Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Köpa en ny dator

Hejsan allihopa!

Jag behöver hjälp med att köpa en ny dator, kan inte så mycket om datorer, mest insatt i att spela spel. Så jag behöver alltså hjälp med att ha dom bästa delarna till en "gaming" dator.

Jag vill att dator ska kosta mellan 6000-8000kr, vill bara ha hårdvaror, alltså inte en skärm, mus, tangentbord etc. Jag vill att delarna ska finnas i lager på komplett.se så att jag kan beställa datorn ikv.

Tack i förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Skall OS ingå?

Permalänk
Medlem

Nej, OS ska inte ingå, kanske borde ha sagt det, vill även inte ha med en cd-läsare eller en ssd-hårddisk

Permalänk
Hjälpsam

Blev smått irrad på att försöka få ihop en korg på Komplett, sry

Hade en korg från INET uppe , lite dyr men lägger upp den ändå så har du nått att gå efter http://www.inet.se/kundvagn/visa/3657868/2013-07-29

Permalänk
Medlem

Jaha okej, men ingen fara! Tusen tack för att du orkade fixa detta åt mig!

Permalänk
Hjälpsam

Man kan ju ta ett billigare chassi, mycket en smaksak

Valde ett moderkort som både klarar klockning o SLI, men är man inte intresserad av något av det går det att komma billigare undan

Samma med PSUn, valde en som orkar 2xGTX760 i SLI, men behövs inte det kan man ju gå ner till runt 500W

Permalänk
Medlem

Jaha, men jag skulle gärna ta billigare av allt eftersom jag kommer inte klocka något av mina hårdvaror, orkar du fixa en billigare kundvagn?

Permalänk
Hjälpsam

Lite bantat. . . .OBS att moderkortet här är mATX så tog även ett mATX chassi.

Ej klockbar CPU o något svagare PSU. . .Dock samma grafikkort.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3659384/2013-07-29

Går även att göra nått mellanting . . .. många varianter kan det bli

Permalänk
Medlem

Nu blev det mycket bättre, har beställt den nu och allt, tusen tack!!

Permalänk
Medlem

Såg att du hade lagt till Cooler Master Hyper 212 EVO, vilket är väl en processorkylare, men med processorn som du beställde följer det väl med en processorkylare?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jiffbo:

Såg att du hade lagt till Cooler Master Hyper 212 EVO, vilket är väl en processorkylare, men med processorn som du beställde följer det väl med en processorkylare?

Japp det följer med en, så vill du spara lite så duger den. . . .men 212 EVO är tystare o kyler bättre