Permalänk
Medlem

Minste grabbens nya burk!

När jag själv uppdaterade med en del nya komponenter så fick min minste son ärva mina gamla prylar som jag inte behövde!

Moderkort: Asus Rampage II Extreme

Processor: Intel Core i7 920 2,66GHz
CPU kylning: Corsair Cooling Hydro Series H50 CPU Cooler

Minne: CORSAIR 12GB DDR3 XMS3 DOMINATOR PC12800 1600MHZ

Grafik: XFX HD5870 1GB GDDR5, kan tänkas att han får ett nyare kort i Julklapp!

Nätagg: Corsair TX 650w

Chassie: Antec One

Försökte som med den äldre grabben att han skulle få skruva så mycket som möjligt själv och vi hade en trevlig stund tillsammans!

Minste grabbens nya burk!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Det är bugg i sweclockers galleri, man måste spara om bilden som PNG för att den ska visas rätt... men då är risken att filen blir för stor. Det finns mycket att åtgärda på Sweclockers galleri-front!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Är så glad att se ett barn av 2000-talet använda en ordentlig dator så det blir 5p så skiter jag i vad det är på bilderna:P

Edit: Okej, jag lägger ju inte 5poäng på ett galleri utan bilder men jag blev lite glad av att se en liten grabb som bygger en dator tillsammans med sin far, grym nostalgikänsla åtminstone i mitt fall^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Är så glad att se ett barn av 2000-talet använda en ordentlig dator så det blir 5p så skiter jag i vad det är på bilderna:P

Haha stort tack!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk

5 poäng

Finns inge bättre än när far och son gör nått tillsammans
När min son blir tillräckligt gammal ska han få bygga sin egna dator också just nu är han bara 1 år och 2½ månad.
Han var dock med och hjälpte pappa ta isär förra datorn, dock vare roligare att bita på skaftet te mejseln

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

ESD-skydd?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Enda anledning att ha barn: Ha någon att krossa (i spel) och lära mecka med teknik!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GenKaan:

Enda anledning att ha barn: Ha någon att krossa (i spel) och lära mecka med teknik!

Ja till en början... minns speciellt när jag lärde äldsta grabben CS för mååånga år sen. Kröp runt lådorna på A-siten (Dust 2) efter att ha plantat o han sprang dit för att defusa. Jag satte mig på han och skrev "kolla uppåt" och satte en kniv i nyllet när han kollade upp. Dröjde inte länge sen körde han över mig... då vill jag ändå påstå att jag under mina aktiva dagar ändå var hyfsad.

Angående galleriet:

Störtskönt att se en så liten kis pillra, skruva och delta aktivt! Har själv byggt ihop datorer åt alla barn här hemma och i bekantskapskretsen... har dock mestadels gjort det själv då hårdvaruintresset bara finns i mig

Permalänk
Medlem

Härligt bygge! Dock måste jag ju bara påpeka att fläkten på radiatorn sitter åt fel håll för att PnP funktionen ska fungera korrekt. Annars helt suveränt och jättekul att han fick fixa det mesta själv!

Mvh Gonner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Härligt bygge! Dock måste jag ju bara påpeka att fläkten på radiatorn sitter åt fel håll för att PnP funktionen ska fungera korrekt. Annars helt suveränt och jättekul att han fick fixa det mesta själv!

Mvh Gonner!

behöver inte vara fel, om de är åt samma håll! då får den kall luft istället för den varama innifrån chassit.
bra byggt för att vara så ung tycker det såg bra ut med vit fläkt fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

ESD-skydd?

Äsch! Har själv byggt datorer i flera år och har aldrig använt något töntigt armbandskydd. och dom första åren var man inte så försiktig med grejerna

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

behöver inte vara fel, om de är åt samma håll! då får den kall luft istället för den varama innifrån chassit.
bra byggt för att vara så ung tycker det såg bra ut med vit fläkt fram.

Det beror ju även på helt ur den andra fläkten även sitter, men om du har en fläkt som blåser ut och en in så blir det ett underligt luftflöde. Menmen, det är inte vår ensak, det är upp till grabben hur han vill ha det, jag tipsade bara lite

Mvh Gonner!

Permalänk
Medlem

Du är en bra fader hårdvara ska gå i arv

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Härligt sånt här

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

För två år sedan lärde min far mig hur man byggde ihop datorer, jag fick då göra det mesta själv och det var jätteskoj! Nu har jag hjälpt kompisar som i sin tur har hjälpt fler, så det ökar snabbt, men det är bara trevligt. Det är riktigt kul att datorbyggandet går vidare i släkten :).
Ger dig fem poäng för att jag själv suttit i hans sits och lärde mig då det mesta. Ha det gött !

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Ah nostalgi, kommer ihåg när jag hjälpte min far att bygga datorer, började när jag var 8 år o sen byggde jag en helt själv enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Det är bugg i sweclockers galleri, man måste spara om bilden som PNG för att den ska visas rätt... men då är risken att filen blir för stor. Det finns mycket att åtgärda på Sweclockers galleri-front!

Aha, jag provade allt möjligt, tack då vet jag.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kexjohan:

Äsch! Har själv byggt datorer i flera år och har aldrig använt något töntigt armbandskydd. och dom första åren var man inte så försiktig med grejerna

Jag höll i ett innan vi började men orkade inte använda det

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Det beror ju även på helt ur den andra fläkten även sitter, men om du har en fläkt som blåser ut och en in så blir det ett underligt luftflöde. Menmen, det är inte vår ensak, det är upp till grabben hur han vill ha det, jag tipsade bara lite

Mvh Gonner!

Jag tycker nog vi har satt dom rätt, blås sedan sug och då tar vi luft utifrån. Inget fel med tips vi kunde säkert gjort helt jäkla galet

Stort, stort tack till övriga!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Det ska börjas tidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

ESD-skydd?

Varför?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nae, varför det......

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

vad kostar det att bygga en sådan där dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Försökte som med den äldre grabben att han skulle få skruva så mycket som möjligt själv och vi hade en trevlig stund tillsammans!

Där har du 5 poäng direkt, skiter i bygget och delarna.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fredricdator:

vad kostar det att bygga en sådan där dator?

Inget, om det är du som bygger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Där har du 5 poäng direkt, skiter i bygget och delarna.

Haha, tack!

Skrivet av fredricdator:

vad kostar det att bygga en sådan där dator?

Tänker du på delarna eller arbetskostnad? Antar att du menar delarna, tror inte att det handlar om många tusen då delarna har några år på nacken.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Inte alls illa att ha en sådan fin dator i den åldren inte!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför fick man inte ha sådan far när man var liten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Inte alls illa att ha en sådan fin dator i den åldren inte!

Kanske overkill då han mest spelar Minecraft men tyckte att han lika gärna kunde använda prylarna, än att lägga dom i en låda

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Kanske overkill då han mest spelar Minecraft men tyckte att han lika gärna kunde använda prylarna, än att lägga dom i en låda

Haha, så klart. Min egna låda är rätt overkill för de spel jag själv spelar (Inkluderat en hel del Minecraft i perioder), men det är lika roligt för det!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841