Vinn nätagg från Seasonic

HX650 v2 annoying fan curve

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hello and sorry for a very late reply! I went abroad travelling for almost a year and I have totally forgotten about this until now when I found the power supplies in my old storage room. I am actually planning on trying to replace the fan on one of them and use it in a HTPC I am building for my brother's birthday. However I stumbled across this thread and if you still want to have a look at them you are very welcome to do so if you help me with the return shipping.

@Greybeard

Citerar mig själv här nu, men skulle @Corsair Johan vilja kolla på detta?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kalium:

Citerar mig själv här nu, men skulle @Corsair Johan vilja kolla på detta?

Hej Kalium,

Nu har jag inte riktigt varit med här i tråden, har läst igenom lite men inte riktigt förstått allt. Kan du summera allt som hänt och berätta vad du behöver hjälp med?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Kalium,

Nu har jag inte riktigt varit med här i tråden, har läst igenom lite men inte riktigt förstått allt. Kan du summera allt som hänt och berätta vad du behöver hjälp med?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Okej. Det började för ganska längesedan med att jag hade coilwhine i mitt gamla HX620. Jag kontaktade Greybeard och han skickade mig ett HX650v2. Dock så var fläktkontrollern knasig på den, alltså att fläkten spann upp och ner i i varv med jämna mellanrum trots en låg och jämn belastning. Du kan se det här https://www.youtube.com/watch?v=4kgxaGzxuWI
Jag fick sedan ett nytt HX650v2 som hade exakt samma problem. Kontaktade Greybeard igen och sa att det verkar vara fel på samtliga HX650v2 så då fick jag ett AX760 istället som jag använder än idag.

Kommer sedan inte ihåg exakt hur det var men det dröjde ett tag i alla fall och jag frågade Greybeard om han ville ha tillbaka dom två HX650v2 som jag hade. Fick inget svar så det dröjde ett tag till och sedan hittade jag den här tråden som jag började skriva lite i. Greybeard sa att han gärna ville kika på nätaggen men jag for utomlands en längre tid precis då och glömde bort det.

Nu tänkte jag ju dock försöka använda ett av dom till en HTPC åt brorsan men det är ju inte så kul om fläkten varvar upp och ner som du kan se i videon, speciellt i en HTPC som måste vara tyst.

Alltså, vill ni ha tillbaka två stycken defekta HX650v2 och jag kan få ett annat nätagg i utbyte som är tyst och har en fungerande fläktkontroller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kalium:

Okej. Det började för ganska längesedan med att jag hade coilwhine i mitt gamla HX620. Jag kontaktade Greybeard och han skickade mig ett HX650v2. Dock så var fläktkontrollern knasig på den, alltså att fläkten spann upp och ner i i varv med jämna mellanrum trots en låg och jämn belastning. Du kan se det här https://www.youtube.com/watch?v=4kgxaGzxuWI
Jag fick sedan ett nytt HX650v2 som hade exakt samma problem. Kontaktade Greybeard igen och sa att det verkar vara fel på samtliga HX650v2 så då fick jag ett AX760 istället som jag använder än idag.

Kommer sedan inte ihåg exakt hur det var men det dröjde ett tag i alla fall och jag frågade Greybeard om han ville ha tillbaka dom två HX650v2 som jag hade. Fick inget svar så det dröjde ett tag till och sedan hittade jag den här tråden som jag började skriva lite i. Greybeard sa att han gärna ville kika på nätaggen men jag for utomlands en längre tid precis då och glömde bort det.

Nu tänkte jag ju dock försöka använda ett av dom till en HTPC åt brorsan men det är ju inte så kul om fläkten varvar upp och ner som du kan se i videon, speciellt i en HTPC som måste vara tyst.

Alltså, vill ni ha tillbaka två stycken defekta HX650v2 och jag kan få ett annat nätagg i utbyte som är tyst och har en fungerande fläktkontroller?

Okej tack då är jag med, jag ska kolla upp lite med Greybeard och se hur vi ska göra. Återkommer senare i veckan.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Okej tack då är jag med, jag ska kolla upp lite med Greybeard och se hur vi ska göra. Återkommer senare i veckan.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Alright. Jag åker dock utomlands (igen...) på måndag nästa vecka men kommer hem andra veckan i juli.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nå, har du hunnit kolla med Greybeard?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kalium:

Nå, har du hunnit kolla med Greybeard?

Hej Kalium,

Nej tyvärr, jag har varit pappaledig och nu är greybeard som bor i USA på semester, ska kontakta han så fort han är tillbaka.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej Kalium,

Nej tyvärr, jag har varit pappaledig och nu är greybeard som bor i USA på semester, ska kontakta han så fort han är tillbaka.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Antar att gråskägg är tillbaka från sin semester nu?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kalium:

Antar att gråskägg är tillbaka från sin semester nu?

Denna tråd har hamnat helt i skymundan, får verkligen ursäkta. Jag ska hjälpa dig att byta ut dina nätaggregat.

Skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ticketnr så hjälper jag dig med resten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan