Permalänk
Medlem

Xsplit fel

Tjena! Idag när jag skulle logga in på xsplit för att livestreama så kom det upp en text där det stog "Your channel is not available, or access code protected". Jag kan logga in på twitch.tv men inte xsplit så jag undrar vad felet är och vad man kan göra åt saken.

Permalänk
Medlem

Lite off topic. Men använd OBS istället.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckonzz:

"Your channel is not available, or access code protected".

du kan behöva ändra lite i din channel inställningar, ochskriva in en kod som du får fram på twitch finns guider på xsplit.com hur du gör väldigt simpelt var själv tvungen att göra det. kan tyvärr inte länka direkt till guiden då jag sitter på jobbet och xsplit är blockerat

Permalänk
Medlem

twitch.tv/broadcast nyckeln finns här, tryck på "show key", och skriv in den på rätt ställe på Xsplit.

Permalänk
Medlem

Det funkade men nu när jag ska börja streama så står det att servern är nere, vad ska det betyda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckonzz:

Det funkade men nu när jag ska börja streama så står det att servern är nere, vad ska det betyda?

Att servern antagligen är nere..

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk

twitch har haft en del på problem med sina mottagnings servrar så därför är servrarna nere ibland, testa med en annan server och se om den är uppe, dom brukar inte ta ner alla samtidigt

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90