Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Vad landade din coil på? Personligen gillar jag mina kayfuns på 1-1.2 ohm. Har testat allt mellan 0.4 till 1.8 och 1-1.2 är perfekt för mig. Man får testa sig fram o se vad man gillar. 0.4 är absolut inget jag rekommenderar då det smakade bränt som fan.

Den ligger på 0.8ohm vilket verkar vara rätt lagom, varm och fin ånga och bra smak.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Är ni förtjusta i era Kayfuns? Jag går fortfarande i kvalet, svårt val asså, Rose V2, Kayfun eller en Squape, gillar squapen då den ser lättbyggd ut.

Permalänk
Medlem

har inte så mycket att jämföra med på RBA sidan.. har iofs en lemo och en dripper på väg hem... så kan väl jämföra efter det.. men just nu så är jag absolut nöjd med den

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gustenrocks:

Är ni förtjusta i era Kayfuns? Jag går fortfarande i kvalet, svårt val asså, Rose V2, Kayfun eller en Squape, gillar squapen då den ser lättbyggd ut.

Tbh Kayfun är bra inget snack om saken men det finnsmånga RTA nu som ger mycket bättre vape iallafall i mitt tycke. Jag personligen kan inte leva utan mina Rose v2 för mig ger dom den perfekta vapen. Men det finns flera andra som ger bättre vape med dock handlar ju allt om personliga preferenser. Ska du köpa din första RTA Så ta en kayfun den är ett säkert kort och du kommer inte bli besviken, den ger bra vape och är enkel att bygga.

Skulle jag välja en top 5 lista så skulle den se ut såhär.

#1 Rose V2
#2 Kraken (Genesis tank inte något man ska ge sig på som första tank då genesis kan vara otroligt krångliga att få till)
#3 Orchid
#4 Squape Reloaded
#5 Kayfun 3.1

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15142705']Tbh Kayfun är bra inget snack om saken men det finnsmånga RTA nu som ger mycket bättre vape iallafall i mitt tycke. Jag personligen kan inte leva utan mina Rose v2 för mig ger dom den perfekta vapen. Men det finns flera andra som ger bättre vape med dock handlar ju allt om personliga preferenser. Ska du köpa din första RTA Så ta en kayfun den är ett säkert kort och du kommer inte bli besviken, den ger bra vape och är enkel att bygga.

Skulle jag välja en top 5 lista så skulle den se ut såhär.

#1 Rose V2
#2 Kraken (Genesis tank inte något man ska ge sig på som första tank då genesis kan vara otroligt krångliga att få till)
#3 Orchid
#4 Squape Reloaded
#5 Kayfun 3.1

Har en Rose V2 påväg som jag nog kommer få nästa vecka. Den landade i Sverige (Stockholm) i fredags.
För ni som tycker att Fasttech tracking shipping suger, så har jag hittat en hemsida där man ser bättre var paketet som är påväg är någonstans.
http://www.quantiumaspac.com/qtracker/track.aspx
Jag tror detta är Fasttechs fraktföretag, de ger mycket bättre info än Fasttechs singapore post som de länkar till när man ska kolla, där det står typ Shipped overseas och Arrived overseas osv, här kan man se mer info var paketet faktiskt är.

Permalänk

La iväg en beställning på Fasttech. Vill prova något annat än Aspire Nautilus. Visst är den bra, men är mer sugen på att prova göra egna coils för skojs skull. Har en Expromizer v1.2 liggandes, men har inte fått tummen ur att beställa en mod ännu. Har läst och läst men får se vilken box-mod jag köper.

Beställde Kuro Koiler Wire Coiling Tool och Eleaf Lemo + pincett och ohm-mätare.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

La iväg en beställning på Fasttech. Vill prova något annat än Aspire Nautilus. Visst är den bra, men är mer sugen på att prova göra egna coils för skojs skull. Har en Expromizer v1.2 liggandes, men har inte fått tummen ur att beställa en mod ännu. Har läst och läst men får se vilken box-mod jag köper.

Beställde Kuro Koiler Wire Coiling Tool och Eleaf Lemo + pincett och ohm-mätare.

Låter bra. Jag var också tvungen att beställa Kuro coil wire. Jag har föressten en Sigelei 100W Plus påväg. Förhoppningsvis får jag den imorgon eller på tisdag. Jag har hört mycket gott om den.

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Låter bra. Jag var också tvungen att beställa Kuro coil wire. Jag har föressten en Sigelei 100W Plus påväg. Förhoppningsvis får jag den imorgon eller på tisdag. Jag har hört mycket gott om den.

Nice, den verkar bra. Har kollat in nya Eleaf iStick 50w som ännu inte har släppts så jag får avvakta lite på recensioner, annars så har jag kollat in en Cloupor DNA-30.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Nice, den verkar bra. Har kollat in nya Eleaf iStick 50w som ännu inte har släppts så jag får avvakta lite på recensioner, annars så har jag kollat in en Cloupor DNA-30.

Jag har själv en Cloupor DNA-30. Den fungerar utmärkt, men som sagt, bara 30W. Behöver du inte mer än 30W så är den väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Hur lång ar den ungefärliga leveranstiden från fasttech ?

En annan fråga ang E-Juice. Kör mest på Hangsen 70/30 från electrocigarette. Men den tar slut så fort. Körde ett tag på E-Juice International 50/50 och den höll bra mycket längre. Finns det bättre och sämre juicer ? Eller är det pg/vg ration som spelar roll ?

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

En annan fråga ang E-Juice. Kör mest på Hangsen 70/30 från electrocigarette. Men den tar slut så fort. Körde ett tag på E-Juice International 50/50 och den höll bra mycket längre. Finns det bättre och sämre juicer ? Eller är det pg/vg ration som spelar roll ?

VG utvecklar mer ånga, PG mer smak.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

VG utvecklar mer ånga, PG mer smak.

Jo det är jag medveten om. Men det känns som ju mer PG desto mer vätska går åt per "puff".

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Vapemail! Väntar fortfarande på ett paket från eciggs som jag beställde före detta.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Jo det är jag medveten om. Men det känns som ju mer PG desto mer vätska går åt per "puff".

Ju mer VG, destor mer vätska går åt. Vilket var problemet med 70/30 juicen. Eller var det 70% PG? I så fall är det lite konstigt...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av lite_:

Från att produkten skäppas så tar det ungefär 12-25 dagar till din dörr. (Eller, jag får hämta ut det via ett AVI) Det snabbaste jag har fått något från Fasttech är 8 dagar och längst 27 dagar. Det är ganska olika.

Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Väntar fortfarande på ett paket från eciggs som jag beställde före detta.

http://i.imgur.com/lVzoa2g.jpg

Mmm Zeus... O Hawk sauce med! Köpte extrakt från Mtbakervapor med Hawk Sauce o blandade med 100% VG så nu ligger den på 80/20. (E juice extraten är PG baserad) Var beställde du din juice, direkt från deras hemsida?

Även jag fick Vapemail! Bästa vapemail jag har fått på VÄLDIGT LÄNGE! Sigelei 100W Plus, Rose V2 och Dark Horse (och lite extratankar osv)

Permalänk
Proffsmoddare

Årets fjärde vapemail Lite mums från Vapingking Nu ska bara Kayfun 4an landa med

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Mmm Zeus... O Hawk sauce med! Köpte extrakt från Mtbakervapor med Hawk Sauce o blandade med 100% VG så nu ligger den på 80/20. (E juice extraten är PG baserad) Var beställde du din juice, direkt från deras hemsida?

Allt på bilden är beställt ifrån vaporstore Tyvärr är allt 50/50 PG/VG jag skulle gärna testa lite annat, Men har en Athene på 65/35 VG/PG på väg ifrån Eciggs, förhoppningsvis är den god också

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

har enorma problem med mina försök till kayfunen för stunden.. allt smakar _enbart_ enormt mycket bomull... experimenteringen fortgår dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

http://i.imgur.com/lVzoa2g.jpg

Skrivet av nidas:

har enorma problem med mina försök till kayfunen för stunden.. allt smakar _enbart_ enormt mycket bomull... experimenteringen fortgår dock.

Använder du ekologisk bomull? Gör du inte det rekomenderar jag starkt att du gör det, när jag lärde mig bygga Kayfuns gjorde jag såhär:
http://www.e-cigarette-forum.com/forum/tutorials/503153-kayfu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

http://support.fasttech.com/faq/?section=Shipping
Beror lite på vad du beställer, om det finns i lager och vilket fraktbolag du väljer, jag har haft oturen att få min post skickad med båt på grund av två vtc4 batterier, det tog 149 dagar från beställning till avi i brevlådan.
Sist jag beställde 5 november delade jag upp beställningen, första paketet utan konstigheter tog lite över en månad, andra paketet med e-juice och batterier väntar jag fortfarande på.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

http://support.fasttech.com/faq/?section=Shipping
Beror lite på vad du beställer, om det finns i lager och vilket fraktbolag du väljer, jag har haft oturen att få min post skickad med båt på grund av två vtc4 batterier, det tog 149 dagar från beställning till avi i brevlådan.
Sist jag beställde 5 november delade jag upp beställningen, första paketet utan konstigheter tog lite över en månad, andra paketet med e-juice och batterier väntar jag fortfarande på.

Hur lång tid skulle det ta för de att skicka en en mod? typ en istick?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Hur lång tid skulle det ta för de att skicka en en mod? typ en istick?

Min förra beställning så väntade jag från 2014-12-01 till 2015-01-07.

Grejerna kommer fram, det kanske tar lite tid men man får dem till slut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Min förra beställning så väntade jag från 2014-12-01 till 2015-01-07.

Grejerna kommer fram, det kanske tar lite tid men man får dem till slut

Ah, så man får räkna med minst en månad typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Ah, så man får räkna med minst en månad typ.

Nja, kollar man deras hemsida så står det väl ca 7-20 dagar har jag för mig?

Mitt tog lite längre tid då det var jul och grejer, dem skickade det den 19e december så frakten tog sin tid med alla lediga dagar som var mellan jul och nyår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nja, kollar man deras hemsida så står det väl ca 7-20 dagar har jag för mig?

Mitt tog lite längre tid då det var jul och grejer, dem skickade det den 19e december så frakten tog sin tid med alla lediga dagar som var mellan jul och nyår.

Ok ok ska kanske lägga en beställning. Ypperligt fina priser på en del grejer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Ok ok ska kanske lägga en beställning. Ypperligt fina priser på en del grejer.

Titta även när du beställer grejerna vad det står. T.ex denna. "Ships next day"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Titta även när du beställer grejerna vad det står. T.ex denna. "Ships next day"
http://1.ii.gl/ETABUS8.png

Många tack för alla tips!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tydligen har mitt paket från Eciggs legat hos mitt postombud sedan i måndags men har ännu inte fått någon AVI från posten...

Men jag har i alla fall fått kollinr från eciggs så blir att hämta ut det imorgon

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tydligen har mitt paket från Eciggs legat hos mitt postombud sedan i måndags men har ännu inte fått någon AVI från posten...

Men jag har i alla fall fått kollinr från eciggs så blir att hämta ut det imorgon

Posten har varit dåliga med det. Samma var det för tjejen när hon skulle hämta ut min julklapp, paketet hade kommit dit strax före jul, men fick inget AVI. Men hon fick hem en påminnelse strax efter nyår.
Exakt så hände det för mig med mitt paket, de hade inte registrerat att paketet hade kommit fram hos ombudet så jag fick ingen AVI. Men jag visste att det var ett paket från Netonnet så jag gick dit och bad de leta och det visade sig att det paketet hade tydligen varit där i en vecka.

Edit: La en förhandsbeställning på en Eleaf iStick 50w, hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Vapemail! Då har jag äntligen hämtat ut sista paketet. Men jag lyckas fan inte få upp "Scorpion blood" flaskan...

Visa signatur