Battlefield 4 Game disconnected: client closed down connection

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 Game disconnected: client closed down connection

Spelade bf4 på lan hos en kompis , testade hemma och det vägrar funka. Det står Error Game disconnected: client closed down connection när jag joinar en server.

Jag har testar:
Startat om datorn många gånger.
Reparerat Battlefield.
Installerad NVIDIA's nyaste drivrutier.

Inget funkade. Någon som har samma problem eller vet hur man fixar det?

Tack på förhand

~David

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Fick det när jag spelade idag, ingen aning varför, allt blev segt och sen stängde spelet ner sig (ingen krasch).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Det fixade sig själv (tror jag) kom in en gång!

Funkade en gång sen är vart det samma problem...

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Blev så igen för mig när jag satt och åkte båt på en bana, nån annan som har detta problem? Händer bara ibland helt oförklarligt verkar det som.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Ladda ner det programet men jag fick inte fram de 2 sakerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurvas99:

Ladda ner det programet men jag fick inte fram de 2 sakerna

högerklicka och tryck "add new forwarding port"

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Detta fungerade utmärkt för mig när jag hittade denna guide på youtube!
Inte speciellt komplicerat att utföra heller.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Detta fungerade utmärkt för mig när jag hittade denna guide på youtube!
Inte speciellt komplicerat att utföra heller.

Skrivet av KRQKAN:

högerklicka och tryck "add new forwarding port"

Tack för hjälpen ska se om det funkar nu

Permalänk
Medlem

Funkar men min pig är över 70 och det laggar. eller beror det på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurvas99:

Funkar men min pig är över 70 och det laggar. eller beror det på något annat?

Det har löst sig av sig själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tråkigt att man måste sätta på smart port forwarding bara...

Permalänk
Medlem

Fungerar det om man gör samma forward i routern istället?

eller det kanske är dumt om fler på lanet vill spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tyvärr funkar det inte för mig. Har testat att koppla datorn direkt mot väggen och stänga av allt som har med brandväggar och antivirus att göra (alla portar öppna). Funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Har hamnat i samma skeva sist som Er andra, Game disconnected: client closed down connection.... Ironin är att på min andra stationära (som är kopplad mot samma router i samma nätverk) så funkar det. Det kan inte vara så korkat att jag måste port forwarda på min lokala IP?????? Vafan pysslar DICE med?

Permalänk
Medlem

Nej skiten fungerar fan aldrig kan fan inte komma in på en enda server måste leta mycket för att hitta en som fungerar. Någon som har kommit på någon annan lösning på problemet? har testat ovanstående men fungerade inte.

Visa signatur

Lian Li A3 | AMD Ryzen 7 9800X3D -> Lian Li Galahad II 240 | Palit GTX 1080TI Jetstream | G.skill Neo Z5 32GB 6000MT CL30 | Gigabyte B650M A ELITE AX ICE| Evga G3 750W | Acer x34p |