Köp hos webhallen. Vägrar byta ut mina hörlurar.

Permalänk
Skrivet av MarkoV:

Du skrev;

Varför kan inte detta appliceras på mobiltelefoner? Du säger att man får skylla sig själv om man tappar mobilen men inte om man tappar hörluren? Makes no sence, båda uppfyller ju kravet på det jag har citerat dig på. Går företagen ut och säger att hörlurarna ska tålas att tappas? Varför ska detta vara accepterat på hörlurar och inte mobiltelefoner? Det är ju ditt fel om de tappas och ingen annans.
Sen när är det vanligt användande att tappa hörlurarna ett par gånger?

Du kanske borde kolla vem som citerar dig innan du börjar med påhopp..

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Jag har också haft problem flera gånger med dem. Det värsta var när jag inte fick min samsung skärm att gå i 120 hz. Fick inte den fixad för att jag inte hade kartongen kvar. Som tur var hade de annonserat ut en egenskap som inte de europeiska versionerna av skärmen hade utan bara de amerikanska. Då fick jag byta. Tror jag tom fick pengarna tillbaka :). Köpte den på något annat ställe och då fungerade den perfekt.

Ibland köper jag småsaker där som inte är värda några pengar för det är relativt nära för mig till butiken men allt annat inhandlas på seriösa ställen.

Det var inte en singel dvi kabel som du bytte i nästa paket du fick eller en skärm man måste adda 120 hz resolution själv på då? Min Asus 144hz skärm måste jag adda såväl 120hz som 144hz manuellt i upplösningslistan innan det funkar. Min samsung var med automagisk på det viset..

Varför ville du byta skärmen istället för att bara skicka tillbaka den om den nu inte funkade i 120hz?! Låter svinbra om du däremot fick en skärm + pengar å sen köpte en ny. Nu har du väl isåfall en härlig fika-bricka, som alla 60hz skärmar är i min bok!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Får ursäkta mig med att det är sent så inte orkat läsa igenom hela tråden.
När mina Siberia v2 själv förstördes efter nått år så kontaktade jag först Inet.se, dom gav 1år men hade för mig att det uppgraderats på senare tid till 2år men Inet kunde inte göra något, dock så gav dom tips om att SteelSeries själva har 3år på sina produkter så kontakta dom direkt istället.

Efter att ha gjort en ticket på deras sida, fått adress etc och övervägde att inte skicka det, var tvungen att betala frakten dit. (ca:180kr)
Dock fast besluten på att dom skulle fatta att det var inget jag orsakat. (det kom inget ljud från ena sidan)
Mitt headset hade inga yttre skador så f it, det är ju billigare än ett nytt headset.

3dagar innan paketet var framme, 2dagar för dom att testa headsetet och klargöra att det var fel på headsetet, tisdagen den kommande veckan så hämtade jag ut ett nytt headset från posten
Fel färg... men va fan ^_^

Så skippa tomtarna på Webhallen, ta kontakt med tillverkaren istället det är ingen ide att bråka med dom.

Permalänk

UPPRÄTTELSE!!! Äntligen! Det tog bara nästan tre veckor

--------------------------------------------------

Hej Martin,

Det ser ut som att dina hörlurar kommer att gå igenom, så jag lägger en ersättningsorder åt dig på att par Sirus 51.
En returfraktsedel är även på väg så att du kan returnera dina defekta kostnadsfritt.

Jag beklagar även den onödigt struliga hanteringen på detta ärende.
Såhär i efterhand borde vi definitivt ha hört av oss till leverantören för ett utlåtande innan de returnerades till dig.

Jag kommer att prata med min personal och se till så att vi kan förbättra rutinerna för denna typ av problem.

Trevlig helg.
--
Med vänlig hälsning / Best regards

Ludvig W
Service manager

Webhallen Sverige AB

Visa signatur

MB: MSI B650M Gaming Plus WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU-Kylare: DeepCool AK500 Digital | Nätagg: MSI MPG A850G PCIE5 850W | Minne: Corsair 32GB (2K) DDR5 7200MHz RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Avstängd

Tycker plasten ser rätt rejäl ut, måste ha varit skruttig plast om de bara gick av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YspiloN^:

UPPRÄTTELSE!!! Äntligen! Det tog bara nästan tre veckor

--------------------------------------------------

Hej Martin,

Det ser ut som att dina hörlurar kommer att gå igenom, så jag lägger en ersättningsorder åt dig på att par Sirus 51.
En returfraktsedel är även på väg så att du kan returnera dina defekta kostnadsfritt.

Jag beklagar även den onödigt struliga hanteringen på detta ärende.
Såhär i efterhand borde vi definitivt ha hört av oss till leverantören för ett utlåtande innan de returnerades till dig.

Jag kommer att prata med min personal och se till så att vi kan förbättra rutinerna för denna typ av problem.

Trevlig helg.
--
Med vänlig hälsning / Best regards

Ludvig W
Service manager

Webhallen Sverige AB

Jag har inte följt tråden, har de kollat med leverantören? Brukar liknande saker hända ibland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Det märks att Webbhallen har kopplingar till Pixmania.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.idg.se/2.1085/1.503749/komplett-koper-upp-webhalle...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Webhallen är ett gäng pajasar, det tar 2-3 dagar att ens skicka en vara som deras hemsida påstår finns i lager. När dem tillslut lyckas skicka varan så kan dem inte skicka vara i ett paket, utan dem tar och skickar varan i ett brev som inte går att spåra och som inte tar ett dygn att skicka som med paket.

Deras urusla telefon "support" lovade och bedyrade att varan skulle skickas "direkt" ifrån deras lager, om nu deras lager inte ligger i Eritrea och sköts av enarmade pirater så förstår jag verkligen inte hur det kan ta flera dagar att packa och skicka ett packet.

Jag kommer aldrig mer någonsin beställa något där ifrån, komplett gjorde nog en miss när dem köpte upp detta totalt värdelösa företag.

0/5

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |