BF4 China Rising problem.

Permalänk
Medlem

BF4 China Rising problem.

Hejsan! Jag fick med China Rising när jag förbeställde från Origin. Jag installerade dlc'en. När jag joinar en server står det att jag måste installera dlc'en...

Jag har testar: Söka efter uppdatering
Reparerat BF4
Startat om datorn

Någon som har samma problem? Finns det någon lösning?

~David

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

Hejsan! Jag fick med China Rising när jag förbeställde från Origin. Jag installerade dlc'en. När jag joinar en server står det att jag måste installera dlc'en...

Jag har testar: Söka efter uppdatering
Reparerat BF4
Startat om datorn

Någon som har samma problem? Finns det någon lösning?

~David

Har du även premium till BF4? Annars kan du inte spela china rising idag.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Vid pre order så fick man med Chine Rising
Pre order = China Rising

Så man behöver inte premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slakter:

Pre order = China Rising

men har man premium så får man spela 2 veckor innan alla andra

så har du inte premium så kan du inte spela nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Slakter:

Pre order = China Rising

China Rising e ute bara för Premium nu ! 17/12 släpps den för alla som har Deluxe Edition...

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Skrivet av Slakter:

Pre order = China Rising

Du kanske ska läsa inlägget ovan?

Permalänk
Medlem

Men premium har väl ändå 2 veckors förtur på china expansionen.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Trodde alla fick det samtidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Har ungefär samma problem laddade ner patchen imorse på ~800mb men har inte kunnat ladda ner eller spela china rising på ngt sätt. (Har premium)
När jag föröker joina en CR server så kommer det upp en ruta och säger att jag behöver ladda ner det, trycker på en länk som tar mig till origin men i orign händer inget.
har även förökt att gå in på speldetaljer på BF4 men där står det att china rising släpps 17e december....

Någon som har samma problem och kanske löst det?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Har ungefär samma problem laddade ner patchen imorse på ~800mb men har inte kunnat ladda ner eller spela china rising på ngt sätt. (Har premium)
När jag föröker joina en CR server så kommer det upp en ruta och säger att jag behöver ladda ner det, trycker på en länk som tar mig till origin men i orign händer inget.
har även förökt att gå in på speldetaljer på BF4 men där står det att china rising släpps 17e december....

Testa o starta om Origin , jag fick göra det då kom china Rising igång o tankades ner

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Testa att starta om origin först då den började ladda ner china rising,

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

står det att du har premium i battlelog? annars har du nog problemet där.. att battlelog inte vet att du har premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Testa o starta om Origin , jag fick göra det då kom china Rising igång o tankades ner

Samma för mig fick starta om Origin och då laddades
det ner och installerades direkt.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

800mb är inte China... det är patchen china är 4,8gb patch som du laddar ner sedan eller nu berorpå.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Hur fan tankar man china rising patchen då? Jag har premium (står i origin också) men kan bara tanka en patch på 800mb?

går in i battleloggen och då står det att jag måste uppgradera mitt konto eller ladda ner patchen som inte går att tanka via origin.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hur fan tankar man china rising patchen då? Jag har premium (står i origin också) men kan bara tanka en patch på 800mb?

går in i battleloggen och då står det att jag måste uppgradera mitt konto eller ladda ner patchen som inte går att tanka via origin.

har du testat starta om origin?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

vissa servrar går joina utan meddelandet andra inte. just nu då.

Permalänk
Skrivet av makz159:

står det att du har premium i battlelog? annars har du nog problemet där.. att battlelog inte vet att du har premium

Japp det gör de. Har kollat med ea supporten så att mitt premium funkade korrekt å det gjorde det sa dem.... Men dem kunde inte lösa det...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB