3st 27 tumare i full hd med ett sapphire 280x vapor x?????

Permalänk

3st 27 tumare i full hd med ett sapphire 280x vapor x?????

Krävs det fler grafikkort en 1 för och kunna spela??? är lite ny på det är med 3 skärmar någon som vet eller testat ?????

Permalänk
Medlem

Alltså 5760x1080 i upplösning ? Inom krav, nej, så länge grafikkortet har nog med anslutningar så är det inget problem. Dock om grafikkortet har nog prestanda är en annan grej. Skulle nog säga att det är i klenaste laget, men det beror självklart på vad för inställningar och vilka spel vi pratar om.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Bf 4 om det ens går och starta med 3 skärmar och ett kort eller ska man kanske satsa på ett kort till eller ett 290x istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellenochemy:

Bf 4 om det ens går och starta med 3 skärmar och ett kort eller ska man kanske satsa på ett kort till eller ett 290x istället?

Tror du behöver det extra video minnet som ett 290x har för den upplösningen. 3gb är i det minsta laget.

Permalänk
Medlem

Jag lirar 5760x1080 med mitt Geforce 780 med 3 gb minne på High/Medium. Fpsen ligger mellan 55-80 fps väldigt sällan under 60 fps. Dock så är mitt Geforce 780 kraftfullare än ditt 280x. Men tror säkert du kan lira det rätt flyttande på low i 5760x1080 med bra FPS.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellenochemy:

För BF4 med medium inställningar eller uppåt så är nog 280X Crossfire eller 290X ett minimum. Kan inte hjälpa dig mycket angående direkta köpval dock, så får vänta på någon annans åsikt inom det.

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Dock inga 5760x1080 resultat, men borde ge en generell bild på vad som krävs.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Oki tack för snabbt svar