjudet o wrapa om utan att ange det.