Bygger första datorn, budget ca 5K

Permalänk
Medlem

Bygger första datorn, budget ca 5K

Hej,

Ska försöka bygga första datorn nu och behöver lite tips. Detta är vad jag kom fram till http://www.inet.se/kundvagn/visa/6463764/2014-02-06. Datorn kommer spelas på ibland, lite CS:GO, COD:Ghosts inte på Ultra grafik men Medium typ. Överlag så skulle jag vilja ha en bra och snabb dator för vardagligt bruk och lite spel ibland.

Jag valde en SSD då jag verkligen vill att den ska vara snabb och starta upp snabbt men de är så dyra och 120 GB kommer nog vara för lite även om jag inte har så mycket lagrat på datorn. Har ungefär 120 GB på min nuvarande men jag kommer nog bytta den mot en HDD.
Det finns säkert mycket fel med bygget men jag är nybörjare och tips uppskattas.

Tack

Permalänk
Medlem

Det första jag märkte var att du inte hade ett chassi i kundvagnen, har du det sedan innan?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av acaaca96:

Hej,

Ska försöka bygga första datorn nu och behöver lite tips. Detta är vad jag kom fram till http://www.inet.se/kundvagn/visa/6463764/2014-02-06. Datorn kommer spelas på ibland, lite CS:GO, COD:Ghosts inte på Ultra grafik men Medium typ. Överlag så skulle jag vilja ha en bra och snabb dator för vardagligt bruk och lite spel ibland.