Så behandlas man av Greattech
Hej
Nu är jag ny på sidan och vill inte "smuts" kasta nån men tycker att folk har rätt och veta om hur Greattech behandlar sina kunder.
Läste på forumet här att det var en till som inte hade fått sin operativ system heller men dom låste tråden där.
Vet inte hur jag ska göra men hoppas det finns nån kunnig som kan hjälpa mig.
Har allt på mail så jag lägger upp det hur jag blir behandlad av Greattech och hur dom försöker ljuga och kroka sig ur.
sparar resten till konsumentverket eftersom det spårar ur från deras sida.
Detta är mail kontakten med dom:
Från: xxxxx [mailto:xxxxx@hotmail.com]
Skickat: den 23 oktober 2013 17:08
Till: Support@infinitygaming.se
Ämne: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Jag köpte en dator av er under februari månad av er ordernummer: 6206, när jag ska återställa den till fabriks indtällningar så hittar inte datorn filer till det.
Hur gör jag med det?? Fick aldrig en operativ systems skiva av er om jag skulle formatera om datan, och pga
att datan hittar inte äns filer till att göra en recovry skiva.
Hör gärna av er omgående eftersom min första mail ignorerades.
Måste lösa det här snabbt eftersom jag ska sälja datan.
mvh xxxxxxx
Greattechs svar
Hej,
Du använder dig av skivan du fick vid leverans.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/
Jag:
Skickat: den 23 oktober 2013 19:06
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Fick 2 skivor som medföljde och en bok.
Tog foto på skivorna, vilken av dom är det?
+ 2 foton som jag tog.
Greattechs svar
Hej,
Det är ingen av dom, Windows skivan och licensen är med blå förpackning. Står din dator som aktiverad nu?
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/
Jag:
Skickat: den 23 oktober 2013 20:25
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Ärligt, jag har ingen aning, när jag fick den så var allt igång och har inte haft några problem med den heller.
Det är bara att jag ska sälja den och när jag skulle fabriks inställa den så hitta den inga filer. Det värsta är när det gäller datorer så kan jag noll.
Men jag fick inte nån blå skiva med när jag fick datorn.
Greattechs svar
Hej,
När man köper ett operativsystem med datorn så medföljer skivan, licensen, drivrutiner samt strömkabel.
Vi installerar operativsystemet men aktiverar inte det. Det måste kunden göra inom 30 dagar. Eftersom din datorer fungerar än idag så betyder det att din dator är aktiverad utav dig. Utan skivan/licensen kan man inte aktivera datorn.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 10:19
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej,
I flesta datorer man köper i dags läge så finns det operativ systemet klar i datan det ända man gör när man startar den är att göra en recovry skiva till den. När jag fick datan av er fick jag 2 skivor samt en bok, det ända jag gjorde när jag startade datan var och byte inloggnings uppgifter från från er logga till min eftersom allt var klart när jag startade den. Drivrutiner m.m fanns klara när jag startade upp datan.
Men iallafall, hur är det bästa sättet jag kan lösa det? Kan ni hjälpa mig på nåt sätt?
Med vänlig hälsning, xxxxxx
Greattechs svar
Hej,
Det du tänker på är märkes datorer, oftast HP, DELL osv… Speldatorer fungerar inte på samma sätt.
Utan en skiva går det tyvärr inte att lösa det på något sätt.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/
Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 11:15
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Ok, men har ni nån arkiv på vilken produkt kod det är till operativ systemet som jag köpte så jag kan vända mig till Microsoft för hjälp.
Greattechs svar
Hej,
Produktkoden är personlig och inget som sparas hos oss utan finns endast på skivan.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Suppor
Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 13:02
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej.
Hmm hur ska man göra nu då.
Eftersom jag har bara 2 skivor och en bok som fanns i lådan. Är 100 på att jag inte behövde aktivera på datan eftersom jag har win 8 på datan och inte 7 som står på kvitton.
Greattechs svar
Hej,
Vi kan tyvärr inte göra något mer efter så lång tid.
Datorn kan inte användas innan man har aktiverat datorn.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
jag
Skickat: den 24 oktober 2013 14:26
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej.
Isåfall skickar jag datorn tebax till er så får ni titta på den ifall ni kan åtgärda den eftersom ni är mer kunniga än mig.
Eftersom jag har inte haft den mer än 10 månader. Ni kanske hittar felet varför det inte gick och fabriks inställa den.
Greattechs svar
Hej,
Vi åtgärdar fel på datorn som går under garantin.
För att kunna återställa datorn behöver du din skiva. Inget vi kan hjälpa med utan licensen.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 14:52
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Nu förstår jag inte vad ni syftar på under garantin.
Så som jag ser det, eftersom det är nån system fel eftersom filer inte hittas för att återställa eller göra recovry skiva.
Jag har fortfarande garantin kvar så skickar jag datan till er så får ni lösa problemet eftersom jag fick ingen operativ skiva, system fel går under garantin.
Greattechs svar
Hej,
Garantin täcker fabriksfel, inte systemfel.
Detta är inte system fel. Du kan inte återställa datorn utan en skiva. Du har fått skivan och licensen, annars hade du inte kunnat använda datorn idag. Det finns inget som heter ”recovery skiva” när det gäller speldatorer i denna klass.
Detta är inget garanti ärende och ärendet är därmed avslutad.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 15:20
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.
Hej
Om det är fabriks fel på den så täcker garantin och enligt Konsumentverket så ska jag kunna skicka tbx den för åtgärder oavsett nästan vad det är för problem. Och enligt eran hemsida så har jag 2 års garanti. Om det är fraktkostnaderna ni är oroliga så kan jag stå för det själv. Men som kund har jag rätt att skicka tbx den för servis och åtgärder.
Greattechs svar
Hej,
Återigen, det är inget fel på din dator. Kan du inte spela spel eller startar inte din dator?
Fabriksfel är fel på hårdvaran. Inte operativsystemet eller systemåterställning.
Nej, konsumentverket säger ingenting om att du kan skicka in den för nästan va som helst. Konsumentverket säger ingenting om garantier eftersom detta är frivilligt av företaget.
Frakten står vi för vid fabriksfel. Den dagen din dator slutar fungera på grund av fabriksfel är du välkommen att skicka in den.
Så länge du fortsätter skicka fler mail på samma ärende kommer det inte besvaras.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag
Skickat: den 24 oktober 2013 16:46
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara
Hej med lite forskning och hjälp så har vi kommit fram till att det var ni som har aktiverat min operativ system på min data den 13/2-2013 jag kvitterade ut datan från posten 15/2-2013 så det verkar som att det är ni som har aktivetat den.
Greatttechs svar
Hej xxxxxx,
Skulle du kunna förklara hur ni kom fram till denna slutsats eftersom vi aldrig aktiverar operativsystem.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag
Skickat: den 24 oktober 2013 21:21
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara
Hej
Här här ni en bild på när aktiveringen gjordes
+ bild på när koden aktiverades
Och här är kolli nr 6340176681 sen kan ni ringa Frakt firman och fråga när jag kvitterade ut datan.
Så med andra ord så har nån aktiverat win 8 på datan 2 dar innan jag hämtade ut den.
Så finns det nåt mer ni vill att jag ska ta fram till er innan jag går ner till konsument verkets advokat inom väsby kommun och lägger fram ärendet.
Greattechs svar och här så skrev dom tidigare i mail att dom inte hade arkiv på produkt nyckel men svarar.
Hej,
Vi har idag kollat upp detta med Microsoft.
Det som du läser är installationen, vi skriver in produktnyckeln vid installationen men du måste inom 30 dagar (så fort du har kopplat upp dig mot internet) aktivera licensen på nytt.
Det du ser är installationen, du kan även kolla upp installationens punkten genom datorns logg fil eller ringa Microsoft.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
Jag
Skickat: den 25 oktober 2013 15:11
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara
Hej
Nu känns det som ni försöker bara kroka ur er från problem, det står att produkt nyckeln aktiverades 13/2-2013 och jag hämtade ut datorn från posten 2 dagar efter aktiveringen, och på kvitton har jag beställt win 7 inte 8.
Och jag har inte fått några licenser eller skivor av er det ända jag fick var kvitton, bok och 2 skivor.
Nu i dags lägger känns det som jag måste ringa efter en data tekniker som får gå igenom datan oxå så att det är rätt produkter i datan som det står på kvittot. Och titta noga igen på bilden det står aktiverad inte installerad.
Men ni ger mig inte så många val just nu för att lägga in en anmälan mot er.
Greattechs svar
Hej,
Du är välkommen att ringa Microsoft för mer information.
Vi installerar operativsystemet, aktiverar inte utan det måste du göra när internet är kopplad. Vi kommer inte upp datorerna mot internet när vi installerar och kan därför inte heller aktivera datorn mot Microsoft server.
När det gäller operativsystemet så är det Windows 8 installerad, du tog kontakt med supporten och ville byta det mot Windows 8 istället för 7. Vi hade redan skapat följesedeln och kunde därför inte ändra följesedeln längre.
Om du vill anmäla oss så går du till ARN.se, vet inte riktigt vad du menar med konsumenternas advokat men det är ARN du skall vända dig till. Observera att du senast inom 2 mån måste reklamera till företaget om något saknas vilket det har passerat idag. Oavsett om du har fått operativsystemet eller inte så har du inte lagen på din sida då det har gått för långt tid. Är det så att du verkligen inte har fått den så kan vi inte undersöka det efter sån lång tid med varken leverantören eller Posten.
Vi kommer nu göra ett undantag och skicka ut ett nytt Windows 8 till dig med skiva och licens och avslutar därmed ärendet. Bör finnas hos dig i början av nästa vecka.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/
Jag
Skickat: den 25 oktober 2013 15:28
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara
Hej
Eftersom operativsystemen bytes från 7 till 8 så ska det stå på kvittot oxå och det är lag på det. Kunden ska få kvitto med rätt produkter oxå vid byte av nåt.
Har redan varit i kontakt med konsument verket och har tid hos en jurist som ska granska ärendet och när det gäller Microsoft så tror jag inte ett skit på det ni säger eftersom ni medgav att ni inte hade nån arkiv på produkt nyckel när jag frågade efter.
Greattechs svar
Nej, vi behöver ingen kund som lär oss hur det fungerar med lagar.
Det är inget krav på att det skall stå 8 eller 7 eller 20. Vi kan skriva kläder på kvittot om vi så vill så länge priset och moms beloppet är korrekt.
Du är välkommen att kolla upp detta hos vilken avdelning du vill.
Jag vet inte om du brukar läsa hela meddelandet på ett mail men så här skrev vi i ett tidigare mail:
Vi kommer nu göra ett undantag och skicka ut ett nytt Windows 8 till dig med skiva och licens och avslutar därmed ärendet. Bör finnas hos dig i början av nästa vecka.
=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support
så?? va gör man.