Permalänk
Moderator
Brons i quiz

FTB Server

Hej, det är så att jag och några kompisar söker efter en ny FTB server att börja härja på eftersom den som vi är på just nu laggar eftersom den hostas i USA. så om någon har en bra eller vet ett bra FTB server och hostas i Sverige eller iallafall i Europa, så skulle det vara jätte roligt om folk delade med sig.

Om någon inte har en server att dela med sig av skulle det vara även bra om någon kunde länka en bra serverhost för FTB i sverige som inte är allt för dyr.

tack på förhand

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har själv använt : https://www.ens-ltd.com/billing/cart.php?gid=11 edit : (i UK ,men bra ping)

Förövrigt så vill nog folk veta vilket pack ni vill spela om dom ska kunna rekomendera en server

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har själv använt : https://www.ens-ltd.com/billing/cart.php?gid=11 edit : (i UK ,men bra ping)

Förövrigt så vill nog folk veta vilket pack ni vill spela om dom ska kunna rekomendera en server

Låter ju för bra för att vara sant? Är den verkligen trovärdig? Jag menar en server brukar kosta åtminstone 8 gånger mer på ställen jag kollat på.
Ultimate är nog det tänkta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Låter ju för bra för att vara sant? Är den verkligen trovärdig? Jag menar en server brukar kosta åtminstone 8 gånger mer på ställen jag kollat på.
Ultimate är nog det tänkta.

Det funkade alldelles utmärkt när jag testade det i januari-mars förra året och även i juli-augusti

Testade lite andra hosting företag (fick tom en "sponsrad" server) men tycker fortfarande ens-ltd har varit bäst
Bra support också (jämfört med alla andra..)

edit : klickar du på order now så kan du ju se priset på den configen du vill ha

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Är du säker att den laggar pga att den ligger i USA? FTB är väldigt tungrott i övrigt.

Jag körde ett tag från Beastnode från deras servrar i Paris, Men de laggade likamycket där som på min burk hemma.

Så vad har hänt med servern idag? jo jag tröttnade på att FTB aldrig blev stabilt och hade mycket konfliker, Så nu kör vi med ATlauncher och en av de packen istället. Det fungerar säkert 100 gånger bättre än FTB, Oavsätt om jag kör den från servern i paris eller burken som jag har hemma (som används nu)

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC