Permalänk
Skrivet av Mantus:

Började vejpa förra månaden och kikar på grejjerna i den här tråden, känns som man ska lära sig nått man aldrig provat på förut Men alltid härligt läsa lite överkurs då jag hoppas jag kommer dit en dag Slutade min 16års 24/7 snusning på 1 månad med dessa underbara aparater! Nu är det fruns tur xD

Haha, det är ju nästan som att man slutar röka o blev elektriker..

Permalänk
Medlem

Lillebror har kommit! VWM NexTiny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Batteriet klarar det, men det är inte optimalt, kör du 2 batteri i paralell får du dubbel Ampere men samma mAh (Högre Ampere), kör du i serie får du samma ampere som för 1 batteri men dubbla mAh (Längre batteritid)
Samsung 25r har nämligen 20A continuous, som gör att du egentligen kan trycka på knappen med ett bygge som pungar ut 20A ett bra tag, men den pulsar i 1 sekund på 100A och 50A max i 5 sekunder.
Man räknar dock alltid efter continues discharge och inte pulse.

I serie är det inte mer volt men samma amp och mAh som ett batteri?

Okej man kör sällan inom gränsen av vad den kontinuerliga urladdningen är? Låt säga man kör ett bygge på 0.1 på 120W och 3.4V så ligger amperen på 34A så då är det klokare att ha ett 30A batteri än 25A men båda batterier utnyttjar sin puls i det läget, eller hur man ska säga?

Permalänk
Skrivet av Locnox:

I serie är det inte mer volt men samma amp och mAh som ett batteri?

Okej man kör sällan inom gränsen av vad den kontinuerliga urladdningen är? Låt säga man kör ett bygge på 0.1 på 120W och 3.4V så ligger amperen på 34A så då är det klokare att ha ett 30A batteri än 25A men båda batterier utnyttjar sin puls i det läget, eller hur man ska säga?

I serie är det samma volt, i paralellt är det dubbla volten.
Jag kör alltid inom gränsen, behöver inte mer än 0.4 ohm + 50w i tank o 0.2 ohm o 80w i RDA, jag tycker det blir för varmt annars, tappar ju all smak.
Båda batterierna utnyttjar puls i det läget, jag hade fortfarande valt 25r över VTC4, men det är bara jag. Båda batterierna är jättebra, använder båda batterierna dagligen. Jag kör ju inte så lågt som vissa andra. Bränner ju sönder i halsen om man inte har tillräckligt med airflow. Vad är den lägsta ohmen du kört? Har du inte kört under 0.2 än så tycker jag du borde prova det först. Det ska ju vara smak också, inte bara ånga, även fast det är kul med ånga

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jag kör alltid inom gränsen, behöver inte mer än 0.4 ohm + 50w i tank o 0.2 ohm o 80w i RDA, jag tycker det blir för varmt annars, tappar ju all smak.
Båda batterierna utnyttjar puls i det läget, jag hade fortfarande valt 25r över VTC4, men det är bara jag. Båda batterierna är jättebra, använder båda batterierna dagligen. Jag kör ju inte så lågt som vissa andra. Bränner ju sönder i halsen om man inte har tillräckligt med airflow. Vad är den lägsta ohmen du kört? Har du inte kört under 0.2 än så tycker jag du borde prova det först. Det ska ju vara smak också, inte bara ånga, även fast det är kul med ånga

Att köra batterier i serie ökar den totala spänningen med 1x per batteri.
Att köra batterier parallellt ökar den totala kapaciteten och max lasten med 1x per batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Vi snackar Kanthal nu inte tempcontrol

Ja det hade du rätt i, jag missade det, sorry.

Fråga: dna200, går det 200w i TC på dom eller sänks det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jag har kört 0.1 som lägst och kör normalt single framed staple eller fused 0.16-0.2 på 55-80watt med medel airflow.

Skrivet av skalkman:

Att köra batterier i serie ökar den totala spänningen med 1x per batteri.
Att köra batterier parallellt ökar den totala kapaciteten och max lasten med 1x per batteri.

Så har jag också förstått att det är.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

You sir are WRONG!!

Seriekoppling ökar volten men behåller ampere
Paralell ökar Amperen men behåller volt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

You sir are WRONG!!

Seriekoppling ökar volten men behåller ampere
Paralell ökar Amperen men behåller volt

Blanadade ihop det, tur att du rättade till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av skalkman:

Lillebror har kommit! VWM NexTiny.

https://nup.pw/tJfmjh.jpg

Ser bra ut! Antar det blir en fin smak med den.

Permalänk
Proffsmoddare

Mitt projekt att byta ut alla mina favoritkloner mot orginal fortsätter denna gången med en äkta Kraken genesis från Vicious Ant

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Mitt projekt att byta ut alla mina favoritkloner mot orginal fortsätter denna gången med en äkta Kraken genesis från Vicious Ant

http://i.imgur.com/VQkibd1.jpg
http://i.imgur.com/Mci17rQ.jpg

Trevligt! Fungerar de här äldre rta's med subohm eller är de mtl enheter som bör köras med högre ohm och har begränsad "airflow"? Så hittar du någon skillnad från klonerna med en authentic? Sista bilden liknar den min lilla goblin mini..

Permalänk
Medlem

Nu har jag blandat o testat juicer under de senaste dagarna med olika VG/PG ratios. Fick inte överdriven TH av 100% PG, visst rev det en smula i halsen, men inte så det var obehagligt eller jobbigt. Dock fick jag andra bieffekter, jobbigast var nog att jag blev snustorr i munnen och halsen. Hur som helst, jag tror att jag har hittat min sweetspot, 80PG/20VG.. funkar väldigt bra faktiskt, utan överdrivet jobbiga bieffekter. Det jag märker av mest är att öronen slår lock, men det är ingen dealbreaker. Har även sänkt nikotinhalten rejält, från 18mg till ~6mg, möjligt att det också gjort skillnad. Dessutom har jag upptäckt hur sjukt kul det är o blanda egna smaker xD

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

Nu har jag blandat o testat juicer under de senaste dagarna med olika VG/PG ratios. Fick inte överdriven TH av 100% PG, visst rev det en smula i halsen, men inte så det var obehagligt eller jobbigt. Dock fick jag andra bieffekter, jobbigast var nog att jag blev snustorr i munnen och halsen. Hur som helst, jag tror att jag har hittat min sweetspot, 80PG/20VG.. funkar väldigt bra faktiskt, utan överdrivet jobbiga bieffekter. Det jag märker av mest är att öronen slår lock, men det är ingen dealbreaker. Har även sänkt nikotinhalten rejält, från 18mg till ~6mg, möjligt att det också gjort skillnad. Dessutom har jag upptäckt hur sjukt kul det är o blanda egna smaker xD

Att öronen slår lock ingen deal breaker? Låter inte bra.. Vad kör du för hårdvara och atomizer? Vilka ohm/watt? 18mg nikotin är riktigt mycket och är bara lämpat för mtl runt 12w/1.8ohm. Har själv minskat till 3mg men då kör jag subohm. Undviker helst PG så mycket som möjligt eller absolut max om det inte finns något val 30/70 PG/VG. Vanligast är ju att folk inte tål PG, helt säker på att det är VG du inte tål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Att öronen slår lock ingen deal breaker? Låter inte bra.. Vad kör du för hårdvara och atomizer? Vilka ohm/watt? 18mg nikotin är riktigt mycket och är bara lämpat för mtl runt 12w/1.8ohm. Har själv minskat till 3mg men då kör jag subohm. Undviker helst PG så mycket som möjligt eller absolut max om det inte finns något val 30/70 PG/VG. Vanligast är ju att folk inte tål PG, helt säker på att det är VG du inte tål?

är 18 mycket? började med 18 efter att ha tuggat nikotin tuggumin... visst var det starkt i början men "gick över" rätt fort...
just nu kör jag 0,5 ohm 40w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

är 18 mycket? började med 18 efter att ha tuggat nikotin tuggumin... visst var det starkt i början men "gick över" rätt fort...

wow, skulle må dåligt efter en puff av det..inte konstigt.. med 0.5ohm skulle jag rekommendera max 6mg eller ännu hellre 3. Du kan inte jämföra e-cigg med cigaretter eller tugummi. Ett par puffar på 0.5ohm/40W 6mg är som en en fjärdedels cigg eller så nikotinmässigt. 18mg..nejnej ..galet..skulle bli sjuk. Nikotin är inte att leka med är ett gift i för stora koncentrationer. 18mg är definitivt alldeles för mycket om du subohmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ja alltså, lock som att det knäpper till i öronen när jag sväljer. Det gör inte ont, som det gjorde innan med högre VG. Har skrivit lite om detta tidigare i tråden, är 99% säker på att det är VG jag inte riktigt tål. Kör med ett Aspire Premium Kit.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

wow, skulle må dåligt efter en puff av det..inte konstigt.. med 0.5ohm skulle jag rekommendera max 6mg eller ännu hellre 3. Du kan inte jämföra e-cigg med cigaretter eller tugummi. Ett par puffar på 0.5ohm/40W 6mg är som en en fjärdedels cigg eller så nikotinmässigt. 18mg..nejnej ..galet..skulle bli sjuk. Nikotin är inte att leka med är ett gift i för stora koncentrationer. 18mg är definitivt alldeles för mycket om du subohmar..

upplever det inte starkt men men.. brukar bara ta ca 3 bloss per 30-45 min

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Skrivet av Hazhax:

Ja alltså, lock som att det knäpper till i öronen när jag sväljer. Det gör inte ont, som det gjorde innan med högre VG. Har skrivit lite om detta tidigare i tråden, är 99% säker på att det är VG jag inte riktigt tål. Kör med ett Aspire Premium Kit.

Hmm, tror jag sammanblandat er två, på aspire kittet du har så fungerar 18mg ok men inte med 0.5ohm/40W..förvirrande, kör verkligen viochee med 18mg på sina låga ohm? Känns inte sannolikt, och mest förvirrad är jag..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

upplever det inte starkt men men.. brukar bara ta ca 3 bloss per 30-45 min

Wow, grattis till dig du måste ha en hals gjord av jag vet inte vad..kryptonit eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Hmm, tror jag sammanblandat er två, på aspire kittet du har så fungerar 18mg ok men inte med 0.5ohm/40W..förvirrande, kör verkligen viochee med 18mg på sina låga ohm? Känns inte sannolikt, och mest förvirrad är jag..

haha vadårå? klart jag gör, tycker inte alls det är speciellt starkt

röker ju inte bara för skojs skull, blir ju trots allt mindre bloss för att uppnå nikotinet, så prismässigt blir det ju billigare.

samma pris på 6mg som 18mg

http://www.vapertrain.com/page/hdics

Citat:

18mg/ml Nicotine This is the middle of the road in terms of nicotine.
Most vapers who were former smokers enjoy this level because it delivers the perfect amount of nicotine in each vape.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

haha vadårå? klart jag gör, tycker inte alls det är speciellt starkt

röker ju inte bara för skojs skull, blir ju trots allt mindre bloss för att uppnå nikotinet, så prismässigt blir det ju billigare.

samma pris på 6mg som 18mg

Bra men tror du är ganska unik med att köra 18mg med 0.5 ohm, bra för dig då du förmodligen klarar dig på mindre juice. Själv skulle jag aldrig klarat det trots att jag var storrökare förr.. Körde 18/12mg på mitt aspire premium kit @ 1.8 ohm/ 13W då jag slutade röka.. enorm skillnad mot tex 0.2 ohm/3mg då får man i sig samma mängd nikotin. 18mg vore otänkbart..
edit: ditt citat handlar ju om äldre enheter innan subohm, du kör ju 0.5ohm@40W sa du.. men visst fungerar det för dig så. Bara förvånad..that's all.

Permalänk
Avstängd

Här är vad de troligen kommer att få stå ut med i USA: http://www.scribd.com/doc/287324076/Leaked-FDA-Industry-Guida...
Allt kommer förändras.
Kommer något vara sig likt efter det för oss? Liknande regler eller ännu tuffare kommer EU besluta om snart..
Kommer tullen beslagta varor beställda från asien?
Dåliga tider väntar..om vi inte gör något nu..
Fryst nikotin i PG håller sig två år läste jag någonstans, kanske dags att hamstra snart..

Permalänk
Avstängd

Halvfulla, halvtomma, jättetomma?

tyvärr är sista alternativet det rätta, grattis

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Trevligt! Fungerar de här äldre rta's med subohm eller är de mtl enheter som bör köras med högre ohm och har begränsad "airflow"? Så hittar du någon skillnad från klonerna med en authentic? Sista bilden liknar den min lilla goblin mini..

Genesis är i princip så långt bort ifrån en subtank som det är möjligt att komma. Detta är en genesis atty dvs inte ett spår av bomull utan SS Mesh. Genesis är byggda enbart för smak och har tight airflow man kan köra subohm om man inte går nuts för mig ligger sweetspot mellan 1,2 ner till ca 0,6. Skillnaden i byggkvaliten är natt och dag funktion typ samma.

Jag skulle dock inte rekomendera en nybörjare att ens bry sig om en genesis då inlärningskurvan kan vara rätt brutal samt att de gamla genesis har en del egenheter tex du kan inte lägga en gammal genesis ner för då rinner all juicen ut omedelbart. Detta är en gentlemns vape som hör hemma på skrivbordet och inte i fickan

Visa signatur

Permalänk

Genesis är i princip så långt bort ifrån en subtank som det är möjligt att komma. Detta är en genesis atty dvs inte ett spår av bomull utan SS Mesh. Genesis är byggda enbart för smak och har tight airflow man kan köra subohm om man inte går nuts för mig ligger sweetspot mellan 1,2 ner till ca 0,6. Skillnaden i byggkvaliten är natt och dag funktion typ samma.

Jag skulle dock inte rekomendera en nybörjare att ens bry sig om en genesis då inlärningskurvan kan vara rätt brutal samt att de gamla genesis har en del egenheter tex du kan inte lägga en gammal genesis ner för då rinner all juicen ut omedelbart. Detta är en gentlemns vape som hör hemma på skrivbordet och inte i fickan

Har sett några wicka genesis med bomull med, men vet inte hur stor skillnad det blir på smak vs SS mesh.

Permalänk
Proffsmoddare

@TeknikHemmet:

Wickar man en genesis med bomull så missar man hela poängen med genesis och ävrn den speciella smaken

Visa signatur

Permalänk

@MuffinManxD:

Wickar man en genesis med bomull så missar man hela poängen med genesis och ävrn den speciella smaken

Har länge gått i tankarna (höhö) att köpa en genesis. Men orkar inte med att den ska läcka så fort den är på sidan.
Har dock en velocity mini påväg som jag ska testa först. Hört mycket bra om den

Permalänk

Några tips på bra smaker? Gärna "godis" smak.
(Gärna länk också!)

Permalänk

Blev en Istick 60w tc efter mycket ångest och betänkande.
Nöjd över hur smidig och lätt den är.
Tänkte lägga en beställning från fasttech(medveten om att det kan ta ett par veckor).
Finns det någon nyare tank som man kan köpa coils till och ni kan rekommendera en nybörjare?
Vill inte ha en Sub-ohm, inte såld på det än. Plus att jag fick med Melo2 tanken i istick paketet.

Vad har ni för rekommendationer?
Kört XXX Hardcore juicerna från facebook hittills, MILF och RU4REAL.
Bägge på 10-11w i Nautilus mini, Ru4 gillar jag men Milf var alldeles för sliskig för min smak(gillar inte sötsaker och desserter och liknande).
Har beställt den nya Minty Backo(menthol cigg) och Capone.
Gillar vanilj och den ska tydligen vara minst "sliskig".