Problem med USB-minne!

Permalänk

Problem med USB-minne!

Halloj!

Har ett 128 Gb USB minne som är köpt från Ebay. Skulle för ett tag sedan partionera den till 8Gb för jag ville formatera den till FAT32 så jag kunde slänga in ett OS på den och boota från. Jag gjorde allt detta, satte in den i datorn och spammade Delite eller F11 eller vad det nu är men det funkade inte. Det stog bara att USB minnet var en Generic Flashdrive.

Jag accepterade att jag blev besegrad av ett skit USB minne och skulle partionera om den till 128 Gb och formatera den till exFAT för att ha den som ett vanligt lagrings medium.

Problemet är bara att den inte kommer upp i dator längre. Varken i CMD, disk manager eller andra tredjepartsprogram. Det enda som händer är att datorn söker efter lagrings medium i datorn och inget händer. Det roliga är att om jag drar ur USB minnet medans den söker så kommer alla resultat upp PÅ EN GÅNG.. Dock inget USB minne..

Jag kan väl knappast ha förstört minnet bara för att jag har partionerat och formaterat den några gånger...?

Några idéer på vad som kan vara felet?

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Jag antar att du håller på i windows. Boota upp linux på pinne/cd och skapa nya partitioner med gparted istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

128GB flash från ebay? Är du säker på att det inte var ett piratminne med fejkad firmware? Har du bekräftat tidigare att alla 128GB gick att utnyttja?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Jag antar att du håller på i windows. Boota upp linux på pinne/cd och skapa nya partitioner med gparted istället.

Hmm det låter jobbigt ju :/ Finns det inga andra alternativ? Om minnet inte kommer upp i Windows, vad säger att det kommer komma upp i Linux?

Skrivet av MultiMan:

128GB flash från ebay? Är du säker på att det inte var ett piratminne med fejkad firmware? Har du bekräftat tidigare att alla 128GB gick att utnyttja?

Ja.

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Hmm det låter jobbigt ju :/ Finns det inga andra alternativ? Om minnet inte kommer upp i Windows, vad säger att det kommer komma upp i Linux?

Windows är helt värdelöst på att hantera flera partitioner på usb-minnen. Det är inte särskilt jobbigt att, så bara testa.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.