Corsair informerar om återkallelsen – Hydro H60, H80i, H100i och fler serienummer

Permalänk
Melding Plague

Corsair informerar om återkallelsen – Hydro H60, H80i, H100i och fler serienummer

För ett litet tag sedan informerade Corsair om att vissa processorkylare i Hydro-serien återkallas. Nu framkommer det att fler modeller och produktionsserier är berörda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tänker inte köpa Corsair som vattenkylning. Sjukt dåligt

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

inte bra för tillit det här <,< visst bra att dom kallar tillbaks dom men vad ska man tänka om deras andra grejer om sånt här slinker igenom :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Snusfri

Riktigt snyggt skött av Corsair.
De går ut med att några batchar av deras kylare är felaktiga, återkallar dom från återförsäljare och erbjuder kunder att byta ut sina kylare utan omsvep.

Alla företag kan göra misstag, det är hur man sedan handskas med det som visar om företaget sköts väl.

Kommer även i fortsättningen att köpa produkter från Corsair.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Corsair har blivit stora det märks, de slarvar med allt känns det som, deras nätagg i RM serien är skit och nu även slutna vattenkylningssystem, vad är nästa ramminnen?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Corsair har blivit stora det märks, de slarvar med allt känns det som, deras nätagg i RM serien är skit och nu även slutna vattenkylningssystem, vad är nästa ramminnen?

Ehm, vad var fel med RM serien? Deras slutna vattensystem har de ju insett att någon gjort ett fel i ihopsättningen och hanterar det på ett bra sätt. De kunde ha sagt "Ehm, det är typ kanske fel men det får ni ta reda på och vi kommer inte ta tillbaka dem.". Nästa RAM-minnen kommer att vara DDR4

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av samus.fl:

Tänker inte köpa Corsair som vattenkylning. Sjukt dåligt

Vadå sjukt dåligt, ÄR 1 % fail rate och dom väljer att återkalla?

Wow asså det är helt stört hur folk ratar företag här ser 1 NYHET omgmg aldrig mer Corsair.

Så du skulle aldrig köpa en OCZ disk igen bara för vertex 2 hade 11 % fail rate?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Naah inte så mkt mer än att de verkar dö vid 50% last under stresstest http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_... . Det stavas sk*tkvalite.

Som jag skrev så har de blivit stora och det medför tyvärr sämre kvalitetskontroller på deras egna produkter.

Skrivet av Persan96:

Ehm, vad var fel med RM serien? Deras slutna vattensystem har de ju insett att någon gjort ett fel i ihopsättningen och hanterar det på ett bra sätt. De kunde ha sagt "Ehm, det är typ kanske fel men det får ni ta reda på och vi kommer inte ta tillbaka dem.". Nästa RAM-minnen kommer att vara DDR4

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Laggzor:

inte bra för tillit det här <,< visst bra att dom kallar tillbaks dom men vad ska man tänka om deras andra grejer om sånt här slinker igenom :/

Det är inte ens samma division, det är som att rata Samsung TV bara för deras telefon har problem när dom inte ens jobbar med samma saker överhuvud taget bara för det står samsung på båda betyder det ingenting.

Samma skit med Corsair.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vadå sjukt dåligt, ÄR 1 % fail rate och dom väljer att återkalla?

Wow asså det är helt stört hur folk ratar företag här ser 1 NYHET omgmg aldrig mer Corsair.

Så du skulle aldrig köpa en OCZ disk igen bara för vertex 2 hade 11 % fail rate?

OCZ är också sjukt dåliga. Skulle aldrig köpa något som dom gjort. Skandal det där med deras SSD:er

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av samus.fl:

OCZ är också sjukt dåliga. Skulle aldrig köpa något som dom gjort. Skandal det där med deras SSD:er

Så du säger att alla Vertex och deras saker suger nu, det känns som du kan nästan ingen ting om detta område, jag har runt 600 SSD i rullning i system och PCI diskar på server och workstation och Samsung diskar och Intel och Plextor och Corsair och kingston...

ALLLLLA hade problem med Sandforce i början varför tror du inte intel kom med sandforce diskar förens dom hade kodat om hela kontrollern och släppte bra diskar?

Jag har varit med sedan början av SSD och testat minst 2 tusen SSD minst.

Sluta kasta företaget över ett stup bara för att deras första serier i vertex och agility inte va stabila.
Bara så du vet är OCZ en av dom störta och bästa inom SSD för enterprise.
Va på Cebit testa deras PCI Fail over system och det finns nästan inget annat på markanden som ens kommer i närheten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Så du säger att alla Vertex och deras saker suger nu, det känns som du kan nästan ingen ting om detta område, jag har runt 600 SSD i rullning i system och PCI diskar på server och workstation och Samsung diskar och Intel och Plextor och Corsair och kingston...

ALLLLLA hade problem med Sandforce i början varför tror du inte intel kom med sandforce diskar förens dom hade kodat om hela kontrollern och släppte bra diskar?

Jag har varit med sedan början av SSD och testat minst 2 tusen SSD minst.

Sluta kasta företaget över ett stup bara för att deras första serier i vertex och agility inte va stabila.

Att alla hade problem med SF är vell ingen ursäkt, de skulle vell använt marvel då. Som intel gjorde tills att de fixat en stabil SF.
OCZ ville bara försöka slå hastighetsrekord hela tiden medan intel ville leverera stabila grejor.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av samus.fl:

Att alla hade problem med SF är vell ingen ursäkt, de skulle vell använt marvel då. Som intel gjorde tills att de fixat en stabil SF.
OCZ ville bara försöka slå hastighetsrekord hela tiden medan intel ville leverera stabila grejor.

bara försöka slå hastighets rekord?

Jag har använt snor många OCZ Vector och OCZ PCI Revodrive och Vertex 4, dom är inte sämre än intel 520 eller 530, fördelen med intel är 5 års garanti.

Vet inte vart du har fått för dig att OCZ nya SSD inte är stabila.

Nej SF hade problem i alla kontrollrar.

Och Vector har nu 5 års garanti med så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Trevligt, ett företag som erkänner sina fel. Finns definitivt inget att klaga på här. Dock tycker man att detta inte borde passerat deras kvalitetskontroller. Men en kvalitetsmiss kan alla göra kolla bara på Volkswagen som återkallar massa bilar nu likt Toyota och det är knappast två lågkvalitativa märken. Corsair är kvalitet men alla kan göra missar, men skillnaden är vem som står upp och säger det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

bara försöka slå hastighets rekord?

Jag har använt snor många OCZ Vector och OCZ PCI Revodrive och Vertex 4, dom är inte sämre än intel 520 eller 530, fördelen med intel är 5 års garanti.

Vet inte vart du har fått för dig att OCZ nya SSD inte är stabila.

Nej SF hade problem i alla kontrollrar.

Och Vector har nu 5 års garanti med så.

Jaja, du har säkert med erfarenhet av detta än mig. Jag tänker iaf inte köpa OCZ.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Avstängd

Öhh, om man kastat förpackningen då?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av samus.fl:

Jaja, du har säkert med erfarenhet av detta än mig. Jag tänker iaf inte köpa OCZ.

Ja, du behöver inte köpa OCZ men du ska inte skriva på forum OCZ suger satan bara för du läst om problem.

Då kan jag säga att allt jag testat som någon gång har haft problem suger och aldrig köpa det, men jag skriver inte det på ett forum.

Det är ingen bra ide att skriva sånt då folk som inte är 100 % insatta blir fel informerade.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

bara försöka slå hastighets rekord?

Jag har använt snor många OCZ Vector och OCZ PCI Revodrive och Vertex 4, dom är inte sämre än intel 520 eller 530, fördelen med intel är 5 års garanti.

Vet inte vart du har fått för dig att OCZ nya SSD inte är stabila.

Nej SF hade problem i alla kontrollrar.

Och Vector har nu 5 års garanti med så.

Folk älskar att smutsa ner företag som råkat komma med en felaktig produkt och som dom själva inte använder.
Min första SSD va en OCZ, under problem tiden. Fick aldrig problem med min SSD Uppgradera mig till Samsung SSD då den var mest prisvärd just då kände jag, annars hade jag tagit en OCZ då med
Om nu ingen hade kört med Sandforce så hade ju inte problemet synts Nu hade OCZ otur att få all skit, som microsoft och nu corsair får....

Alla företag gör fel / råkar bli fel någon gång, skillnaden mellan ett bra företag och dåligt är hur dom hanterar det, återkallar man produkter och ersätter osv så är det BRA gjort, dom hade lika gärnat kunna "jaha och? Inte vårat problem" som tyvärr vissa gör också

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Ja, du behöver inte köpa OCZ men du ska inte skriva på forum OCZ suger satan bara för du läst om problem.

Då kan jag säga att allt jag testat som någon gång har haft problem suger och aldrig köpa det, men jag skriver inte det på ett forum.

Det är ingen bra ide att skriva sånt då folk som inte är 100 % insatta blir fel informerade.

Jag skrev att jag inte skulle köpa vattenkylning från Corsair. Sjukt dåligt. Det var du som drog upp OCZ,
Jag tycker inte du skall tjura för att jag inte tycker om OCZ.

Pillutta dig.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Christoffer1989:

Folk älskar att smutsa ner företag som råkat komma med en felaktig produkt och som dom själva inte använder.
Min första SSD va en OCZ, under problem tiden. Fick aldrig problem med min SSD Uppgradera mig till Samsung SSD då den var mest prisvärd just då kände jag, annars hade jag tagit en OCZ då med
Om nu ingen hade kört med Sandforce så hade ju inte problemet synts Nu hade OCZ otur att få all skit, som microsoft och nu corsair får....

Alla företag gör fel / råkar bli fel någon gång, skillnaden mellan ett bra företag och dåligt är hur dom hanterar det, återkallar man produkter och ersätter osv så är det BRA gjort, dom hade lika gärnat kunna "jaha och? Inte vårat problem" som tyvärr vissa gör också

Känns som dom företag som återkallar och gör goodwill för sig får alla skit och dom som soppar det under mattan reagerar ingen på.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av samus.fl:

Jag skrev att jag inte skulle köpa vattenkylning från Corsair. Sjukt dåligt. Det var du som drog upp OCZ,
Jag tycker inte du skall tjura för att jag inte tycker om OCZ.

Pillutta dig.

Jag drog än jämförelse och du ratade hela Corsair för att dom gjorde goodwill för sig.

Ingen mening att diskutera detta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skickade just tillbaka min h60. Inte för detta men hoppas man får en ny utan möjliga problem då. Bra av corsair.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Inaktiv

Så sjukt barnsliga kommentarer om att "ZOMG Corsair sugerz b4113 bara skit osv!!11one". Blir bara trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

"1321" helt ny... lacky!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Har själv en H100i, mer nöjd har jag aldrig varit.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

Corsairskylare är ju ändå inte egna modeller så att skylla corsair är lite tråkigt.

Men corsair visar vad dom är bra på, service.

Permalänk
Medlem

Detta ökade mitt förtroende för Corsair, identifierar ett fel och löser det är rätt väg att gå. Har varit sugen på att köpa en H100i länge och blir nog ett senare i månaden, antar att alla av dom drabbade serierna är återkallade från dist då?

Tycker också vissa reaktioner bland kommentarerna är rätt löjliga.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bättre att ta tebax det dom tror är felaktiga änn o skita i det o få en massa skit efteråt,kommer att köpa en H100i till mitt nästa bygge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Öhh, om man kastat förpackningen då?

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl bra att företag erkänner sina fel istället för att skita i det, tänk om några hade uppmärksammat detta ändå och det blivit en stor rubrik utan att Corsair visat goodwill, DÅ hade det funnits anledning att "bojkotta" deras vattenkylare. Men detta visar ju bara en bra sida utav Corsair. Eller har jag fel?