Jo, jag vet ju att alla tre har sina egna för och nackdelar.
Det jag reagerade mest på var snacket om att den är "gammal" och därför per automatik skulle uteslutas enligt vissa. Det som jag antar flesta menar med att den är gammal är just att den använder en SD600 istället för SD800 som Z1 och G2. Det menar jag inte spelar stor roll alls i praktiken för de flesta, det är inte en helt ny generation SD vi pratar om så skillnaden är ju knappast enorm mellan dem. Tror mjukvaran de kör spelar minst lika stor roll.
Men självklart, är exempelvis kamera delen viktigaste prioritet för dig så kanske Z1 är ett bättre val, så säger inte att man inte skall köpa en Z1. Som sagt störde mig mest på de som sa att man inte skulle köpa en "gammal" lur utan några direkta argument.
Ja att kalla S600 plattformen "gammal" är väl att ta i. Precis som du säger så duger den mer än väl till 90% av alla användare.
S600 är redan tillräckligt snabb för att allt i telefonen ska flyta väldigt bra, så jag håller absolut med dig där.
Om man gärna vill kunna köra dom nyaste spelen med maximalt flyt så är S800 och 330 en stor grej dock. Men för allt annat vardagligt så tror jag väldigt få skulle känna att dom behöver mer pulver med en HTC One.
Det kan också vara värt att nämna att den nyare plattformen är mer strömsnål, marginalerna vet jag dock inte så det kanske inte gör någon nämnvärd skillnad.
En annan grej är ju att eftersom HTC One och dess likar nu är "gammla" så har dom gått ner ganska mycket i pris. Alltså betydligt mer prisvärda.