Permalänk

skulle byta plats på min dator

hej, jag och en kompis skulle flytta på min dator, vi stängde av den och kopplade ur den som vanligt. (inga konstigheter)
men när vi väl skulle koppla in den och starta den efter att vi flyttat på den så vägrar den fungera, skärmen ger ingen bild
och ingen reaktion från tangentbord eller mus, den går igång men ingenting händer, som att den inte skulle ge ut ström
ordentligt eller någonting. vet inte riktigt hur jag ska beksriva.

vi har kollat i datorn och som vi kan se verkar allting sitta rätt och ordentligt, har klämt och tryckt på en del kablar.
tack för snabbt svar då vi är på ett lanparty!

ursäkta mig om tråden är postad på fel ställe, men har ingen koll på vart man postar vad.

Permalänk
Medlem

Kollat knappen bak på nätaggregatet så det inte är avstängt?

Permalänk

Snurrar fläktar, lyser något, någon pip-felkod?

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

Låter som fel på RAM, testa trycka i dem, alternativt testa en sticka i taget.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberryBobb:

hej, jag och en kompis skulle flytta på min dator, vi stängde av den och kopplade ur den som vanligt. (inga konstigheter)
men när vi väl skulle koppla in den och starta den efter att vi flyttat på den så vägrar den fungera, skärmen ger ingen bild
och ingen reaktion från tangentbord eller mus, den går igång men ingenting händer, som att den inte skulle ge ut ström
ordentligt eller någonting. vet inte riktigt hur jag ska beksriva.

vi har kollat i datorn och som vi kan se verkar allting sitta rätt och ordentligt, har klämt och tryckt på en del kablar.
tack för snabbt svar då vi är på ett lanparty!

ursäkta mig om tråden är postad på fel ställe, men har ingen koll på vart man postar vad.

Något som brukar få igång min polares dator är att ta ut grafikkortet och sätta i det igen.
Detta är absolut ingen garanti men det kan KANSKE fungera för er.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Kolla att du har ström i uttaget..

Permalänk

kan vara ett enkelt problem

det kan vara så simpelt som att ström sladden inte är i ordentligt, man tror datorn är paj när bara fläktarna snurrar.
kolla om ström sladden på båda ändarna sitter i ordentligt.

Permalänk
Medlem

Testat att boota upp den med endast skärmen inkopplad? Alltså utan eventuella USB-enheter.

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Kolla att du har ström i uttaget..

Tänkte just på det torskat på det för många gånger alltså xD