Playstation 4 - Problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Playstation 4 - Problem och lösningar

Tja redan stött på en drös problem tack vare att Playstation network är mer eller mindre totalt överbelastad:

Q: SKapa konto får Connection failure / Massa andra felmedelanden.
A: Försök igen, tog mig själv 15 försök ca 30 minuter att lyckas med ett konto. mina andra har jag inte lyckas med.

Q:* Falerade när du valde att välja PS4'an som din primiära konsol eller svarade du nej?
A Om detta fallerar funkar inga PS+ spel eller nerladdade spel i huvud taget. För att lösa detta går så här

Citat:

Turn on your PS4.
From your Home Screen, press the Up button to view the Function Screen.
Select [Settings].
Select [PSN].
If you are not already signed in, sign in to PSN.
Select [Activate as Your Primary PS4] from the menu.
Select [Activate]. When the PS4 has been activated, you will see 'Activated'. The PS4 has been added to your account.
Select [OK] to return to manage your other PSN settings.

Q: Kan du inte aktivera en PS+ kod
A: För tillfället är dessa tjänser inaktiverade på PS4 på grund av efterfrågan, det finns dock en workaround, har du en PS3a så kan du aktiveta kontot där.

Q: Kan inte fylla i PSN kort.
A: Samma tjänst är nere här med. Men du kan antigen använda en PS3 eller webben. https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja redan stött på en drös problem tack vare att Playstation network är mer eller mindre totalt överbelastad:

* SKapa konto får Connection failure / Massa andra felmedelanden.
- Försök igen, tog mig själv 15 försök ca 30 minuter att lyckas med ett konto. mina andra har jag inte lyckas med.

* Falerade när du valde att välja PS4'an som din primiära konsol?
- Om detta fallerar funkar inga PS+ spel eller nerladdade spel i huvud taget. För att lösa detta går så här

Turn on your PS4. From your Home Screen, press the Up button to view the Function Screen. Select [Settings]. Select [PSN]. If you are not already signed in, sign in to PSN. Select [Activate as Your Primary PS4] from the menu. Select [Activate]. When the PS4 has been activated, you will see 'Activated'. The PS4 has been added to your account. Select [OK] to return to manage your other PSN settings.

Jag har två förslag. Jag hoppas förslag 1 vinner.

Förslag 1. Stäng av din PS4(gäller alla som läser detta). Om bara jag använder min PS4 så kommer det flyta på bra. Vänta några veckor tills det lugnat ner sig och så jag kan spela ifred. Efter nån vecka så är det OK för dig och alla andra att börja använda PS4 igen.

Förslag 2. Vänta nån dag tills den värsta stormen har lagt sig så kommer det fungera precis som det är tänkt. Det är nog det enda som kommer fungera.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Uppdaterade listan med lite små saker.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.