Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Conglo:

Ahhh.... Har ju precis köpt de.. De höll inte särskilt länge den här gången. De första 2 utbytesförbrännarna fungerade riktigt bra, men dessa förstörde det rätt mycket. Antar att det kommer ta ett tag med att få hem beställningar nu med tanke på alla röda dagar.

Mitt råd är att kasta protank 3 och skaffa antingen Nautilus, Nautilus mini eller Atlantis för om du tycker att Protank3 är bra så kommer du skjutas i raket direkt till vape nirvana med någon av dom 3.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15107720']Mitt råd är att kasta protank 3 och skaffa antingen Nautilus, Nautilus mini eller Atlantis för om du tycker att Protank3 är bra så kommer du skjutas i raket direkt till vape nirvana med någon av dom 3.

Ligger lite lågt med att lägga allt för mycket pengar på elcigg då jag behöver pengar till annat, tack ändå för förslaget, har hört ganska bra saker om Nautilus, men ska försöka beställa några extra förbrännare för 20 spänn.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15107720']Mitt råd är att kasta protank 3 och skaffa antingen Nautilus, Nautilus mini eller Atlantis för om du tycker att Protank3 är bra så kommer du skjutas i raket direkt till vape nirvana med någon av dom 3.

Jag har börjat bli besviken på mina Nautilus, Atlantis ger fortfarande bra resultat men jag får ingen smak med mina Nautilus längre, inte på MBV och inte på vaping king's monkey jizz. Vet inte vad som hände, bytt coils och allt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gustenrocks:

Jag har börjat bli besviken på mina Nautilus, Atlantis ger fortfarande bra resultat men jag får ingen smak med mina Nautilus längre, inte på MBV och inte på vaping king's monkey jizz. Vet inte vad som hände, bytt coils och allt.

Saken är att man måste se sakerna ur rätt perspektiv tänk på att vad man upplever som bra smak eskalerar rätt kraftigt allt eftersom man få bättre saker. En Nautilus eller atlantis som inte är helt 100 är fortfarande ljusår framför en protank 3 Jag själv tex tycker att allting är trams om man jämför det med mina Rose V2 som är de enda tanks som jag använder men jag kommer ihåg när jag gick ifrån en Iclear 30 till Nautilus den upplevelsen var helt fantastisk. Sen har vi ju det faktum med att coils är massproducerade och man kan ha otur och få dåliga min värsta upplevelse var när jag köpte ett 5pack coils till nautilus och 4 av dom var helt värdelösa. Det verkar dock ha blivit betydligt bättre nu med de nya BVC coilsen till nautilus.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ägde en protank 2, sämsta tanken jag köpt, tom eGo CE8 var bättre än den och det var den jag bytade upp mig från.... sitter nu med eleaf bcc mini tanks med deras coil brännare och är förbannat nöjd, bränner bra och ger otroligt bra smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15107878']Saken är att man måste se sakerna ur rätt perspektiv tänk på att vad man upplever som bra smak eskalerar rätt kraftigt allt eftersom man få bättre saker. En Nautilus eller atlantis som inte är helt 100 är fortfarande ljusår framför en protank 3 Jag själv tex tycker att allting är trams om man jämför det med mina Rose V2 som är de enda tanks som jag använder men jag kommer ihåg när jag gick ifrån en Iclear 30 till Nautilus den upplevelsen var helt fantastisk. Sen har vi ju det faktum med att coils är massproducerade och man kan ha otur och få dåliga min värsta upplevelse var när jag köpte ett 5pack coils till nautilus och 4 av dom var helt värdelösa. Det verkar dock ha blivit betydligt bättre nu med de nya BVC coilsen till nautilus.

Har tittat lite på diverse tanks, är det Rose V2 du rekommenderar alltså? Jag tänkte mig en Kayfun Lite Plus, finns mycket custom grejer och verkar förhållandevis lättbyggd.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gustenrocks:

Har tittat lite på diverse tanks, är det Rose V2 du rekommenderar alltså? Jag tänkte mig en Kayfun Lite Plus, finns mycket custom grejer och verkar förhållandevis lättbyggd.

Jag har mängder av tankar Kayfun, Taifun, Orchid, Kraken, sat 22 erlkönigin, squape reloaded mfl mfl och Rose slår dom alla. Jag skulle rekomendera rose v2 100% av fallen. Värt att veta är dock att den är lite pilligare att bygga än kayfun men för mig finns det inget som kan mäta sig med smaken man får ur en Rose. Så är du villig att jobba lite mer så kommer rose belöna dig kungligt. Missförstå mig inte Kayfun är kanonbra, mycket bra smak och enkel att bygga men är man villig att lägga lite mer job så mmmmmm Rose

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15108719']Jag har mängder av tankar Kayfun, Taifun, Orchid, Kraken, sat 22 erlkönigin, squape reloaded mfl mfl och Rose slår dom alla. Jag skulle rekomendera rose v2 100% av fallen. Värt att veta är dock att den är lite pilligare att bygga än kayfun men för mig finns det inget som kan mäta sig med smaken man får ur en Rose. Så är du villig att jobba lite mer så kommer rose belöna dig kungligt. Missförstå mig inte Kayfun är kanonbra, mycket bra smak och enkel att bygga men är man villig att lägga lite mer job så mmmmmm Rose

Av ren nyfikenhet då, vilken typ av build kör du?

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Gick det inte att använda aspires BVCs i protank 3 eller kommer jag ihåg fel?

Nej, det går inte att använda Aspires BVC coils i Protank 3/Mini. Det går att använda de flesta protank coilsen på de flesta protanksen dock.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15108719']Jag har mängder av tankar Kayfun, Taifun, Orchid, Kraken, sat 22 erlkönigin, squape reloaded mfl mfl och Rose slår dom alla. Jag skulle rekomendera rose v2 100% av fallen. Värt att veta är dock att den är lite pilligare att bygga än kayfun men för mig finns det inget som kan mäta sig med smaken man får ur en Rose. Så är du villig att jobba lite mer så kommer rose belöna dig kungligt. Missförstå mig inte Kayfun är kanonbra, mycket bra smak och enkel att bygga men är man villig att lägga lite mer job så mmmmmm Rose

Har en Rose V2 påväg tillsammans med en Sigelei 100w plus och lite annat kul. Hur ofta rewickar du din Rose V2?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Har en Rose V2 påväg tillsammans med en Sigelei 100w plus och lite annat kul. Hur ofta rewickar du din Rose V2?

Normalt brukar jag köra ca 1 vecka mellan rewick sen 1 gång i månaden för total rebuild. Beror dock lite på vilken juice som nman har använt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fått hem koffeinpulver som jag blandade i vätskan. Är besviken..

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Har fått hem koffeinpulver som jag blandade i vätskan. Är besviken..

Semirelaterat, Demon Energy från MBV smakar banne mig energidryck.

Dock verkar jag ha begått ett misstag. Tydligen "breath'at" mina MBV alldeles för mycket för smakerna är rejält mutade. Dock vet jag inte vad som hände men 50/50 med 12mg slår stenhårt, kan knappt vape'a det. Vet inte om det är därför men tycker att mina MBV är rejält sträva utan någon direkt smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Semirelaterat, Demon Energy från MBV smakar banne mig energidryck.

Dock verkar jag ha begått ett misstag. Tydligen "breath'at" mina MBV alldeles för mycket för smakerna är rejält mutade. Dock vet jag inte vad som hände men 50/50 med 12mg slår stenhårt, kan knappt vape'a det. Vet inte om det är därför men tycker att mina MBV är rejält sträva utan någon direkt smak.

Hur länge har du "breath'at" dem då? (så man inte begår samma fel själv) Du menar Steepa va? eller har jag hajat fel?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Hur länge har du "breath'at" dem då? (så man inte begår samma fel själv) Du menar Steepa va? eller har jag hajat fel?

Steepa=Ställa ejuicen i ett mörkt skåp
Breatha=Lufta vätskan (max 12 timmar) många göra misstaget att breatha förlänge.
Streathing=Båda (typ)

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Skrivet av jkrx:

Breatha=Lufta vätskan (max 12 timmar) många göra misstaget att breatha förlänge.
Streathing=Båda (typ)

"Breath'at" i typ en vecka, så jag är väl ett klart exempel på att blanda ihop det där och köra för länge. Får se om de smakar bättre i min RDA (Veritas) senare men kanske bara slarvat bort 500kr. Har iaf en order från Yaeliq på G så får hoppas man lär sig av sina misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

"Breath'at" i typ en vecka, så jag är väl ett klart exempel på att blanda ihop det där och köra för länge. Får se om de smakar bättre i min RDA (Veritas) senare men kanske bara slarvat bort 500kr. Har iaf en order från Yaeliq på G så får hoppas man lär sig av sina misstag.

En vecka är på tok för länge.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

aaah jag har kört 2 dagar med locket av i ett mörkt skåp och skakat flaskorna med jämna mellanrum. Kanske får avbryta då så man inte får dålig smak

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Streathing=Båda (typ)

Streathing= Steepa juicen i ett mörkt skåp med bara korken av och inte själva ''dropparen''

Permalänk
Medlem

jag har stora korkar på min 2.5 dl flarra Hur spär man ut så man får mindre nikotin? Kan knappt använda 12 mg efter jag bytt till atlantis

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

jag har stora korkar på min 2.5 dl flarra Hur spär man ut så man får mindre nikotin? Kan knappt använda 12 mg efter jag bytt till atlantis

Du får spä ut med lite rent VG, tror det finns på apoteket, sök på glycerin.

Permalänk
Medlem

Hittar bara massa hudkrämer haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Streathing= Steepa juicen i ett mörkt skåp med bara korken av och inte själva ''dropparen''

Det är väl mer aktivt än så har jag för mig. Dvs man ska skaka om emellanåt osv.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ludde:

Du får spä ut med lite rent VG, tror det finns på apoteket, sök på glycerin.

Dock blir det lite mindre smak av det, men klart, det funkar!

Permalänk
Medlem

lär bli å lägga en beställning på 0 mg från Frankrike så fort de öppnar efter helgerna å blanda med. Måste hitta stora flarror så jag kan lägga ihop allt i.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Efter ett längre uppehåll med eciggen så fick jag för mig att bygga en coil (min första ever till på råga) till min kayfun som legat orörd och i princip ouppackad sen jag fick den för typ 6 månader sen eller mer.. coilen funkar iaf, blev enligt min vaporshark drygt 2.5ohm (nu har den en stund senare fått för sig 1,2ohm istället)

men den gör sitt jobb.. trevlig upplevelse hur som haver, men coilbyggandet är nog inget jag drömmer våta drömmar om dock

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av nidas:

Efter ett längre uppehåll med eciggen så fick jag för mig att bygga en coil (min första ever till på råga) till min kayfun som legat orörd och i princip ouppackad sen jag fick den för typ 6 månader sen eller mer.. coilen funkar iaf, blev enligt min vaporshark drygt 2.5ohm (nu har den en stund senare fått för sig 1,2ohm istället)

men den gör sitt jobb.. trevlig upplevelse hur som haver, men coilbyggandet är nog inget jag drömmer våta drömmar om dock

2.5 ohm till 1.2 ohm? Något står inte rätt till, mitt tips till dig är att kolla upp lite guider på hur man bygger coils så du får ut det mesta ur din Kayfun! Även om du inte är så haj på coil byggen så är det bättre att du vejpar säkert och får ut god prestanda ur din Kayfun Nu har du ju dock en regulerad mod så du har högre säkerhet än med en mekanisk. Lycka till

Permalänk
Medlem

coilen funkar bra, testbränd och skit innan ihopbyggd så den glödde jämnt och fint.. helt blåbär är jag inte.. tror det mer är ett fall av lynnigt dna30 chip.. har hänt förr med vanliga clearocoils med

edit: enda egentliga problemet var att skiten läckte som ett såll.. har ingen flaska som går att använda med fillerporten så var lite labbande med vända skiten upp och ner och stänga för att få det att hålla ordentligt.. gick nog en 5cl vätska på att få till det där

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Proffsmoddare

Årets första vapemail lite 18gauge Kanthal och vad kan man säga det är som att försöka linda en coil med en spik la en bit 26gauge över för att få lite perspektiv på hur brutalt fet den faktiskt är.
Efter lite meckande fick jag till en Coil i min 28,5mm Zentih v2. Det blev 8wraps på en 3,5mm borr coilen landade på 0,1ohm. Den ger en helt galen mängd ånga men det är fortfarande en väldigt sval vape så man kan ta massiva hits utan problem

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15125242']Årets första vapemail lite 18gauge Kanthal och vad kan man säga det är som att försöka linda en coil med en spik la en bit 26gauge över för att få lite perspektiv på hur brutalt fet den faktiskt är.
Efter lite meckande fick jag till en Coil i min 28,5mm Zentih v2. Det blev 8wraps på en 3,5mm borr coilen landade på 0,1ohm. Den ger en helt galen mängd ånga men det är fortfarande en väldigt sval vape så man kan ta massiva hits utan problem

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/y3qBOA.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/wykgwT.jpg

18 gauge? Whaaat?! Måste inte vara helt lätt att göra coils på, men du lyckades ju riktigt bra! Var fick du tag på så låga gauges?