Moderaterna kopplar sjunkande skolresultat bland pojkar till datorspelande

Permalänk

Mina betyg led ganska mycket av mitt dataspelande tyvär. Önskar att man kunde gå tillbaks och göra om... jag tror att detta är ett stort problem bland ungdomar idag.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Det finns en brandvägg mellan politiker och verkligheten, tyvärr skyddar den politiker från verkligheten och inte tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Mina betyg led ganska mycket av mitt dataspelande tyvär. Önskar att man kunde gå tillbaks och göra om... jag tror att detta är ett stort problem bland ungdomar idag.

Läs komvux/distanskurs då?
Det är aldrig för sent att börja.

Permalänk

Det säger sig ju självt att om man sitter och lirar in på natten så drabbas nästa dag av sömnbrist, och därefter sämre koncentration vilket kan försämra skolgången.

Det är iofs synd att det uttalandet ger dåliga vibbar hos t.ex. föräldrar som har ungdomar som spelar och sedan drar in burken för att de överreagerar och blir oroliga. Många föräldrar har även ett allmänt dåligt tänkande om spel och föredrar mycket hellre om barnet spelar fotboll, och genom att höra detta blir de ännu oroligare än de behöver.

De skrev även att de såg ett samband med PISA-undersökningarna och datorspelandet i Sverige. Men i många asiatiska länder som kommer högt upp i PISA t.ex. Korea har ofta mer spelande och ett mer positivt anseende till spel och anordnar även många tävlingar. I dessa länder tror jag inte alls spelandet har något positivt eller negativt med skolan att göra utan att attityden är mer respekterande och helt enkelt bättre än Sveriges.
Jag tror också att Moderaternas uttal idag hör ihop med valet i höst eftersom de förmodligen vill få till sig röster genom att uttala sig så att många påverkas på innan valet.

(Jag har inget emot M)

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Så borgarsvinet menar att barn inte ens skall få ha 3timmar egen tid per dag? Börjar ju nästan likna kina eller ryssland med sådant tänk. Problemet är att föräldrarna inte uppfostrar barnen så att de inte förstår vidden av sin utbildning och att hålla tider osv. De förstår inte vad deras betyg innebär för deras framtid, de ser inte ett slut på tunneln och har därför ingen motivation.
Sen tanten som bröt på tyska eller något vet ju inte heller något alls om pedagogik eller hur barn fungerar. När har det fungerat att sätta restriktioner på barn och ungdomar och att tvinga dem till saker? Aldrig! Det är så man föder upp motreaktioner och rebeliskt beteende.
Pratar man med sina barn, sätter realistiska gränser och kommer överens om saker och ting från en tidig ålder så går det finemang. Inom psykologin så pratar man om positiv betingning/förstärkning och är det som fungerar absolut bäst, något som moderaterna och den där skol-tanten inte har någon vetskap om utan tror att det är med hjälp av piskan som man skall fostra barnen. Detta visar ju också på hur pass förlegat moderaternas tankesätt och politik är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Orkade inte läsa tråden men jag tränar på gym 5/6 dagar i veckan, spelar dator förmodligen 5+ timmar om dagen och klarar fortfarande alla hålla min betyg på en bra nivå (VG+ i alla ämnen). Då går jag också teknik med teknikvetenskap inriktning vilket betyder att allt vi läser är mer eller mindre matte, fysik och kemi (självklart svenska/engelska etc också). Kommer läsa upp till matte 5 så det är ingen lekmanna matte

Tror det är väldigt olika vad man klarar av, samt vilka lärare man har. Jag har (nästan) endast bra lärare och det hjälper väldigt mycket med hur motiverad man är på lektionerna och om man är motiverad hinner man klart på lektionen och slipper läxa. Samt är jag väl någorlunda lättlärd/begåvad från födseln så det hjälper ju också en del.

Jag kommer ju inte rösta på moderaterna nästa val i alla fall, sämre parti får man leta efter (möjligtvis KD) samt en sämre partiledare än Reinfeldt. Ingen aning om hur svenska folket kunde rösta fram han två gånger i rad? Han har ju ingen vidare utstrålning och är ju ingen vidare retoriker heller... Tacka vet jag Åkesson. Där har vi en kille som kan prata! För att inte tala om att han har fötterna på jorden och inser problemen med samhället idag. #SD14

Moderaterna har visserligen misslyckats, men tråkigt att du tycker att ett främlingsfientlig, antihomo och antifeministisk parti, full av människor med nazi-kopplingar och folk dömda för diverse hatbrott osv är ett bättre alternativ för Sverige. Det tycker definitivt inte jag och förhoppningsvis majoriteten i detta fina landet.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men jag kallar mig själv seriös gamer och närmar mig 30 strecket. Under hela min skoltid i högstadiet så var jag så skoltrött att jag sket fullständigt i det, hade inte datorn varit där så hade det varit något annat, TVn till exempel. Jag gjorde bara precis det jag behövde för att klara mig...
Skoltröttheten berodde antagligen på för stor klasser, ingen hjälp från lärare, oengagerade lärare och tyvärr en haltande utbildningsplan pga det stora antalet nysvenskar som slussades in och behövde komma ikapp. Jag valde därför en gymnasielinje där jag kunde glida igenom det mesta men där någon gång på mitten så hände något. Fokuset från spel flyttades till hårdvara och jag sökte mig därför till en IT linje och fullföljde utan problem hela gymnasiet.

Detta har senare lett till ett ännu större IT-intresse och jag är 30hp från en magisterexamen i informatik...

Snarare skulle jag vilja säga att jag mitt intresse för spel lade grunden till där jag är idag.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk

Det svenska uttrycket lagom är bäst stämmer för det mesta. Det finns ungdomar som sysslar med för mycket spel, musik, matematik etc för sitt eget bästa. Just spel antar jag är en av de största bovarna idag, alltså skaran som t.ex. lägger ner för mycket tid på att spela instrument utan någon framtidsutsikt är inte lika stor.

Och det är bra att lärare m.m uppmanar föräldrar att se över deras barns fritidsintressen. Och man kan ju enkelt göra en återkoppling till betydelse, han ett barn hög frånvaro mycket IG och lägger ner förbaskat mycket tid på whatever, så borde barnet dra ner på detta. Har barnet däremot bra betyg, ja då är det inte lika allvarligt att den bränner bort en massa tid på nöjen.

Problemet idag med skolan tycker jag är barn är för lata, jag m.f.l lästa matematik på egen hand utan lärare i gymnasiet. (bara göra proven) I gymnasiet är kurserna på så låg nivå så man behöver inte ha någon lärare, dock kan jag förstå att lärare behövs i låg och mellanstadiet och på lite labbar i högstadiet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Borde då inte skolan istället använda dataspelandet för att på så vis införa läxor genom spel? Borde nog ge bättre resultat än att försöka stänga ner dataspelandet.

Permalänk
Medlem

Som det alltid har varit så är det föräldrarnas ansvar att se till att skolan sköts. Snarare Reinfeldts värdelösa skolpolitik som gör det skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag hade kompisar som lanade på helgerna. WoW släpptes när jag gick i gymnasiet. I högstadiet var vi ett gäng som satt och spelade Quake i en datasal på fredagskvällarna. Det har nog blivit vanligare och mer socialt accepterat men det var på inget vis en liten subkultur. Vi var många som spelade massa Utopia på högstadiet. På gymnasiet var vi några som spelade en del Tibia. Jag var inte så aktiv som mina kompisar. Så det var inga som helst problem att hitta datorspel att slänga bort sitt liv på om det är det du tror.

Nu gör du samma misstag igen. Du skrev något om allmänbildning tidigare vilket är något ironiskt när du gång på gång missar det mest grundläggande i statistik. Är det en sak man ska lära sig om statistik så är det att samvariation inte medför kausalitet. Kan det vara så att du satt och spelade istället för att vara på mattelektionerna.

Du bygger fortfarande hela ditt resonemang på ett logiskt felslut som är så vanligt och berömt att det benämns med den latinska frasen: "cum hoc ergo propter hoc".

Med ditt resonemang kan vi bevisa massa trams. Vi börjar med en uppenbar koppling mellan autism och organsikt odlade grönsaker.
http://i.imgur.com/jZm3U7k.png

Sedan har vi en tydlig koppling mellan antalet dödsfall på Amerikanska motorvägar och mängden citroner importerade från Mexiko.
http://www.cqeacademy.com/wp-content/uploads/2014/01/Correlat...

Den klassiska kopplingen mellan pirater och global uppvärmning. Al Gore och IPCC har alltså fel, vi behöver inte elda mindre kol och olja utan vi behöver skaffa fler pirater. Siffrorna ljuger inte.
http://i.stack.imgur.com/diPTb.gif

Här har vi en tydlig korrelation mellan kvalitén på rockmusik och USAs oljeproduktion.
http://www.ritholtz.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/500-u...

Sen den mest fördömande av alla. Bevis för att Internet Explorer är orsaken till tiotusentals mord i USA.
http://readingfuelledbytea.files.wordpress.com/2013/05/ie-v-m...

Jo du har sagt att skolk beror på spel. Nu börjar du dock komma lite närmare det verkliga svaret. Att spelen i sig egentligen är irrelevanta för det är bara ett av många möjliga utlopp för individer som redan har tendenser att skolka. Samma resonemang som fördes vid de senaste dödsskjutningarna. Breivik spelade WoW, alltså är WoW orsaken till att han sköt ihjäl massa ungdomar. De som låg bakom skolmassakern i Columbine spelade mycket Doom och Wolfenstein 3D alltså måste det vara de där våldsamma spelen som ligger bakom deras vansinnesdåd. De spelade också mycket bowling men det är säkert. På samma visa fortsätter det. Ozzy Osborne dödade John McCollum med låten Suicide Solution. Judas Priest var skyldiga till en självmordspakt med skivan Stained Class. The Beatles styrde Charles Manson och hans massmord med låten Helter Skelter. Men det jämnade ut sig sen när John Lenon blev mördad av boken The Catcher in the Rye.

Det är samma typ av argumentation du för. Du letar en syndabock och hoppas på första bästa som låter bra. Presentera vettiga studier på att specifikt datorspel har ökat skolket eller att det ens är ett reellt problem så kan vi ta diskussionen därifrån. Just nu har du inte bidragit med något vettigt annat än logiska felslut och magkänslor.

Dina jämförelser har inte ens den minsta koppling. Internet Explorer och antalet mord? Kom igen, det där är ju bara trams från din sida. Vad skulle sämre skolresultat bland pojkar bero på då, herr expert? Antalet lärare per elev har ökat de senaste 10 åren. Så att det är brist på lärare är bara en myt. Däremot är det okej att ifrågasätta lärarnas kompetens som en bidragande faktor. Kanske många känner att de inte får hjälp och väljer att stanna hemma i stället?

Har aldrig sagt att skolk beror på spel, bara att spel är en av många bidragande faktorer för skolk. Anser du något annat så har du missuppfattat totalt.

Har inga "vettiga studier", men svänger man förbi FZ och tittar på deras omröstning så ser man att spel har påverkat skolan bland en majoritet.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140226/moderaterna-vadjar...

Har du låtit spelande gå ut över skolan?
Nej 46.14% (281)
Ja 53.86% (328)

Ibland säger magkänslan mer än studier. Väldigt vanligt inom medicin och forskning att man köper till sig ett svar, även fast det inte är det rätta svaret.

Och för att vara tydlig. Jag lägger inte all skuld på spelen, utan jag säger bara att det bidrar till att barn stannar hemma från skolan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Moderaterna har visserligen misslyckats, men tråkigt att du tycker att ett främlingsfientlig, antihomo och antifeministisk parti, full av människor med nazi-kopplingar och folk dömda för diverse hatbrott osv är ett bättre alternativ för Sverige. Det tycker definitivt inte jag och förhoppningsvis majoriteten i detta fina landet.

Ett parti som vill det bästa för samhället menar du? Du verkar inte vara så politiskt insatt om det är vad du tror om partiet, kanske inte ska tro på allt som står på aftonbladet och bilda dig en egen uppfattning? Vadå främlingsfientligt? Du tycker alltså det är bättre som det är nu när Sverige är svenskfientligt? Antar att du tycker feminister är något bra också då, varför ska männen ha någon rätt i samhället?

Tror många hade blivit positivt förvånade om de faktiskt insåg vad SD står för. Dessutom vad tror ni skulle hända om tex SD fick makten? Inte så att Sverige har någon arme för att tvinga folket till underkastelse och bli nya Nazityskland. Tror mycket positivt skulle komma ut av det, om folk inte var så trångsynta/hjärntvättade i dagens samhälle hade vi haft det så mycket bättre...

Vad folk måste inse är att vi inte behöver en statsminister som föddes med silversked i mun utan någon som vet hur samhället faktiskt fungerar. Någon som kanske haft det lite dåligt ställt under sin uppväxt och sen jobbat sig upp till en politisk post för att sedan bli statsminister. Då kanske vi skulle kunna se lite politik/lagar som faktiskt är relevanta.

// Någon som faktiskt går emot mängden och vågar stå emot PK-trycket.

Permalänk
Medlem

Hmm, anar att du inte är så gammal och sväljer propagandan från främlingsfientliga sidor. Nåja du mognar kanske en dag precis som lille Jimmi. Nej, nu släpper jag detta:) Detta är trots allt inte ett politisk forum.
Hursomhelst föräldrarna ska ha koll på sina ungar och sätta gränser när det kommer till tv-spel.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Hmm, anar att du inte är så gammal och sväljer propagandan från främlingsfientliga sidor. Nåja du mognar kanske en dag precis som lille Jimmi. Nej, nu släpper jag detta:) Detta är trots allt inte ett politisk forum.
Hursomhelst föräldrarna ska ha koll på sina ungar och sätta gränser när det kommer till tv-spel.

Precis som du svalde allt Fredrik sa 2006? Alla såg ju hur bra det gick Men visst vi släpper det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Hade du inte spelat dator, hade du gjort någonting annat istället för läxor. Det är inte datorspelen det är fel på, det är dåliga föräldrar som inte lär barnen självdisciplin.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Som det alltid har varit så är det föräldrarnas ansvar att se till att skolan sköts. Snarare Reinfeldts värdelösa skolpolitik som gör det skit.

Ett fin fint exempel på detta är te.x hur jag gick från A i matte till E för det aldrig fanns någon lärare som visste vad de höll på med om det ens fanns någon ^^

Permalänk
Medlem

!

Skrivet av KimTjik:

På vilket sätt är det löjligt? Det behövs mer än en positiv sida i livet för att klara sig. Det är en sak att totalförbjuda något och en helt annan att inse att det krävs balans.

Håller med. Nu kanske dom har överdrivit paniken lite grann. Men nog fan spelas det hos de flesta fler timmar än vad det görs läxor. Så var det för mig när jag va yngre iaf. Har sett folk i DOTA2 som har spelat 160+ timmar på en vecka. Det är ju en hel arbetsmånad! Går ju knappast att hinna med så mkt mer annat då.

Men en annan sak är ju också barn som är överengagerade i idrott, där hinns inte läxorna heller med speciellt bra, de är lixom på träning till 21-22 på kvällen efter skolan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Ser knappast detta som någon nyhet utan mer som ett konstaterande.
Det räcker för mig att titta tillbaka på delar av min skolgång och konstatera att lägre prioritering av spel och annat datorrelaterat som jag inte lärt mig så mycket av hade lönat sig idag

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Håller med. Nu kanske dom har överdrivit paniken lite grann. Men nog fan spelas det hos de flesta fler timmar än vad det görs läxor. Så var det för mig när jag va yngre iaf. Har sett folk i DOTA2 som har spelat 160+ timmar på en vecka. Det är ju en hel arbetsmånad! Går ju knappast att hinna med så mkt mer annat då.

Men en annan sak är ju också barn som är överengagerade i idrott, där hinns inte läxorna heller med speciellt bra, de är lixom på träning till 21-22 på kvällen efter skolan.

Intressant, så dota killarna äter, skiter och sover på mindre än 8 h i veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Precis som du svalde allt Fredrik sa 2006? Alla såg ju hur bra det gick Men visst vi släpper det

Jag röstade inte på alliansen, så kom inte här och kom:)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Mitt datorspelande sabbade rätt mycket för mig i gymnasiet. Jag var med i en seriös CS klan och körde minst 4h per dag.
Fick läsa upp en mattekurs senare på sommaren. Hade utan tvekan haft bättre betyg om jag lagt mindre tid på spelande.

Så ja 1) lägger man för mycket tid på något annat än att göra läxorna eller 2) är uppe försent och sover lite så man inte kan hänga med i undervisningen så går det sämre i skolan.

Mina betyg påverkades likaså, aldrig så att det var underkänt, men jag hade nog kunnat haft bra mycket bättre.
Frågan är dock, om det inte varit datorspel, hade det då varit all fokus på skolan istället, eller hade man hittat nått annat att sysselsätta sig mig?

Permalänk

Det värsta med att spela så mycket är väll att man förstör kroppen av att sitta stilla. Sen så handlar det väll mycket om eget ansvar som att man gör läxorna innan man spelar.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Jag tycker att du beskriver ett helt annat problem... Vad är det vi faktiskt lär ut i skolan? Svaret är bara skit, med extra fokus på kunskap man aldrig har nytta av. På mina föräldrars tid kunde man enkelt få jobb som 15 åring tex. och nu är man barn tills man har gått minst en högskoleutbildning.

Men det är ju inte utbildningens fel att ungdomar är mindre attraktiva på arbetsmarknaden idag än då. Hela samhällsklimatet har ju ändrats dramatiskt sedan dina, likt mina, föräldrar började sitt insteg in i arbetslivet. Idag är arbetsmarknaden redan mättad och med så många sökande per varje ledigt arbete kan inte en novis konkurrera då det alltid finns någon mer kvalificerad. Inte att nämna att det är ett ständigt krig om arbetstimmar redan inom företagen, främst inom diverse serviceyrken som unga som oftast hamnar i.

Skulle skolan reformeras och bara lära ut världens mest matnyttiga saker så skulle det inte i sak göra ungdomarna mer konkurrenskraftiga - för de konkurrerar på samma villkor jämte varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, precis. Men en förälder som har bättre koll på deltagarna i lets dance än sina egna barn är det nog svårt att respektera om man råkar ingå i en sådan familj.

Det ligger mycket i det du skriver. Och så finns det även en kategori av förälder som "har gett upp kampen" av sina barn, och låter dom bestämma över föräldrarna. Och det är skrämmande att se.

Jag har själv tre barn som precis som sin pappa älskar datorer och spel.
Och jag satte en regel att: vill du spela så för du först sitta och pilla i Photoshop i en timme (eller valfritt läroprogram, alla valde Ps), sen kan du spela i två-tre timmar.

Jag tycker själv att det har varit ett lyckat koncept. Och har förmedlat det till flera föräldrar, några köper det, andra inte.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Jag fattade inte heller. Kanske aldrig stänger av dota? Sover med datorn påslagen?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kungen123:

Ett parti som vill det bästa för samhället menar du? Du verkar inte vara så politiskt insatt om det är vad du tror om partiet, kanske inte ska tro på allt som står på aftonbladet och bilda dig en egen uppfattning? Vadå främlingsfientligt? Du tycker alltså det är bättre som det är nu när Sverige är svenskfientligt? Antar att du tycker feminister är något bra också då, varför ska männen ha någon rätt i samhället?

Tror många hade blivit positivt förvånade om de faktiskt insåg vad SD står för. Dessutom vad tror ni skulle hända om tex SD fick makten? Inte så att Sverige har någon arme för att tvinga folket till underkastelse och bli nya Nazityskland. Tror mycket positivt skulle komma ut av det, om folk inte var så trångsynta/hjärntvättade i dagens samhälle hade vi haft det så mycket bättre...

Vad folk måste inse är att vi inte behöver en statsminister som föddes med silversked i mun utan någon som vet hur samhället faktiskt fungerar. Någon som kanske haft det lite dåligt ställt under sin uppväxt och sen jobbat sig upp till en politisk post för att sedan bli statsminister. Då kanske vi skulle kunna se lite politik/lagar som faktiskt är relevanta.

Du menar stefan lövfen?Han var fosterbarn och fick jobba sig upp till den positionen han har idag:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Koffeindropp i högra armen och näringsdropp i vänstra.
Tandpeta upp ögonlocken sen är det bara att köra!

Permalänk
Medlem

Jag ser personligen datorspelandet som en solklar faktor bakom mina dåliga gymnasiebetyg. Skall dock nämnas att det även fanns andra distraktioner men rent allmänt kände jag att många tjejer i min ålder saknade (och i viss mån fortfarande nu när jag är betydligt äldre) intressen som verkligen tog upp deras tid till den grad att det inte blev tid över till plugg. På det viset led de inte lika mycket som killar likt mig vilka helst satt hemma och spelade EQ och WoW till sent inpå morgonen varje dag.

Framför allt dock, gymnasieskolan var när jag gick (och är fortfarande) en jävla flumskola där inga riktiga krav ställdes. Hade det varit prestera eller bli utkickad hade jag enkelt tvingats till att plugga och så hade även många av mina skolkamrater. Det finns inte möjlighet att sätta sin egen studietakt efter behov eller intresse och samtidigt ställs inga krav på verklig prestation. De flesta knuffas motvilligt framåt genom gymnasieåren och flummar bort sin gymnasietid således. Medelmåttiga betyg är inte värt något alls, i princip är det perfekt betygssnitt eller iaf. nära som gäller p.g.a. betygsinflationen.

Det är många smarta tonårskillar som inte har motivation i denna ålder eller har någon som piskar dom, på det viset blir det svårt att komma in på universitetsprogram som är värda något när de väl mognar till. Inte fan heller har det blivit lättare att korrigera sina snedsteg i gymnasiet inte, tvärt om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Du menar stefan lövfen?Han var fosterbarn och fick jobba sig upp till den positionen han har idag:)

Det låter ju onekligen bra, får ta och kolla upp han innan valet och se om han är något att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

...

Har du någonsin träffat på en politiker som inte vill det de tror är bäst för samhället? Jag tittade på Sverigedemokraternas partikongress för att få en uppfattning om vad som presenteras till anhängarna. Åkesson var duktig på att ta upp frågor som många är missnöjda med (ex. straffskalor, EU och nationellt försvar), men presenterade inte ett enda förslag - utom att minska flyktingintaget och försöka hjälpa på plats. SD fick i opinionsundersökningar 8,5% (tredje största parti) i både oktober och november, så jag tycker det är dags för partiapparat och anhängare att ta sig samman och sluta agera förtryckta.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.