Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Tycker att initiativet är negativt. Många kommer att stoppa mod releases och jobba på samt vänta till 2014 innan de släpper dessa.
Communityn kommer vara mer isolerad och folk kommer att bråka med varandra.
Nej 500.000 EURO är alldeles för mycket pengar , och dessa pengar kunde användas till att hyra in några programmerare som kunde göra spelet mer attraktivt och med bättre prestanda.

Men om någon är klar med ett vapen idag och släpper denna idag, då borde detta vapen även kunna vara med i addon tävlingen senare när man ska lämna in sitt bidrag tycker jag. Det borde fungera så.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Vad tror ni om http://makearmanotwar.com/prizes
Får vi se några fina moddar/missions osv.
Vad vill ni se?

Jag hoppas på en ny och välgjort bana i skogsmiljö ala Chernaus

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det är ju inte omöjligt nu när sourcen släpps till arma 2 grejorna har släppts.
Frågan är vad man ska satsa på om man vill vinna
En ny revolutionerande "mainstream" mod, så som dayZ eller en utökning av arma där man gör det mer inriktat på hardcore spelarna så som ace?

Känns som allt man skulle kunna hitta i arma finns, zombies börjar bli lite tjatiga dock

Permalänk

Tycker det är trevligt med att de anordnar en tävling, dock kanske lite för mycket pengar i prispotten

Nä, nu måste jag fortsätta på min mod som ska vinna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tycker det är trevligt med att de anordnar en tävling, dock kanske lite för mycket pengar i prispotten

Nä, nu måste jag fortsätta på min mod som ska vinna

Vad är det för modd? Förresten, är det svårt att modda? Såg att det fanns ett "ARMA III modd tool" i steam, är det de man använder sig utav?

Visa signatur

Permalänk

Kebabhyvlarn lycka till , du får gärna berätta mer om ditt mod så att vi kan rösta på dig när är dags

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Vad är det för modd? Förresten, är det svårt att modda? Såg att det fanns ett "ARMA III modd tool" i steam, är det de man använder sig utav?

Kan släppa lite uppgifter om den senare, när jag kommit lite längre :). Svårt och svårt, beror helt på vad du ska modda. Nu är inte jag så insatt med Arma tools, men det innehåller iaf olika program som hjälper dig med exempelvis exportera 3d modeller till Arma motorn (tror jag ). Själv så kommer jag mest att skriva kod.

Skrivet av Flexiblus:

Kebabhyvlarn lycka till , du får gärna berätta mer om ditt mod så att vi kan rösta på dig när är dags

Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har del 2 av kampanjen släppts!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Skrivet av gn1p:

Det är ju inte omöjligt nu när sourcen släpps till arma 2 grejorna har släppts.
Frågan är vad man ska satsa på om man vill vinna
En ny revolutionerande "mainstream" mod, så som dayZ eller en utökning av arma där man gör det mer inriktat på hardcore spelarna så som ace?

Känns som allt man skulle kunna hitta i arma finns, zombies börjar bli lite tjatiga dock

Tänkte bara citera er för att berätta att snubbarna som gör Breaking Point till Arma 3 jobbar på en ny bana som ser väldigt lovande ut. var väldigt lik Chernarus med temat, hittar inte tråden just nu men den finns någonstans på deras forum tillsammans med bilder.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

TJenna grabbs

Har en ny Bärbar dator med ett GTX765M hur bra klarar det kortet av nåt Arma spel alls?
köpte Arma X +nåt exp som inte fanns med ska nu mest troligt köpa ARMA 3 digital deluxe nu när SP DLC´n börjat släppas

ha de gött

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

TJenna grabbs

Har en ny Bärbar dator med ett GTX765M hur bra klarar det kortet av nåt Arma spel alls?
köpte Arma X +nåt exp som inte fanns med ska nu mest troligt köpa ARMA 3 digital deluxe nu när SP DLC´n börjat släppas

ha de gött

Vad har du för processor?

Visa signatur
Permalänk

I7 4700MQ är Cpu 8GB ram 7200RPm 750Gb HDD och som sagt GTX765M

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

I7 4700MQ är Cpu 8GB ram 7200RPm 750Gb HDD och som sagt GTX765M

Vanliga Arma 3 campaignen och diverse bättre optimerade multiplayermissions borde den klara finfint, dock så kan du finna problem med tex vissa av wasteland-uppdragen som finns i multiplayer pga av att dom har så inihelvete många fordon, detta begränsar fpsen väldigt mycket även på bättre riggar.

Visa signatur

ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

ok thx
ARMA II+DLC är kanske lite tyngre då?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ok thx
ARMA II+DLC är kanske lite tyngre då?

Nej, det tar väl mer plats på HDDn men inte övrigt så är det inte tyngre och det bör flyta fint på din dator, kan hända att du får pilla med inställningar tills du blir nöjd med FPSn men det är så det är med Arma.

Förövrigt till er andra som läser detta, jag letar just nu efter missions/gamemodes att köra på våran dedicated server, den står i Sverige och det innebär ju att vi alla kommer få riktigt fin ping till detta och det förbättrar ju spelupplevelsen väldigt. tar gärna emot förslag på detta i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni lirat något Warfare Benny Edition något?
Vad tycker ni om det?