Så behandlas man av Greattech

Permalänk
Medlem

Tycker synd om Greattech. De bjuder till och skickar en licens till en kund för att få slut på ett ärende. Som tack blir de uthängda här... :/

Inte lätt att vara företagare alla gånger...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Så egentligen hade ju greattech kunnat prata med en vägg!
för du lyssnar/läser ju ändå inte vad dom säger/skriver..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

och här är kolli iden 6340176681 sen kan ni ringa själva dhl och kolla när paketet kvitterades ut.

Permalänk
Medlem

Kanon det funkade, då vet vi att det blev aktiverat den 13,e (hoppas det inte var en fredag) så kan vi lämna detta bakom oss, du har trots allt fått ett nytt OS

Nu ska jag fortsätta tömma min Cola, ha en trevlig kväll alla Sweclockare!

Permalänk
Medlem

Edit: Nu fanns det en bild. Därmed blev min inlägg onödigt.

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt av Greattech, de hävdar i sten att de aldrig aktiverar licenser på företaget! Jag tycker nog MS borde göra en licensrevision hos dem. Sigges skrämdump bevisar tydligen sanningen att Greattech är den som far med osanning åh de grövsta. Fy skäms!

Bra jobbat Sigge11
Var tog alla troll vägen när bevisen presenterades?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Jag sitter med kvittot just nu det står ingen pris på varorna bara vad jag har fått finns inte heller nån moms på kvittot men resten finns.

Isf är det inte ett kvitto du håller i handen utan kanske en följesedel eller motsvarande.

Permalänk
Medlem

OffT: Snälla använd dator istället för data eller datan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xiqt:

Kanon det funkade, då vet vi att det blev aktiverat den 13,e (hoppas det inte var en fredag) så kan vi lämna detta bakom oss, du har trots allt fått ett nytt OS

Nu ska jag fortsätta tömma min Cola, ha en trevlig kväll alla Sweclockare!

Ja fast dom försökte komma undan först så lite mer än ett nytt os bör dom nog ge, en riktig ursäkt skulle nog vara på sin plats.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[SH:

;14011864']Tycker synd om Greattech. De bjuder till och skickar en licens till en kund för att få slut på ett ärende. Som tack blir de uthängda här... :/

Inte lätt att vara företagare alla gånger...

Fast dom försökte ju komma undan sitt ansvar man ska ju inte som kund behöva terrorisera företagen för att få det man har rätt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Mycket märkligt av Greattech, de hävdar i sten att de aldrig aktiverar licenser på företaget! Jag tycker nog MS borde göra en licensrevision hos dem. Sigges skrämdump bevisar tydligen sanningen att Greattech är den som far med osanning åh de grövsta. Fy skäms!

Bra jobbat Sigge11
Var tog alla troll vägen när bevisen presenterades?

Ja du vet inte.
Brukar va så när bevisen e frame så blir dom flesta tysta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Makrills:

Så egentligen hade ju greattech kunnat prata med en vägg!
för du lyssnar/läser ju ändå inte vad dom säger/skriver..

Karma kallas det är man som Greattech en vägg mot kunden så förtjänar man inte bättre själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Fast dom försökte ju komma undan sitt ansvar man ska ju inte som kund behöva terrorisera företagen för att få det man har rätt till.

Som kund förväntas man kolla att det man beställt faktiskt finns med i leveransen när man får det. En brist i leveransen ska reklameras "inom skälig tid" vilket vanligen är två månader.

Så ja, jag tycker fortfarande synd om Greattech.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[SH:

;14012033']Som kund förväntas man kolla att det man beställt faktiskt finns med i leveransen när man får det. En brist i leveransen ska reklameras "inom skälig tid" vilket vanligen är två månader.

Så ja, jag tycker fortfarande synd om Greattech.

Hur skulle han kunna veta att skiva och nyckel skulle finnas med löst i förpackningen särskilt när datorn redan är aktiverad med nyckeln inget han kunde veta under några omständigheter för det är väldigt vanligt att datorerna är färdiga med recovery partition och levereras utan skiva.
Så synd om dom är det knappast dom förtjänar att bli uthängda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14012033']Som kund förväntas man kolla att det man beställt faktiskt finns med i leveransen när man får det. En brist i leveransen ska reklameras "inom skälig tid" vilket vanligen är två månader.

Så ja, jag tycker fortfarande synd om Greattech.

ok men som kund kan man väll rätt få hjälp och lösa problemen istället för att dra massa skit, det hade varit bättre om båda parterna hade kunnat komma överens istället för att gå så här långt.

Permalänk
Medlem

oj första citatet ska inte va med

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

oj första citatet ska inte va med

Du kan editera ditt inlägg.

Skrivet av '[SH:

;14012033']Som kund förväntas man kolla att det man beställt faktiskt finns med i leveransen när man får det. En brist i leveransen ska reklameras "inom skälig tid" vilket vanligen är två månader.

Så ja, jag tycker fortfarande synd om Greattech.

Jag tycker synd om dig.

Hur tycker du nu att Greattech borde agera efter deras klavertramp? Vissla lite och "erbjuda" ny licens (märk här att han fortfarande aldrig fick original med). Det är juh helt uppenbart att Greattech vände i detta ärende när de fick hans bild där han visade att Greattech verkligen hade aktiverat licens hemma innan leverans.

Tycker hela handlandet från Greattech är dåligt, man undrar hur de har koll på licenserna egentligen. Är det engångs företeelse eller systematiskt de gör så här. Man undrar.

Permalänk

Faktum är ju tiden som passerat och vad man som konsument har för rättigheter samt skyldigheter, likaså gäller säljarens dito. Här har det gått fasligt lång tid, vi har inget utöver hans ord på att skivan eller nyckel inte fanns med. Vad det gäller med registrering av licens får man kolla med MS. Sedan vore även kvitto (el. följesedeln) ett vettigt inlägg i den här tråden.

Kan hålla med om att konversationen parterna imellan inte var något vidare, men kunden blev ersatt på "goodwill" med ett nytt operativsystem, både skiva och licens.

EDIT1: Sen är jag naturligt misstänksam mot folk som reggar sig samma dag och det enda de gör är att hänga ut ett företag eller person, vi har sett många sådana exempel på Sweclockers.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreakyLeo:

Faktum är ju tiden som passerat och vad man som konsument har för rättigheter samt skyldigheter, likaså gäller säljarens dito. Här har det gått fasligt lång tid, vi har inget utöver hans ord på att skivan eller nyckel inte fanns med. Vad det gäller med registrering av licens får man kolla med MS. Sedan vore även kvitto (el. följesedeln) ett vettigt inlägg i den här tråden.

Kan hålla med om att konversationen parterna imellan inte var något vidare, men kunden blev ersatt på "goodwill" med ett nytt operativsystem, både skiva och licens.

Finns ju bara en anledning till att dom gav han en ny licens och skiva det var för att dom visste att dom skulle förlora vid en rättstvist när han gav dom info om aktiverings datumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den här tråden måste vara det mest spännande jag sett på flera veckor.
Jag gissar lite hejvilt på att TS kommer hålla fast vid sin saga även om han lyckas visa oss en bild som inte på något sätt kommer styrka att OS aktiverats två dagar innan han fick datorn.

Skrivet av Naga:

Åh herregud vilken tråd asså, jag saknar ord. Får gratis OS men fortsätter gnälla, blir påmind om att dom skickar nytt och fortfarande "oj jag såg inte". Och det enda du kan göra är att hänvisa till nåt påhittat datum som du tror bevisat något när det egentligen är något helt annat.

Skrivet av FreakyLeo:

Kom igen nu ladda upp din information (kvitto, screenshots o.dyl.) så att vi vet att du inte snackar BS!

Grabbar.... WTF PWNT!!!one11oneone!!one111

Skrivet av sigge11:

och här är kolli iden 6340176681 sen kan ni ringa själva dhl och kolla när paketet kvitterades ut.

Tycker det är lite konstigt hur många av er tar parti med GT direkt.
Om dom har som han har bevisat aktiverat licensen 2 dagar innan. Så är det ju INTE ALLS säkert att han fick skivan.
Och när dom märkte det så valde dom att skicka ut en ny istället.

Ta inte för givet att bara för att dom säger att dom stoppat i skivan och licensen, att dom har gjort det.
När man köper en OEM licens (som GT har gjort här) så går man automatiskt med på vissa villkor, och det står på förpackningen också.
Ett av dom villkoren är att man ska sätta fast licens nyckel klistermärket på datorn, och det har dom inte gjort.
Så hur ni än vänder och vrider på det här så har GT gjort fel. Dom har valt att skicka ett nytt operativ när dom blivit motbevisade, inte av någon "goodwill".

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Faktum är ju tiden som passerat och vad man som konsument har för rättigheter samt skyldigheter, likaså gäller säljarens dito. Här har det gått fasligt lång tid, vi har inget utöver hans ord på att skivan eller nyckel inte fanns med. Vad det gäller med registrering av licens får man kolla med MS. Sedan vore även kvitto (el. följesedeln) ett vettigt inlägg i den här tråden.

Kan hålla med om att konversationen parterna imellan inte var något vidare, men kunden blev ersatt på "goodwill" med ett nytt operativsystem, både skiva och licens.

EDIT1: Sen är jag naturligt misstänksam mot folk som reggar sig samma dag och det enda de gör är att hänga ut ett företag eller person, vi har sett många sådana exempel på Sweclockers.

Greattech bör vara mer oroliga hur de hanterar sina licenser än konsumentens krav/fråga, i detta fallet.
Sedan ser du på hans skärmdump att aktiveringen skedde innan leverans av datorn, solklart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Jag sitter med kvittot just nu det står ingen pris på varorna bara vad jag har fått finns inte heller nån moms på kvittot men resten finns.

Kallas följesedel

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Greattech bör vara mer oroliga hur de hanterar sina licenser än konsumentens krav/fråga, i detta fallet.
Sedan ser du på hans skärmdump att aktiveringen skedde innan leverans av datorn, solklart?

angav ett kolli id om det är nån som inte tror mig fortfarande, då kan dom ringa dhl och fråga när packetet kvitterades ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

angav ett kolli id om det är nån som inte tror mig fortfarande, då kan dom ringa dhl och fråga när packetet kvitterades ut

Men herregud, du får Windows 8 Pro som kostar annars 1000 kronor men ändå så hänger du ut greattech och tjafsar om att dem har aktiverat ditt Windows någon dag innan du fick det? Spelar absolut ingen roll. Trams.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amisick:

Men herregud, du får Windows 8 Pro som kostar annars 1000 kronor men ändå så hänger du ut greattech och tjafsar om att dem har aktiverat ditt Windows någon dag innan du fick det? Spelar absolut ingen roll. Trams.

Spelar stor roll för dom vägrade först göra rätt för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amisick:

Men herregud, du får Windows 8 Pro som kostar annars 1000 kronor men ändå så hänger du ut greattech och tjafsar om att dem har aktiverat ditt Windows någon dag innan du fick det? Spelar absolut ingen roll. Trams.

skiter i om det kosta 1000 kr mer eller inte, det är en princip sak också, hur skulle du agera om det var du nu.
jag har väll rätt att få det jag har beställt utan att dom ska börja hålla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

skiter i om det kosta 1000 kr mer eller inte, det är en princip sak också, hur skulle du agera om det var du nu.
jag har väll rätt att få det jag har beställt utan att dom ska börja hålla på.

Hade letat rätt på Windows skivan samt produktkoden eller fixat det på annat sätt.
Klart?
Snacka om utdragen process.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amisick:

Hade letat rätt på Windows skivan samt produktkoden eller fixat det på annat sätt.
Klart?
Snacka om utdragen process.

Men nu var det så att jag fick ingen skiva eller licens eftersom dom har aktiverat koden och inte klistrat lappen på datorn som lagen säger, utdragen process, det e väll ni som hoppar in med onödiga kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amisick:

Men herregud, du får Windows 8 Pro som kostar annars 1000 kronor men ändå så hänger du ut greattech och tjafsar om att dem har aktiverat ditt Windows någon dag innan du fick det? Spelar absolut ingen roll. Trams.

Ibland är det bra om man läser hela tråden och begrundar de fakta som läggs fram innan man ogenerat basunerar ut sin totala oförmåga till rationellt tänkande. Lite ödmjukhet skulle göra underverk åt din attityd.
TS har inte fått något han inte redan betalt för. Aktiveringsdatumet spelar en central roll för att påvisa Greattechs bedrägliga beteende. Att hävda annat är trams om något.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net