Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jo, jag vet ju att alla tre har sina egna för och nackdelar.

Det jag reagerade mest på var snacket om att den är "gammal" och därför per automatik skulle uteslutas enligt vissa. Det som jag antar flesta menar med att den är gammal är just att den använder en SD600 istället för SD800 som Z1 och G2. Det menar jag inte spelar stor roll alls i praktiken för de flesta, det är inte en helt ny generation SD vi pratar om så skillnaden är ju knappast enorm mellan dem. Tror mjukvaran de kör spelar minst lika stor roll.

Men självklart, är exempelvis kamera delen viktigaste prioritet för dig så kanske Z1 är ett bättre val, så säger inte att man inte skall köpa en Z1. Som sagt störde mig mest på de som sa att man inte skulle köpa en "gammal" lur utan några direkta argument.

Ja att kalla S600 plattformen "gammal" är väl att ta i. Precis som du säger så duger den mer än väl till 90% av alla användare.
S600 är redan tillräckligt snabb för att allt i telefonen ska flyta väldigt bra, så jag håller absolut med dig där.

Om man gärna vill kunna köra dom nyaste spelen med maximalt flyt så är S800 och 330 en stor grej dock. Men för allt annat vardagligt så tror jag väldigt få skulle känna att dom behöver mer pulver med en HTC One.

Det kan också vara värt att nämna att den nyare plattformen är mer strömsnål, marginalerna vet jag dock inte så det kanske inte gör någon nämnvärd skillnad.

En annan grej är ju att eftersom HTC One och dess likar nu är "gammla" så har dom gått ner ganska mycket i pris. Alltså betydligt mer prisvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amaxi:

Ja att kalla S600 plattformen "gammal" är väl att ta i. Precis som du säger så duger den mer än väl till 90% av alla användare.
S600 är redan tillräckligt snabb för att allt i telefonen ska flyta väldigt bra, så jag håller absolut med dig där.

Om man gärna vill kunna köra dom nyaste spelen med maximalt flyt så är S800 och 330 en stor grej dock. Men för allt annat vardagligt så tror jag väldigt få skulle känna att dom behöver mer pulver med en HTC One.

Det kan också vara värt att nämna att den nyare plattformen är mer strömsnål, marginalerna vet jag dock inte så det kanske inte gör någon nämnvärd skillnad.

En annan grej är ju att eftersom HTC One och dess likar nu är "gammla" så har dom gått ner ganska mycket i pris. Alltså betydligt mer prisvärda.

Skulle vilja rätta det till att LG G2 är billigare än HTC One och kostar ungefär samma som SGS4, trots att den är helt ny och har SD800. Z1 och Note 3 däremot är dyrare...

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Htc one: är av aluminium och känns inte plastig. Högst ppi. Stereo ljud.

Permalänk
Medlem

Har en htc one och en lumia, hade definitivt valt htc one om det är en androidlur du vill ha. Chrome på android är dock fortfarande väldigt buggig jämfört med IE på lumian (ironiskt nog)

S4:an är ju bara plast rakt igenom, hade jag aldrig valt.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Skulle vilja rätta det till att LG G2 är billigare än HTC One och kostar ungefär samma som SGS4, trots att den är helt ny och har SD800. Z1 och Note 3 däremot är dyrare...

Sant sant. Det lär ju delvis bero på att den är byggd i billigare material (plast) och den är antagligen inte lika välbyggd som konkurrenterna (förutom samsung som också är plast) fast det är dock bara spekulationer från min sida. Och sen så är ju LG ett mindre populärt märke så något måste dom ju göra ;P

Men icke desto mindre så är LG G2 kanske den mest prisvärda high-end luren just nu. Så du har helt rätt där

Dock så har LG haft dåligt rykte med att dom har varit dåliga på att uppdatera mjukvara. Och LG:s UI är enligt dom flesta bland dom sämre bland dom stora märkena,
så det kan ju vara värt att ta med i beräkningarna. Men man kanske kan köra stock andriod på den? isåfall så löser man ju dom problemen om det är ett alternativ.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Vad är det som gör LG G2 eller Z1 bättre än exempelvis HTC One förutom att de får aningen högre siffror i några benchmark? Personligen skulle väga materialval högre än de där extra poängen i någon benchmark men det är bara jag. Tycker helt klart att HTC One fortfarande är den mest lockande Androidluren med snygg design/matrialval och suverän skärm.

Precis som jag sade har HTC One, enligt mig, ett fruktansvärt uselt användargränssnitt som känns mer begränsat än motsvarande lösningar av LG, Sony och Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon99339:

Precis som jag sade har HTC One, enligt mig, ett fruktansvärt uselt användargränssnitt som känns mer begränsat än motsvarande lösningar av LG, Sony och Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan jag inte hålla med om, Sense utklassar enligt mig TouchWiz, och då har jag använt både en HTC One och en S4 flitigt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har själv Note3(släpptes den 25/9) och jag måste säga att jag är riktigt nöjd, kom från en SGSII och det är en viss skillnad. Storleken är ju såklart ovan i början men har du inte minimala fickor är det inga problem. Jag har "vanliga" jeans och den glider ner utan problem och jag kan röra mig normalt. Får dessutom ner jobbmobilen(Iphone 5) utan problem.
Note3 är riktigt snabb och har sjukt bra skärm.

Permalänk
Medlem

Många pratar om Lumia 920.

Jag kan säga att när jag köpte ny telefon stod det mellan s3 och 920. Det vart en S3:a för jag tyckte 920 var alldeles för klumpig. Dock gilla jag WP starkt det lilla jag pilla på den.

Jag skulle dock rekommendera dig att kolla på Lumia 925 i butik

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1886650

/0aky

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Note 3 också. Väntar på att få min, skickas antagligen idag eller imorgon, så borde få den under veckan i alla fall. Har note 1 just nu.