Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ta kontakt med ea live chat! Du ber helt enkelt att få din order borttagen så du kan lägga en ny.

Jag hittar inte EA chatten längre. Är den stängd vid detta laget eller allmänt på helgen? Gjorde du detta nyss? Jag har använt den innan och har letat som faenen ikväll men hittar ingen chatt... därför mailade jag ist...

Permalänk
Avstängd

Kan man bli en "target" för att göra detta är frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Nej. Har själv frågat EA.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TexN:

Men då måste man köpa detta på origin? Eller hur har ni fått era nycklar såhär tidigt? o:

Ja givetvis. Men du kan köpa via VPN så du får det mycket billigare. Jag köpte när jag var ansluten via VPN.

Skrivet av jocke89:

Jag hittar inte EA chatten längre. Är den stängd vid detta laget eller allmänt på helgen? Gjorde du detta nyss? Jag har använt den innan och har letat som faenen ikväll men hittar ingen chatt... därför mailade jag ist...

Du måste välja USA som land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Men då måste man köpa detta på origin? Eller hur har ni fått era nycklar såhär tidigt? o:

Ja, via Origin.

448 kr för BF4 + Premium via Origin Mexiko.

Skrivet av Adava:

You will not be banned for Activating via a VPN! (Origin Live Chat)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

du måste välja usa som land i support för att få live chat

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ta kontakt med ea live chat! Du ber helt enkelt att få din order borttagen så du kan lägga en ny.

Skrivet av SweFox*:

Ja givetvis. Men du kan köpa via VPN så du får det mycket billigare. Jag köpte när jag var ansluten via VPN.

Du måste välja USA som land.

Aaa, juste. Tack

Permalänk
Avstängd

Funkar fin fint. Så imorgon om jag vill spela kampanjen behöver jag bara använda VPN igen för att starta spelet och sen kan jag stänga av VPN:en igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Funkar fin fint. Så imorgon om jag vill spela kampanjen behöver jag bara använda VPN igen för att starta spelet och sen kan jag stänga av VPN:en igen?

troligtvis men inget är säkert än

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Bör vara så men eftersom inga har kunnat pröva ännu så kan man ju inte vara helt säker, det bör vara samma för Multiplayer
Det är även mycket möjligt att du kommer kunna få en kopia av någons .exe fil som väl är aktiverad om du inte kan/vill av någon anledning aktivera det själv. Läste på reddit att det skulle funka eftersom det vara samma sak i BF3. Men samma sak där, man får väl veta exakt hur allt funkar imorgon

Men som jag redan har postat så värkar det vara OK att aktivera genom VPN/proxy osv om man har köpt spelet, så det skadar ju inte och pröva

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Fungerar detta program till att fixa det billigare genom mexico. Eller finns det lättare sätt? Kanske fel ställe att fråga, men rätt sugen.

Permalänk
Medlem

Skaffa proxy på hidemyass.com, ingen mening med att ladda ner massa saker

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Fungerar detta program till att fixa det billigare genom mexico. Eller finns det lättare sätt? Kanske fel ställe att fråga, men rätt sugen.

Vad jag har läst så är det okej att aktivera spelet och spela med hjälp av VPN. MEN att köpa spelet billigare via VPN kan vara olagligt och kan skapa problem. Själv hade jag inte gjort detta då det inte skiljer så mkt pengar. Ska man ha spelet billigare så är det nog smartare att bara köpa det via g2play.net så riskerar man inte sådana problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

Vad jag har läst så är det okej att aktivera spelet och spela med hjälp av VPN. MEN att köpa spelet billigare via VPN kan vara olagligt och kan skapa problem. Själv hade jag inte gjort detta då det inte skiljer så mkt pengar. Ska man ha spelet billigare så är det nog smartare att bara köpa det via g2play.net så riskerar man inte sådana problem.

"On Finnish forum, MuroBBS, couple people read whole EA / Origin EULA and there is no mention about use of this method where Valve / Steam EULA forbids this method.

Possibility of getting account banned is extremely low and EA don't have proper basis for ban as theirs own EULA don't forbid this action. Still it's yours personal choice to do Proxy / VPN purchase and possible consequences are on you and you alone!"

Källa

Dock så får man ta det med en nypa salt då jag personligen inte orkar läsa igenom ToS/EULA

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackarungen:

Min går snabbare

Permalänk
Medlem

Förladdar just nu, tack. Hur aktiverar man spelet imorgon? Är det bara att sätta på VPN och göra first boot, sen kan jag stänga av VPN och spela normalt? Måste jag sätta på VPN igen vid serverbyte?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Förladdar just nu, tack. Hur aktiverar man spelet imorgon? Är det bara att sätta på VPN och göra first boot, sen kan jag stänga av VPN och spela normalt? Måste jag sätta på VPN igen vid serverbyte?

Du kan sätta Origin i offlinemode angående singelplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Det kommer troligtvis vara att man måste "aktivera" genom att ha vpn på när man sätter på origin. Sedan borde det bara vara att starta bf4 och sedan stänga av vpn när man kommit in på battlelog.
Men inget är säkert än eftersom ingen har testat än

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Du aktiverar genom att starta det med Asia Proxy/VPN så som Thailand, om man prövar nu kommer du få det här meddelandet:
Du bör inte behöva använda VPN efter aktivering för varken Singleplayer eller Multiplayer, men eftersom det är imorgon det sker kan ingen vara helt säker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar tackar!

Gött med höstlov..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Skaffa proxy på hidemyass.com, ingen mening med att ladda ner massa saker

Man behöver premium konto för att få mexikansk?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TexN:

Man behöver premium konto för att få mexikansk?

Äsch, kör via vpn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Äsch, kör via vpn.

Allt som har med VPN att göra är lite okänt för mig

Antar att det är för mycket begärt att fråga ifall någon kan förklara hur någon gjorde. ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TexN:

Allt som har med VPN att göra är lite okänt för mig

Antar att det är för mycket begärt att fråga ifall någon kan förklara hur någon gjorde. ^^

Det är bara att ansluta med valfri VPN. Antingen så kör du på en trial från t.ex overplay.com eller gratis trial från flyvpn.

Det är inte så komplicerat, anslut, starta Origin och bam.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått någon produktnyckel ännu tydligen... står "XXXXXXXXX"... Så jag antar att det är kört för mig då att få "early access"? förutom att göra en återbetalning då, då dom inte dragit pengar ännu tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

Jag har inte fått någon produktnyckel ännu tydligen... står "XXXXXXXXX"... Så jag antar att det är kört för mig då att få "early access"? förutom att göra en återbetalning då, då dom inte dragit pengar ännu tydligen.

Precis. ta och kontakta EA support via chat och be dem göra en återbetalning/avbryta ordern och sedan göra en ny, det är inte kört

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har inte ens fått nånt produktnyckel än, står fortfarande bara att spelet inte släppts än :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Om man hade tänkt att aktivera med VPN/Proxy så kan man göra det redan imorgon kl 16:00 då första releasen sker. Du kommer antagligen inte behöva göra annat än att aktivera via Proxy/VPN.
Så 4 timmar kanske inte räcker för alla att ladda ner spelet, kanske blir strul. Då är det skönt att ha spelet redan nu

det fungerade precis på samma sätt i BF3 för de som minns det, Sverige hade official release efter vissa andra länder. Vi förladdade via VPN och spelade från första releasedatumet utan problem

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Fuark, köpte nyckel på g2play, men kom på att jag nu inte lär få nycklarna innan tidigast 30e?! Jävla tabbe, galet värt att köpa via ngn amerikansk site via proxy då ju, snark

Edit: Hah, handla liret via mexikanska origin, 250:- inkl china rising - ka-tjing! I värsta fall får jag spelet borttaget och pengarna tillbaks, men många verkar klara sig. Time will tell. Snuskigt bra kräm på linan också, 24MB/sek på min 200mbit lina xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Det ska bara vara att sätta på en VPN och starta Origin, så aktiveras spelet. Stäng sedan av VPN och spela! Så var det i BF3 och lär inte vara någon skillnad nu. Testade att logga in med en koreansk VPN och ser att jag kan aktivera om ca 12 timmar.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)